boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, January 24, 2010

Kenyataannya yang dah dilupai..

Salam Sejahtera...

Tak ada sesiapa pun umat Melayu diMalaysia ini yang lupa dengan kenyataan si mangkok hayun ni iaiatu "Melayu Mudah Lupa".

Belum pun 20 tahun lagi kenyataan itu dikeluarkan, namun simangkok ini sendiri sudah lupa apayang dia lakukan dizaman pemerintahannya selama 22 tahun.

Aku tak nafikan memang dari segi pembangunan lahiriah, negara Malaysia berkembang maju jika nak dibandingkan dengan negara-negara lain dunia ketiga. Dari aspek tersebut tak ada sesiapan pun boleh mempertikaikannya.

Cuma aku nak nak tergelak besar bila kenyataan mangkok ni semalam... hanpa baca Di SINI.
Aku nak tanya, kenapa semasa duduk disinggahsana kerusi No 1 Negara selama 22 tahun dulu, tak cakap pun bila kejadian 11 sept itu berlaku, seperti kenyataan semalam.

Sedangkan kita tahu, simangkok inilah yang mereka cipta menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk menahan Kumpulan "Mujahidin" Malaysia yang kemudian tidak semena-mena ditukar namanya oleh polis kepada Kumpulan "Militan" Malaysia (KMM) pada pertengahan 2001 sebelum berlakunya tragedi 11 September.

Aku malas nak ungkit banyak-banyak kesalahan mangkok ni, cuma apa yang aku nampak simangkok ni senagaja nak buat onar dalam pemerintahan yang ada sekarang ini, sebabnya kenapa...

Ya ... sebagai manusia yang hampir nyanyok dan dah mula lupa, mangkok ni tidak mahu sesiapa saja selepasnya yang memegang teraju no 1 melebihinya, apa yang ada dalam kepala otaknya dari dulu, kini dan selamanya, ia mahukan yang hebat-hebat, ia mahu melebihi dari orang lain.

Jadi kalau kita imbau balik, sewaktu Pak Lah jadi PM, simangkok ni kacau daun, orang kata dia tak suka Pak Lah, sebab nak bagi naikkan Najib, bila Najib jadi PM pun dia dok kacau juga, memang ia ni gila publisiti.

Lagi satu apa yang dok agak, ia buat kacau semua ni bukan, apa..., ia tak mau Najib jadi PM lama-lama.., sebabnya anak jantannya Mukhris tu yang sekarang dah Timbalan Menteri tu, ia mahukan juga jadi seperti Najib,anak PM mewarisi bapanya jadi PM, kalau Najib jadi PM bapanya dah tak ada, tetapi mangkok ni mahu bila Mukhris jadi PM ia mahu ada bersama, sebab ia tak boleh tengok apa yang pesaingan diseberang tambak sana dah dapat, Lee Kwan Yu bekan PM Singapura, sekarang anaknya pula menjadi PM Singapura... Itu yang mangkok ni mahu...

Kalau Najib memerintah lama sangat mungkin turn anaknya lambat lagi, jadi ia tak sempat nak merasainya detik-detik sebegitu, jadi dengan secara tidak langsung, ia buat kacau dari luar..., bagi tekanan kepada semua PM Malaysia, sehinggalah cita-citanya berjaya.

Berjayakan Mangkok ini mencapai apa yang ia harapkan...bagi aku mungkin dapat.. tetapi hanyalah sebagai Presiden Parti Melayu UMNO @ Rasuah....


4 comments:

  1. si babi celaka yang bernama manjung mari ni pun memang gampang. dah la rogol anak muda orang masa dalam navy dulu,minum arak tak yah cakap la... manjung mari mnjung mari,,,

    ReplyDelete
  2. Anony11:55

    Setiap kai hang dok maki aku berapa UMNO bayar kat hang.., Hang salah sorang syber tropper yang hidupcari rezeki dangan masuk blog PR kacau maki hamun...hiduplah denga nduit maki hamun.. moga-moga bertambah berkat... ops silap...bangsatttt.

    ReplyDelete
  3. MM..apa nak buat ..puak umno ni ..
    buta mata boleh lagi di tolong..tapi kalau buta hati..sampai mampuiih pun masih pertahankan umnok yang rasuah dan macam2 sial ada..

    ReplyDelete
  4. kalo xde si mangkok ni, xde la korg boleh publish blog ni. melayu mudah lupa... si mangkok ni la yg buat internet ni xda sempadan.. utk org2 mcm korg le...
    melayu pelupa..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari