boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 29, 2010

Berkabung, Mari Kibar Kibar Bendera Separuh Tiang..

Salam Sejahtera...

Balik dari Surau tadi, dah lewat dah, hampir jam 10 mlm, kuliah Ustaz Wan Tarmizi dari Ipoh. agak lama juga, kemudian diikuti dengan program sembahyang hajat yang bermula dari malam semalam...,

Baru saja aku nak masuk bilik air, hand phone dah berbunyi, ingat kut si Haikal Budak Indonesia Tukang Rumah yang call, sebab hutang aku padanya masih berbaki RM 2,000 yang belum berbayar..., rupanya salah tekaan ku itu... Siapa yang call...

Rupanya sahabat lama yang jarang sekali-sekali call aku, sapa dia...Dr Wahab yang call, aku dah dapat agak dah..., sebab dulu sekali malam juga ia call, ada cerita, bukan cerita... luahan perasaan, kesedihan apa yang berlaku petang tadi, kalau dulu beliau talipon aku atas kekecohan kerjaan perpaduan, kini masalah keadilan.

Aku mulanya malas dah nak dok bising atas apa yang berlaku, tapi bila sahabat orang lama dah call, umpama memberi motivasi kat aku, semangat naik naik balik syeikh...

Apa tidaknya, kalau minggu lepas rakyat Johor terasa sedih diatas mangkatnya Sultan Johor, dan mereka berkabung kesedihan, maka mulai malam ini aku pun nak berkabung dengan mengibar bendera PAS separuh tiang, diatas apa yang berlaku kepada pimpinan, nak lawan tak boleh boleh.... kena wala.. dengar nasihatlah sikit..ni baca nasihat Ust Zulkarnain , jadi yang boleh hanyalah kibar bendera separuh tiang, tanda berkabung hilangnya keadilan dalam parti aku...
Cukuplah, aku malas nak pot pet pot pet banyak-banyak, nanti kang ramai ahli-ahli yang sentiasa wala' dok marah kat aku. lani ni pun ramai yang dah marah, tapi kalau ikut rasa memang aku tak puas hati, perasaan sedih menjelma kembali sama seperti selepas Muktamar PAS di Shah Alam tahun lepas...

7 comments:

  1. Salam MM,

    Dah lama tak gelak sakan... dengan kebodohan pimpinan PAS...

    mampuih pi la kat depa...

    ReplyDelete
  2. SILA BUAT PILIHAN ANDA KEATAS SURVEY di Blog Alhusseyn Terima Kasih

    ReplyDelete
  3. TBO join Blog Manjung Mari dan Dr. Wahab keme berkabung. Ape ke gelornye keputusan nye macam itu, udah getek keme yop

    ReplyDelete
  4. keputusan majlis disiplin pas ini SAMALAH dengan keputusan hakim heks agustin paul yg menjatuhkan hukuman salah kepada anwar bila SELURUH DUNIA tahu anwar dianinyaya, cuma kali ni Khalid samad pulak yang jadi mangsa!!!

    tujuan mersyuarat khas yg nik aziz anjurkan adalah untuk menghukum Hasan ali, mustafa & nasarudin - the 3 stooges of UG movement in PAS. tup…tup.. khalid samad pulak yang kena hukum!!! GILA APA????!!!!

    tahap bangang gila babi!!!!!

    macammana pas nak menegakkan keadilan di malaysia ini bila diapun tidak boleh berlaku adil kpd ahlinya sendiri????

    Ayuh, kita mesti LANGGAR PUAK UG DARI PAS SEGERA!!!

    CALL FOR EGM NOW!!!!!

    ReplyDelete
  5. di hrp tok guru nik aziz bersuara skali lg. Mslh akn setel bila puak2 perpaduang ni di singkirkn. Tp yg kita npk adlh sblknya. Aku tk th ape akn jd dgn PAS keseluruhannya bila TGNA tkde nti.

    ReplyDelete
  6. Renunglah...
    "Boleh jadi kamu membenci sesuatu, pada hal ia amat baik bg mu. dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia mat buruk bagi kamu, Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui..." Albaqarah 216

    ReplyDelete
  7. bertenang lah ikhwah sekelian...kita riuh-riuh ni, yang untung puak UMNGOK gak...biar pimpinan buat keje mereka. Kita ditarbiah supaya patuh pada pimpinan, InsyaAllah ada hikmahnya disebalik apa yang berlaku ini...janganlah kita mengeluarkan kata-kata kesat pada pimpinan. Kalau camtu, apa beza kita dengan pengikut UMNGOK tu.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari