boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, December 24, 2009

Isu Sebat Kartika..Bila nak dilaksanakan..

Salam Sejahtera...

Kuliah magrib bulanan dari Ustaz Ramli Wahab dari Gopeng, memang aku tak lepas, banyak ilmu pengajaran yang aku dapat dari beliau...

Cuma aku nak quote sikit apa yang beliau sampai... soalannya kepada pendengar kuliahnya.. apa yang kerajaan BN laksanakan kerja-kerja Islam di malaysia ini...

Sampai nak jalankan hukum sebat kepada Kartika pun tak dapat dilaksanakan lagi, sedangkan Kartika dah rela untuk disebat, menurut beliau ada beberapa orang ternama sewaktu Kartika ditahan semasa minum arak.. mungkin orang ternama tu takut terlibat sama agaknya... itu yang hukuman sebat belum dilaksanakan.

Bila Ustaz menyoal apa yang kerajaan BN lakukan terhadapa arahan Allah, aku ingat nak jawab.. tapi kedudukan aku januh sangat ke belakang... jawapan aku hanya ada satu suruhan atau arahan dari Allah yang kerajaan UMNO laksanakan di Malaysia... iaitu Kutipan Zakat... hangpa boleh tengok, dalam TV ada dok siar iklan, kat billboard besar pun ada, semua suruh umat Islam bayar Zakat... pasai apa ya...sembahyang, puasa depa tak suruh macam tu pun..tolong bagi tau kat aku !!!

2 comments:

  1. Dengan ZAKAT...maka peraturan ALIBABA boleh dilaksanakan..Satu untuk ENGKAU..200 untuk AKU..RM300 untuk engkau sebelum mengundi..RM3 juta untuk AKU lepas menang pilihanraya..

    ReplyDelete
  2. hehe..pasai zakat tu pun depa buleh sebat sekali.. tu yg kita tgk bantua zakat tak smp kat org yg sepatutnya.. tu yg dok keluaq kat Bersamamu di TV3suku tuh.. UBN dgn duit mmg takleh dipsahkan... - Neo

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari