boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, June 27, 2010

Kes Tangkapan Ustaz Ibrahim - Punca 40 Ulama Muda sertai UMNO..

Salam Sejahtera...

Alhamdulillah, aku dah selamat sampai di Kuala Lipis lebih kuran jam 12.30 tengahari tadi, setelah 5.30 jam memandu, jalan yang aku lalui Manjung-Kampung Gajah-Tapah-Cameron Higland-Ringlet-Sg;Koyan-Kuala Lipis, jarak perjalanan 270 km, jarak dekat, cuma lama waktu memandu!!

Sekarang aku dalam bilik bilik hotel Jelai.relax..., broadband sini OK,,, Wifi ada tapi ada passworde pulak, malas nak pi tanya receptionist......, besok aku nak teruskan mission yang terpaksa aku laksanakan....

OK, kita balik kepada perkara tajuk di atas,, semalam sewaktu dok menunggu giliran nak beli nasi dagang di pasar malam, databg seorang sahabat, mai cerita kat aku, mengenai Ustaz Ibrahim yang ditahan di Mesir SINI. Menurut sahabat Ust Ibrahim kini ditahan di sel bawah tanah, yang kedudukannya tak dapat dikesan.., lagi pun sekarang musim panas...

Menurutnya lagi, Kes tangkapan Ustaz Ibrahim dijadikan sebagai ugutan kepada 40 orang ulamak muda yang masuk UMNO jumaat lepas, apa tidaknya, seperti yang kita ketahui seperti yang diwarwarkan 40 ulama ini, semuanya grade dari Timor Tengah, itu pasal mereka diugut,,, Ustaz Ibrahim kena tangkap dijadikan contoh kepada mereka, biasalah orang muda, belum mantap lagi, kena ugut sikit ketaq kepala lutut...

Inilah UMNO, bila APCO jadi penasihatnya,,,,

Lagi sekali aku memohon kepada pembaca-pembaca, marilah kita sama-sama mendoakan agar Ustaz Ibrahim disegerakan pembebasannya, kasihanilah kepada anak-anaknya yang masih kecil, cukuplah penderitaan yang lalu di tahanan ISA kemunting...

1 comment:

  1. Salam Sheih

    Betul ke sheih berita ni? , la, semua 40 puluh orang ulama ulama muda tu kena gentak semua nya long lai.....
    hebat betul , pengajian di timur tengah pun tak dapat jadi perisai.... heeemmmm betul ke sheih betui ke ni???

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari