boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, June 26, 2010

Terimalah Dengan Hati Yang Terbuka..

Salam Sejahtera...

Abang Ipar aku sampai jam 7.00 ptg semalam bersama dengan anak lelakinya dari Johor Bahru, pagi ini dia nak ke UITM Seri Iskandar menghantar untuk mendaftar anaknya belajar di situ..

Jadi malam tadi program aku hanyalah terpaksa melayannya sebagai tetamu, kalau tak kerana anaknya dapat belajar di sini ia tak mungkin sampai dengan suasana ekonomi sekarang inii..

Bila dah ada orang kat rumah, terpaksalah tidur lewat, banyak perkara yang dibualkan.., hinggalah bila Berita Nightline TV3 jam 12.00 aku terkejut beruk, apa tidaknya, ingat kut omong kosong, rupanya betui......

Habis cerita topik tu kat TV3, aku tukar channel TV1, pergh.. lagi hebat dia punya story, siap ada temuramah sekali....

Yang ditemuramah tu yang pertamanya memang aku tak kenal pun, Pensyarah Pengajian Islam UKM, yang sorang lagi tu, anak bekas Mufti Perlis, Fathul Bari Jahaya, dan yang lain-lain tu tak nampak rupa ulama pun lagi, macam rupa pelajar-pelajar saja,, berjubah putih... tak apalah, janji muda...

Bila nak tidur, terfikir juga aku, mungkin syaitan yang dah memberikan aku ilham, aku yakin.... syaitan... ya ssyaitan,, apa tidaknya ,.. aku terfikir ishh, betulkah apa yang aku lakukan sekarang ini, arrrh.. tak boleh layann, baik aku terus tidur...

Pagi ni mai kerja macam biasa, dalam nak masuk tempat kerja, jumpa seorang kawan, aku tanya dia, tak isi borang samakah..., ia masih tak perasan,, aku kata aku dah..., tak percaya, aku pusing belakang..... he he he.. apa faedah juga aku order T-Shirt ni dari Aduka...


Sementara nak tunggu jam 08.00 pagi, macam biasa, routine sarapan bagi, baca blog terbaru kawan-kawan, perrghh, salah sorangnys sahabat aku Cenangau. Ia dok hairan kenapa golongan muda boleh terpikat dengan UMNO...

Untuk pengetahuan semua, aku pun juga rasa hairan yang amat-amat sangat, kenapa, lebih kurang sebulan yang lalu, pada 23 Mei 2010, bertempat di Dewan Serbaguna,Pejabat Daerah dan Tanah Kelang, Presiden PAS merasmikan Kelab Penyokong, siapa penyokong PAS itu, terdiri dari majoritinya golongan kaum India dan Cina, mereka bukanya ugama Islam, tetapi Allah punya kuasa membolak balikkan hati manusia,,, lalu mereka dapat menerima PAS sebagai wadah mereka di bumi Malaysia.

Jadi kalau dah India dan Cina yang hampir 20,000 orang menyertai Kelap Penyokong PAS, kenapalah pula Allah membolak balik hati=hati 40 orang saudara kita yang ilmu agama Islamnya lebih hebat dari kita boleh menyertai UMNO!!

Tentu hairankan,, Aku bukan saja hairan... Tetapi aku kasihan... betui .. aku kasihan kepada 40 orang itu, kenapakah mereka dipilih oleh Allah untuk menyertai UMNO... Wallahhuaklam.



5 comments:

  1. SALAM BABI MANJUNGMARI,,,, KAU TAK ULAS PASAL LESEN JUDI TELAH DIBATALKAN OLEH KERAJAAN BN KE WAHAI SI BABI MANJUNGMARI DAH NAK MAMPOSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    ReplyDelete
  2. wahai UMNO pukimak. KO sibuk apa pasal. Kalau ko nak ko ulas lah. ala..lesen judi batal sebab pressure dari pakatan rakyat dan rakyat jelata....BODOH BETUL PENYOKONG UMNO SEEKOR NI. ANAK HARAMJADAH BETUL DIA NI

    mat ipoh

    ReplyDelete
  3. salam tuan...

    abdullah bin ubai pun hari-hari sembhyang belakang nabi...Allah bolak balikkan hatinya,inikan plak ulama kong kalikong.

    judi haram lagi untung pasai umno tak ambik cukai,judi halal umno tak laku..pepehal pun cukai 1.7 billion x 15 hari umno dah dapat untuk modal pru 13 nanti.

    maknanya kalau dah batal judi halal umno,GST akan diperluaskan nak cover balik kantong vincent tan.wallahua'lam.

    -spade-

    ReplyDelete
  4. hoi mat ipoh anak babi buntal kepala anjing cinabeng,,,,,, ooo jadi disebabkan pressure oleh puak kau lah yer ?????????? cisssssssssssss,,, habis puak puak babi anjing kau dok presure pasal minyak naik, tol naik ,,, ada ke kerajaan BN terima presure puak puak babi pondan kau tu mat ipoh oiiiiiiiiii,, oi mat ipoh, potong anu kau,, pas tu bagi makan pada anjing ngeh ko ham je la,,,,,

    ReplyDelete
  5. Salam Sheih

    Ya allah , kenapa di biarkan jadi bagini, semua tak di tapis..... mashaallah....! Tuan tuan ingat kan tuhan ingat kan Allah taala ......!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari