boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, June 29, 2013

Tolonglah.. Pas Perak janganlah duk buat lawak ! Malu weeii...

Sekadar menang satu kerusi baru di Dun Sungai Rapat, tetapi 3 kerusi Pas di Changkat Jong, Pasir Panjang dan Lubok Merbau Pas gagal mempertahankan,, tak kiralah kalah majoriti kurang dari 1%, tetapi tetap kalah..

Bila aku terbaca berita ni...



Perak hantar pakar tawan Kuala Besut


Perak hantar pakar tawan Kuala Besut
Laporan muka depan Sinar Harian semalam.
IPOH - Pas Perak akan menghantar jentera mengikut kepakaran masing-masing bagi membantu Pas Terengganu menjalankan gerak kerja pada Pilihan Raya Kecil Dun Kuala Besut yang akan diadakan dalam tempoh terdekat.

Ketua Penerangannya, Dr Ahmad Nuri Al Amin berkata, pihaknya akan memastikan memberi sumbangan tenaga kerja secara maksimum untuk memastikan segala-galanya berjalan lancar.

Menurutnya, keputusan PRK Dun Kuala Besut amat penting dari segi perubahan kerusi antara BN dan Pas kerana kedua-dua parti berkenaan hanya mempunyai perbezaan dua kerusi.

“BN memiliki 17 kerusi manakala PR memenangi 15 kerusi Dun pada PRU13 lalu dan tidak mustahil kerusi itu boleh berubah pada PRK ini.

“Kami yakin melalui usaha yang dijalankan, tidak mustahil kami mampu memenangi kerusi Dun Kuala Besut pada PRK ini,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Kerusi Dun Kuala Besut kosong setelah penyandangnya Dr A Rahman Mokhtar meninggal dunia pada Rabu lalu di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) akibat komplikasi paru-paru.

Berikutan itu, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan akan mengadakan PRK di kawasan tersebut dalam tempoh 60 hari.

Beliau mewakili Perhubungan Pas Perak turut mengambil kesempatan merakamkan ucapan takziah kepada BN di atas kematian Dr A Rahman

Pas Perak,, sebelum ini pun,, sewaktu duk sibuk kempen PRU13 yang lalu,,, banyak tindakannya yang kita duk nampak seperti menghentam umno dan Zambry,, tetapi disebalik itu seolah-olah memperbetulkan apa kesalahan yang Zambry lalukan,,

Tak sempat-sempat lagi terus buat sidang akhbar,,, senyum lah Zambry,, Pas tolong memperbetulkan kesalahannya,,, sepatutnya tunggulah saat dan ketikanya...

Pas Perak sepatutnya banyak kerusi yang boleh dimenangi dari Umno,,, tetapi itulah,,,, pengundi bukan melayu mungkin ia tak kisah siapa calon Pas,, tetapi pengundi melayu,,, faktor calon kena ambik kira.... tolonglah..... 

Memang Umno dan Spr menipu dlm PRU13 yang lalu,,, tetapi kalau penipuan mereka tak diizinkan Allah, mereka boleh mennag atau tidak?.... 

Masih banyak lagi yang perlu diperbetulkan oleh Pas Perak,, berilah peluang pada calon-calon tokoh pemuda yang ada potensi untuk jadi pemimpin,,, dan tak semestinya ulama...





18 comments:

  1. pas kerajaan sepenggalJune 29, 2013 at 5:05 PM

    Kalo dun seri 16-16 pun, bn ada kelebihan speaker. Pas usul undi xpercaya pun kalo speaker tolak xleh wat apa gak

    ReplyDelete
  2. Di DUN Manjoi ada penyokong PAS yang tak mengundi kerana tak setuju dng calon yg bertanding.Penat mengaji hari hari kat masjid weeehhhh.

    ReplyDelete
  3. LAIN MACAM AJE BUNYI AYAT PAK MANJONGMARI NIE.... DALAM MAKNANYA TUUU........!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. sekiranya Nizar jd PJ kat Perak

    tentu kputusan PRU13 jauh berbeza

    apalah daya 'KAPLA' dah rosak

    dah jd komunis LALOK pil-kuda

    ReplyDelete
    Replies
    1. ratus juta..oh ratus juta

      agen kominis jual phil khudda

      ulamak suci WARAK ternama

      tak dak khianat TAK pernah auta?

      Delete
  5. uiksss.. mrh bebenor ni.

    admin
    bankami.net

    ReplyDelete
  6. teman nk tanye bile PRK kt Perak ye..? teman dh x sabor dh ni.. nk test sape yg power sape yg mangko...

    ReplyDelete
  7. ye memang benor yob... kalau harap org PAS Perak mcm ustaz Azli... mangkor le yob... tak kemane PAS Perak ni... same taraf dgn Din Ayam.. takat pandai besyarah aje. PAS Perak cari le org lain yg lebih ceredik dan tahu sepak terajang politik, bukan takat pandai besyarah aje. Org Melayu di Perak bukannye bodo.. deme ni ceredik le bila pilih UMNO, deme tak pilih PAS sbb deme tak nak memilih org yg bodo....

    ReplyDelete
  8. orang2 pas ni dah gila kuasa.

    ReplyDelete
  9. Aku pn nk tergelak dgr stment pas perak ni....apa yg pakarnya aku pn tk tau.....yg aku tau pas perak ni tamak dan cpt lupa diri....yg paling aku sakit hati berkenaan kekalahan pas di dun p pjg disbbkn tamak nk sangat amik dun c jering terlepas dun pasir pjg. kerana dah besar kepala htr nizar ke c jering tgglkn pasir pjg dgn calon yg org tempatan tk kenal...nah sekarang apa jd? lain kali jgn la terlalu cepat lupa diri dgr lah pandangan ahli bwhan sblm bt keputusan.

    ReplyDelete
  10. Bukan penyokong PAS tu,kalau tak undi bulan kerana calon.kena banyak ditarbiah lagi. Undi PAS Bulan kerana calon,tetapi kerana yakin dgn.dasar PAS.
    KALAU UNDI PAS KERANA INDIVIDU,TIDAK ADA MAKNANYA.BUKAN KERANA ALLAH.kalau gitu PAS PERAK perlu banyakkan program tarbiah.

    ReplyDelete
  11. Manjung Mari, Allah tak pernah izinkan sebarang penipuan/kejahatan . Berhati-hati dengan statement begini .....

    ReplyDelete
  12. puak sekular dah naik tocang...

    ReplyDelete
  13. mm. kemenangan umno x de kaitan dgn izin x izin Allah. Allah x kan ubah sesuatu kaum malainkan kaum tu mengubah nasibnya sendiri. so kalo dah melayu sendiri nak kan umno. mana pulak timbul isu Allah izin x izin pulak ni? bagi aku...sampai kiamat lah umno akan menang. sebab? spr umno yg punya. so Allah izin ke x umno menang sampai kiamat nanti? terpulang pada kaum tu la yg nak mengubah kannnye ataupon tidak. kalo akum tu mmg nak ubah tapi bangla pon boleh dapat IC? sebab Allah bagi IC gak ke? usaha dulu kemudian baru berserah. kelebihan umno. mereka boleh spin undang2 mengikut kesukaan dia. sama mcm yahudi. spin hukum Allah ikut kesukaan dia. so mcm mana nak ubah? Allah turunkan nabi. tu je. disebabkan kita dah x ada nabi. so diri kita sendiri la yg kene berusaha utk mengubah nasib sendiri.

    ReplyDelete
  14. PAS ikut undang2...umno ikut kepala hotak dia...secara logiknya...ikut undang2 la yg menang...tapi kalo umno ikut kepala hotak dia memperkudakan undang2...bukan kata PAS...nabi saw pon boleh kalah...akhirnya mcm ne nabi buat? lancarkan perang terhadap kafir mekah utk tawan kota mekah.

    sebab tu la game bola sepak x boleh tipu...sebab kalo tipu...terbakar satu stadium
    game badminton x leh tipu...sebab kalo tipu...satu dunia boikot game badminton
    sebab apa? sebab ada RAMAI PENONTON...penganjur cukup takut kalo penonton mengamuk sakan..

    sepatutnya masa PRU 13 haritu...semua penyokong PR mesti tunggu di PPU utk tgk result secara live...jadi pegawai SPR x berani nak menipu...tu pasal la pegawai SPR sanggup tunggu sampai PAGI dan umum kemenangan umno waktu org tgh sedap meroloh sebab masa tu x sampai 1% pon penyokong PR yg sanggup tunggu depan pintu PPU utk tahan van2 hantu. FRU dah lama dah bertahan kalo jadi apa2 sah sah FRU boleh control keadaan.

    cuba SPR umum kan kemenangan calon umno menipu ni seawal 8 malam...silap2 FRU pon cabut bila tgk begitu ramai penokong PR yg bangkang kemenanagn tipu umno tu...

    ReplyDelete
  15. Kalau letak Husam Musang jadi PJ di Perak tentu Pas menang besar...

    ReplyDelete
  16. ...apa yg aku lihat PAS satu2nya parti yg dihentam kiri kanan depan belakang dr musuh yg nyata dan tersembunyi! pantang silap sikit! blog2 mesra pakatan pun lebih cenderung memperlekehkan(kritik)PAS dari PKR maupun DAP jika sesuatu kegagalan dlm pilihanraya kecil maupun Umum...tapi bila pergi ke akar umbi yg buat kerja org2 PAS bertungkus lumus nk menangkan calon2 dr PR, nk berdemo pun kena seru pemuda2(ahli) PAS turun bagi ramai dan kawal lalulintas...ya! benarlah janji Allah nk tegakkan agamanya bukan perkara yg senang.....

    ReplyDelete
  17. Ye memang betul kalau ke akar umbi yg buat kerja org2 PAS bertungkus lumus nk menangkan calon2 dr PR ... Tapi masalahnya ada pemimpin2 PAS yg hanya pandai cakap, keroje tah kemane... bila pilih calun tak nak dengar kehendak akar umbi, hanya dengar cakap pemimpin2 yg tak ada semangat berjuang bertungkus lumus membela rakyat.... hanya suruh semua org wala' saje modai nye.. ahli2 PAS pun satu... kalu pilih pemimpin tu pilihlah yng sentiasa berjuang bersama rakyat, yg tahu aspirasi rakyat..contohny mcm Mujahid. Jangan pilih hanya kerana dia pandai bersyarah mcm ustaz atau ulamak, terus nk pilih dia... lagi2 kalau yg suka membodek pucuk pimpinan atau menantunya... ketepikan saje.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari