boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, June 12, 2013

Zambry Kadiaq makin meroyan ... Apa cerita ni?

Banyak benda yang tak dapat nak diselesaikan,, walaupun dah pergi bermunajat berdoa di Tanah Suci Mekah...
Kenapa yer...


Selepas sahaja PRU13 05/05/2013,,, dan mendapat  kemenangan besar HANYA dari Pusat undi Sekolah Pengkalan TLDM,,, berbanding dengan Pusat undi Sekolah-sekolah di Pulau Pangkor, majoritynya Zambry dah kalah.....

Apakah kerana marah atau malu dengan penduduk Pangkor dia dah tak balik ke pulau tanah asalnya,,, sehinggalah bila bapa tirinya meninggal dunia,, baru Zambry muncul di Pangkor... 

Bila PR Perak sibuk nak buat Petisyen, meroyan Zambry naik ke tahap jingga,, apa tidaknya,,, ia pun tak nak mengaku kalah,,, nak tunjuk hero konon,, maka keluarlah kenyataannya  "ini berikutan adanya kerusi DUN yang BN kalah dengan majoriti sangat kecil pada PRU-13 lalu."

Maka BN Perak pun nak buat Petisyen juga,, silakan... 

Dalam pada itu, timbul pula dua Adun BN nak melompat,,, tetapi sayang, niat baik dua orang Adun tersebut,,, PR tak dapat nak terima,,, maaf,,, Pakatan Rakyat masih ada maruah dan harga diri,, bukanya seperti UMNO,, PR bertanding sebagai anak jantan,,, bukan dengan bantuan SPR atau mahkamah.. 

Tak berapa nak selesai lagi kes tersebut,  mari pula Si Misai Tebal buat  hal,,, nak kerusi Speaker Dun Perak diberikan kepada MIC,,, phuiii,,, satu kerusi pun tak menang,,, nak tuntut hak,,, 

Kalau Zambry ikut kehendak si Misai tebai,,, aku kata,, umno Perak memang bacul la.... 

Potong stim si Misai tebal,, menyebabkan Zambry dah hilang ghairah untuk fail petisyen PRU 13, maka hari ini keluarlah ungkapan sedih kononnya.. "Kita terima keputusan yang dibuat oleh rakyat walaupun kita tahu ada beberapa kawasan yang kita boleh kemukakan petisyen kerana ada kawasan yang mereka (pakatan pembangkang) menang dengan jumlah majoriti undi yang kecil iaitu bawah 1,000 undi seperti di Selinsing,"

Boleh baca Klik Sini 

Apakah selepas ini Zambry akan menuruti jejak MB Terengganu Ahmad Said yang mesra dengan pembangkang selepas PRU 12 2008 dahulu? Sama-sama kita tunggu.




15 comments:

  1. Hahaha...rupa2nya pas perak yg beria2 nk buat petisyen...nk jawatan mb ke??? Persoalannya layak ke pas dpt jawatan mb dgn dap 18kerusi... Yg penting nama,jawatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha bodo la ko ni...sokong kerajaan rasuah...takpa janji melayu...walaupun takdak nilai harga diri

      Delete
    2. Takpa lah bhai...mnkin pada lu duduk dibwh cina lbh mngmbirakn kehidupan lu, rasuah??? Adakah aku mesti percaya dgn hnya tuduhan rasuah ttp tidak mmpu mmbuktikn tuduhan itu...


      Delete
    3. Zambry tu melayu ke?

      Delete
    4. Hebat juragan, macam le kamu tu suci bersih.

      Delete
    5. Bhai 08.08...aku tidak pernah keluar kenyataan tntng aku baik atau bersih...kita semua ada kesilapan dan kelemahan sbgi hamba Allah..termasuk mufti atau ulama..

      Bhai 07.47...penting ke utk dr zambry buktikn pada lu genetik apa yg ada pada dia...dan lu pasti yg lu melayu??? Yg pasti dr zambry seorg muslim yg cuba mmprkuat kn bangsa melayu...

      Delete
    6. memilih kaum yang yg tidak korup dan bersih dalam pilihanraya lebih afdhal daripada pilih pemimpin islam/melayu yang korup.(kata2 dr asri)amacam bhai....?lu nak nafikan lagi pemimpin UMNO yang rasuah???hahah....lu buta la bhai....lu x baca paper ke???atau lu pura2 buat x nampak disebabkan hawa nafsu lu terhadap dunia yg membuak2.atau lu terpesona dgn istilah yang ditukar ganti utk menyedapkan telinga lu utk mendengarnya.cth rasuah ditukar kpd Politik wang....

      Delete
  2. kalau dah hindu paria tu hindu paria juga.Tak mahu nya jadi melayu lantak le turun naik pegi mekah tiap tiap hari.Silap haribulan kami rakyat Perak doakan kamu dan semua menteri menteri dapat bala.akibat daripada perbuatan mainan serta persendakan dalam hukum islam ini.Dah le mencuri tanah negeri perak,jual pulak tu.Tipu pulak undi.Lepas tu nak tunjuk baik pergi umrah bawak le empat ekor balaci tu.moga moga kapal torbang tu terhempas le hendaknya.amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astafirullahalazim...bhai blm tntu lagi ibadah lu,keturunan lu diterima oleh Allah...jgn jdkn ketaksuban dlm politik mnjdkn kita hina pd Allah...Allah yg tntukn ibadah kita..mndoakn kecelakaan kpd sesama islam adakh itu tuntutan islam...

      Adakah dgn cara makian dan pnhinaan ini menunjukkn tingginya iman lu, keperibadian dan keturunan lu...bhai klu bnci pun jgn smpi melampaui batasan kita sbgi umat islam...hindu pariah yg lu sebut itu mnkin lbh mulia dari keturunan lu....semoga kita semua mndpt rahmat Allah hendaknya..amin

      Delete
    2. Hai Juragan, macam mane komen kamu dulu dulu itu, semuanya komen dengan Iman ke. Ko ni macam lalang ikut rentak angin. Sendiri MAU ingat la Juragan.

      Delete
    3. Komen yg mana bhai...jika dlm blog lain sila pastikan juragan 69 itu adalah aku yg sebenar...jika tak salah aku ada 3 org lain yg cuba sabotaj aku dgn gunakan identiti yg sama/hmpir sama....

      Delete
  3. Assalamualaikum WBT.

    Saudara,
    Apabila posting begini dikeluarkan, ianya menampakkan kedangkalan akal fikiran saudara. Ketahuilah bahawa rakyat sudah muak dengan attitude politics untill death seperti saudara amalkan sekarang ini. Cukuplah kita bertelagah atas segala hal. Mandat telah diberikan oleh rakyat, jadi laksanakanlah tugas dengan sempurna. Pelbagai persoalan timbul di sini. Adakah saudara tidak percaya dengan Qada' dan Qadar ALLAH SWT? Hebatkah kuasa manusia sehingga boleh menenggelamkan kuasa ALLAH SWT? Manjungmari, redha dan terima ketentuannya. Posting-posting sebegini menyebabkan rakyat muak dan mual.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mandat telah diberikan oleh rakyat. Ya aku setuju. Tapi sebahagian besar mandat yang diberikan itu telah dirompak, Dan perompak itu bergembira dengan berkata, kita berjaya dengan mandat rakyat.

      Delete
    2. Bhai siapa pun blh buat tuduhan...ttp sila buktikn bkn hnya tahu menuduh saja bhai.. Jika camtu umno juga blh buat tuduhan rakyat pp,selangor dan kelantan juga ditipu!!! Redha kpd qada dan qadar itu berbeda...utk pnjelasan lu blh refer kpd statement nik abduh dan ustaz harun taib..

      Delete
  4. apa pasai ini worang Juragan position 69 ada banyak komplen juga..? ini India sama mamak ada gadoh itu ada luar biasa juga.. itu patah patah ada bunyi "sedang lidah lagi gigit, ini kan pula mamak sama India".. nasib ada baek itu Midah gengster tarak bikin kacao pasai dia sudah bungkus sana Sg Rapat.. kalau tidak itu lain bulan silap hari ular sama India dua dua kasi hantam juga.. hah ha hah ha..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari