boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, January 11, 2010

Bodoh, bangang, bangsat, bongok dan bebalnya UMNO..

Inilah UMNO... aku tak mau tulis banyak, jadi betullah wartawan ada yang tanya kat Mat Monggul yang UMNO terlibat......cuma sakit hati ada, nak ketawa berguling-guling pun sebab melihat keletah UMNO marahkan Khalis Samad YB Shah Alam... bukanlah marah kerana pasal isu Kalimah Allah sangat... tapi Khalid lah yang banyak menghalang kerajaan perpaduan... jadi dipijak-pijaklah gambar Khalid... nak lawan berdepan tak ada t###*..., jadi pijaklah gambar Khalid... lepaskan geram.... Hangpa nak tengok puak-puak UMNO tu buat perangai masuk kat SINI.
Mamposs UMNO...


2 comments:

  1. Hei tuan MM, Allah untuk Islam sahaja. Harus diingat, bahawa penggunaan Allah untuk agama lain di bolehkan sebagaimana ayat quran yang tuan pun dah baca...

    disini sedikit petikan dari tuan guru hj hadi...
    Hari ini kita melihat mukjizat Al Quran, apabila mereka memaksa diri untuk menggunakan perkataan Allah, pada hal selama ini mereka menggunakan perkataan yang menamakan Tuhan dengan bahasa masing-masing seperti GOD dan LORD; dan kalau itulah Allah mengikut kefahaman mereka maka ianya adalah tidak tepat dengan maksudnya.

    Umat Islam tidak boleh memaksa kefahaman mereka yang salah ini untuk mengikut ajaran dan takrifan bahasa umat Islam, walaupun mereka percaya kepada Tuhan yang Maha Berkuasa, tetapi mereka melantik tuhan-tuhan yang lain daripadanya dengan berbagai-bagai cara. Kalangan penganut kristian dengan kepercayaan Trinity dengan mengadakan isteri dan anak bagi Tuhan Yang Maha Esa dan Yang Maha Suci itu. Agama yang lain menambah perlantikan Tuhan mengikut kefahaman mereka masing-masing.

    Mengikut ajaran Islam perkataan Allah ialah salah satu daripada nama-nama yang banyak bagi Tuhan Yang Maha Esa (Al Asma Al Husna) . Imam Al Baihaqi menulis dalam kitabnya (Al Asma Wa Sifat).

    “Perkataan Allah itu ialah Tuhan Yang Maha Esa, tidak berbilang lebih dari satu dan tidak ada sekutu baginya (sama ada dinamakan bapa, anak dan apa sahaja). Allah mengikut bahasa arab yang fasih dan nyata bermaksud, Dia Sahaja Tuhan, Yang Maha Esa, tidak ada lagi tuhan yang lain daripadanya. Perkataan ALLAH itu daripada perkataan AL-ILAH dengan menambah AL kepada perkataan asal ILAH yang bermakna Tuhan secara umum. Apabila di letakkan Alif dan lam (AL) menjadi yang khusus satunya yang dikenali dan diyakini benarnya, kemudian dimudahkan sebutannya dengan membuang beberapa huruf, maka di sebut ALLAH. Penambahan Al dalam bahasa arab bertujuan makrifah (yang di kenali) secara khusus yang tidak boleh dikelirukan dengan kepercayaan salah, iaitu berbilang tuhan” .

    Maka dengan ini sah lah tuan Manjung Mari pun sama BODOH,BANGANG,BANGSAT,BONGOK,BEBAL,BADIGOL, Bertaubatlah tuan manjung mari sebelum kau masuk neraka jahanam bersama puak puak pas kau yang berdiri sama dengan puak kristian laknatullah.

    Kau janganlah dengar dari cacai cacai pas kau tu, ambilah kenyataan dr harun din, taib azamudin. mereka ini arif dalam agama sebelum masuk pas, bukan masuk pas baru menyamar arif dalam agama.


    Mampos manjung mari, mamposssssssss, ameen

    ReplyDelete
  2. Mohamad Adzib berkata, Mais juga membuat 14 ketetapan antaranya istilah Allah bagi umat Islam berbeza dengan istilah God bagi penganut Kristian yang percaya Tuhan berkonsepkan 'trinity'.

    "Apabila Allah dipakai dalam konteks kristianiti, maka ia memberi pelbagai implikasi yang membahayakan masa depan umat Islam dan mengelirukan kerana Allah itu boleh bermakna Tuhan Yang Esa atau 'trinity'," katanya.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari