boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, April 7, 2014

Ku Li dengan Umno Kelantan setuju - Bagaimana pula Najib Presiden Umno.

Apakah dengan berlakunya kejadian kapalterbang MH 370 ni, akan terbuka sedikit demikit pintu hati pemimpin umno dengan hukum islam..



Hudud: 'Laksanalah kami sokong', kata Ku Li
Tengku Razaleigh Hamzah

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah hari ini menyatakan bahawa beliau dan Umno Kelantan menyokong penuh usaha kerajaan negeri untuk melaksanakan hukum hudud di negeri itu.

Menurut Ku Li yang juga bekas menteri Kabinet, disebabkan itulah Umno Kelantan menyokong penuh pembentangan Rang Undang-Undang tersebut sebelum ini.

"Laksanalah kita sokong, saya tidak tentang.

"Masa Rang Undang-Undang itu dibentang di Dewan Undangan Negeri Kelantan, kita tidak tentang, tidak ada masalah, mana mungkin kita hendak tentang hukum ALLAH," katanya ketika ditemui Sinar Harian Online di lobi Parlimen hari ini.

Terdahulu,  Kerajaan Kelantan menetapkan sasaran untuk menguatkuasakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (1993) yang membawa kepada perlaksanaan hukum hudud pada 2015.

Ia berikutan kesediaan kerajaan pusat untuk memberi laluan kepada penguatkuasaan enakmen tersebut, sebagaimana jawapan diberikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri di Parlimen, baru-baru ini.

Apakah ahli Parlimen lain yang berbangsa melayu berugama Islam terutamanya dari Umno, PKR dan komponen BN Sarawak akan turut menyokong!.. kalau masih nak liat lagi,, malulah dengan negara Berunai tu,, bukannya jauh sangat pun..

13 comments:

  1. Bagi aku hanya 4 golongan yang menentang Hudud ni :

    1) Yahudi
    2) Nasrani
    3) Firaun
    4) IBLIS LAKNATULLAH

    So, sila la fikir dalam golongan mane yang duk tentang tu?


    jeng...jeng...jeng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saki baki UMNO yg menentang atau ragu2 dngan hudud & hukum Islam termasuk golongan hizbusyaiton... syaiton yg dikenali.. pemimpinnya tersohor trlajak usianya pulak Tun M yg mengaku MahaFiraun.. didokong oleh APCO Yahudi..

      Delete
    2. mintak tolong jgn kutuk Tun Madey kutty kerala. nanti juragan69 marah. maklum le Tun Madey dgn juragan 69 ni anti hadis

      Delete
    3. aku rasa UMNO Setuju-----BERANI KE PAS MELAWAN CAKAP K SING---

      Delete
  2. Yg bnyk mnentang hukum Hudud d Mlysia ialah Mlyu Yahudi,Mlyu Nasrani dan Menteri Mlyu Firaun..

    ReplyDelete
  3. bukan malu pada brunei jau atau dekat,malulah pada allah swt terjawab dan tergalaskah dengan soalan dan balasan allah terhadap kita yang menolak hukumnya?.berapa lama lagi dan masih adakah nyawa yang dipinjamkan oleh allah untok kita berdegil,liat dan tundok pada nafsu dunia ni.para pemimpin,raja,ulama',ustaz,ustazah serta ahli ilmuan islam jangan fikir allah terlepas pandang dengan perbuatan kamu.golongan kamulah allah akan hisab didepan rakyat kamu nanti.

    ReplyDelete
  4. NOK NOK
    Baik lo orang tanya member2 cemolot lo orang dulu, pak penakan Pojie LKS tu setuju ke? Abah angkat Pojie Karpal Sinki tu setuju ke , tu anugerah tuhan Brother Anwar Bin Ibrahim a.k.a. B.A.B.I. setuju ke idak nya..heheheee...bukan nak menolak hudud cuma hudud yang parti PAS bawak nie macam tujuan politik milaege jerk..bukan serious nak melaksanakan pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni la bila orang bodoh bercakap...klu PAS bertujuan politik milaege...mn org islam UMNO...dari dulu x pernah nk usulkan hudud supaya dilaksanakan..ckp x menolak hudud...sekurang-kurangnya PAS ada usaha ke arah utk melaksanakan hukum Allah tp parti junjungan kau..telor pun x ada...takut kt cua soi lek..selayaknya kau dipanggil B.A.B.I...

      Delete
  5. Juragan macamana pandangan mazahab yang juragan pegang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juragan bercuti seketika.tengah plan tukar mode mengomen.

      Delete
  6. Aku hrp Pas btul2 serius nk laksanakan hudud ni jgn cuma janji politik je klu Pkr & Dap menentang hudud Pas WAJIB KELUAR dr pakatan rakyat!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MCA tentang hudud so umno celaka nak buat apa....err....umno pun sama tentang jugak.no hudud in Malaysia

      Delete
  7. http://www.sahabat-gunung.com/2014/04/pemuda-umno-pulau-pinang-sokong-pas.html

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari