boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 15, 2010

Tazkirah Pagi Jumaat - 25 Kalimah Yang di Larang..

Salam Sejahtera...

Entry aku semalam ada menyebut 25 perkataan yang dilarang oleh JAIS kepada yang bukan Islam menyebutnya... semalam aku tak dapat 25 perkataan tersebut.. pagi ini baru berjumpa... Di antaranya ialah... Allah, ulama, hadis, ibadah, kiblat, haji, mufti, nabi, fatwa, khalifah, sheikh, imam, dakwah, wahyu dan mubaligh dan juga 10 perkataan yang turut dilarang digunakan oleh penganut bukan Islam seperti alhamdulillah, insya-Allah, Allahuakbar, laiIlahaiIlallah, masya-Allah, astaghfirullah dan subhanallah.

OK... aku nak tanya balik... bagaimana dengan pelakon-pelakon drama TV bukan Islam yang berlakon memegang watak orang melayu Islam..

OKlah.. tak mau nak merapu komen banyak-banyak, Dr Asri Mantan Mufti pun kena naik mahkamah. kang aku pulak tak pasai-pasai sangkut juga.

Berita Berkaitan : DI SINI.



4 comments:

  1. Hei mankok tua nak mampos, kau boleh beza tak niat mereka nak guna kalimah Allah di gereja tu untuk apa? Kalau berlakon tu untuk apa? badigol betul la kau ni,,, mampos la kau manjung mari!!!!!!!! ameen.

    ReplyDelete
  2. Tuan mm, mana entri nizar terbalik kereta tu, tak post ke, kenapa malu, malu apa ? mampos la tuan mm ye.

    ReplyDelete
  3. Tindakan Datuk Hasan Ali bersetuju dengan keputusan EXCO membenarkan sebuah Dewan Orang Ramai Kaum Cina terus kekal atas tanah kubur orang Islam di Kampung kebun Bunga, Jalan batu Tiga, Shah Alam Shah Alam sungguh menyedihkan.

    Pada 2007, Kerajaan Selangor telah membuat keputusan agar Dewan Orang Ramai Kaum Cina (lihat gambar) yang didirikan secara haram atas tanah perkuburan orang Islam dipindahkan segera ke Tanah Perkuburan Cina disebelahnya.

    Malangnya apabila kerajaan Pakatan Rakyat menang pilihan raya 2008 bagi memerintah negeri Selangor, keputusan itu dibatalkan. Sebaliknya persatuan orang Cina yang mendirikan dewan tersebut secara haram dikehendaki membayar pampasan kepada MAIS.

    Menurut sumber, EXCO telah mengarahkan tanah perkuburan Islam seluas empat ekar (termasuk tapak dewan tersebut) dijual kepada kumpulan ini.

    Penduduk Shah Alam tertanya-tanya apakah rasional dan wajar kerajaan negeri mengarahkan Majlis Agama Islam Selangor menjual tanah wakaf kerajaan BN sebelumnya untuk perkuburan orang Islam kepada bukan Islam.


    Lebih serius bolehkan tanah wakaf dijual sesuka hati oleh kerajaan negeri.

    Yang menyedihkan penduduk setempat, ketika amat sukar untuk mendapat tanah perkuburan di Shah Alam, ada pula pemimpin Islam sanggup menjualkannya hanya untuk mendapat sokongan kaum Cina.

    Malahan tindakan Persuruhjaya Pas YB Khalid Samad menyokong keputusan kerajaan negeri sangat mengecewakan jawatankuasa masjid. Malahan ada di kalangan mereka yang merupakan penyokong tegar Pas bersumpah tidak akan menyokong pas lagi.

    Sumber: Wasabi Oyabun

    ReplyDelete
  4. salam MM

    MUbaligh Kristian kat dalam buku sekolah pun kene erase le

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari