boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, June 26, 2013

RM851,700 nilai satu nyawa rakyat Malaysia!

Tak sampai RM 1 juta... Malah hadiah untuk kemenangan sesuatu sukan lebih mahal dari harga nyawa...



Mahkamah arah polis bayar ibu Kugan RM851,700

pada 26-06-2013 02:06 


Post Pic

KUALA LUMPUR: Ibu kepada tahanan yang mati dalam lokap, A Kugan, N Indra berjaya memenangi tuntutan saman dikemukakan terhadap polis dan kerajaan Malaysia. 
 
Hakim Mahkamah Tinggi, VT Sigham memerintahkan defendan iaitu kerajaan dan polis membayar ganti rugi berjumlah RM851,700. 
 
Pada 13 Januari tahun lalu, Indra memfailkan saman menuntut ganti rugi RM100 juta dengan menamakan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, yang ketika itu Ketua Polis Selangor sebagai defendan pertama. 
 
Defendan kedua adalah bekas anggota polis, V Navindran yang didapati bersalah mengakibatkan kecederaan kepada Kugan sebagai defendan kedua dan diikuti bekas Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar dan kerajaan Persekutuan. 
 
Ketika ditahan, Kugan berusia 23 tahun dan adalah suspek kes curi kereta mewah. 
 
Dalam pernyataan tuntutannya, Indra mendakwa semua defendan gagal memastikan keselamatan, kesihatan dan kebajikan anaknya semasa dia dalam tahanan polis dari 14 hingga 20 Januari 2009.


Apakah gaji Ketua Polis Negara TS Khalid akan dipotong (debit) diatas kesalahan ini ?... Atau pun dari akaun kantung negara yang juga beerti wang rakyat yang akan dibayar?.... 


2 comments:

  1. yahoo...anak hindu didahulukan...adek Aminul Rashid dapat bendera umno je...kahkahkah

    yampoi!!! ala opah fidah

    ReplyDelete
  2. Yang ramai mati di lokap keling. Yang banyak bunuh orang pun keling. Keling ramai mati mabuk tofi. Kugan adalah suspek jenayah. Tapi hakim keling tentu sokong keling. Bagi duit bakar mayat cukuplah. Kalau beri ganti rugi 750: ini seolah olah jadi penjenayah di benarkan sebagai mata pencarian. Iyi logik ganti rugi. Keling tak habis habis buat ganguan keselamatan.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari