boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, February 24, 2012

Jawapan komen-komen buat Idola Navy The Best...

Nampaknya panas juga perdebatan antara Navy The Best dengan hamba-hamba Allah yang aku rasa anggota TLDM juga,,,

Namun nampaknya Navy The Best dah mula menyepi.... masih menunggu... Soalan aku kenapa Parglima Armada (FOC) Dato Seri Jamil bersara awal pun tak dijawab oleh Navy The Best,,

1.
http://3.bp.blogspot.com/-jxzov2y_6sQ/TrHqxMIbBqI/AAAAAAAAADE/CzlOjY6pywo/s45/budak%25252Bnavy.jpg

Navy The BestFeb 20, 2012 06:17 AM

Dari lenggok bahasa dan tutur kata anon 1151 cuba menampakkan keikhlasan, nam.un sayang apabila dibaca dengan teliti komen saudara wujud ungkapan dendam dan apa yg boleh dirumuskan saudara anon tegolong dlm golongan yg kecewa. Kenyataan saudara anon "musuh" sedikit sebanyak telah mendedahkan sedikit maklumat diri saudara anon. Lebih tepat kalau saya katakan bahawa saudara anon adalah dalam kelompok yang tercicir dari angkatan yg lain. Atas sbb itulah saudara anon menjadikan lapangan ini sebagai tempat untuk melepaskan segala yg terbuku. Tapi menjadi adat manusia, hanya suka melihat kesapan orang tanpa sama sekali cermin diri sendiri apatah lagi untuk memperakui kesilapan diri. Kita selalu lupa bahawa dlm kita menuding satu jari kepada orang lain terdapat 4 lagi jari yg menuding diri kita sendiri. Apa kata saudara anon 1151 muhasabah diri, cerita yg betul apakah kesilapan diri sehinggakan diri tercicir dari landasan. Jawapannya tentu ada pada saudara anon 1151. Janganlah dibuat tohmahan tanpa bukti, sekadar dengar cakap orang tentu hukumnya kita tahu. Tidak sesekali saya bertujuan untuk mengaibkan saudara anon namun nasihat saya tepuk dada tanyalah iman sendiri. Kalau kita tak kenal rapat dgn nakhhoda tldm baik kita jangan buat tohmahan membuta tuli.

Delete

2. Reply

  1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 20, 2012 06:45 PM

Neutral

a. Dari lengok bahasa NAVY THE BEST mungkin ianya salah seoarang yang menyokong pucuk pimpinan, ringkasnya orang yang menyokong dengan YES SIR .

Pendapat saya memamg diakui pucuk pimpinan seolah-olah menjadikan TLDM seperti SDN BHD ,sebahagian daripada org ats mengangap NAVY seperti bapa dia orng punya syarikat. Angkuh, tapi bodoh sombong . Lihatla realiti berapa ramai yang menyalak kuat dalam perkhidmatan bila keluar dari perkhidmatan mengharap ataupun menyandar pada firma-firma .

Tujuan penubuhan TLDM adalah untuk menjaga perairan negara bukanlah melatih anggota menjadi atltet .

Cuba pandang dan tinjau dengan teliti berapa banyak sistem persenjataan TLDM yang tidak berfungsi dgn sepenuhnya ? Jagan asyik syok sendiri kita ditahap terbaik dalam persediaan untuk menempuh peperangan ...Jangan syok sendiri bro ? Sy tidak mahu mendedahkan ..buat audit secara terperinci ? Dirisaukan bila berlaku peperangan ramai yang akan terjun ke Laut bersama labu-labu ..

ReplyDelete

  1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 20, 2012 11:46 PM

Artikel ini jelas menunjukkan pihak pembangkang waima PKR atau PAS memburukkan anggota tentera termasuk pegawai atasan ATM seperti PTL sebagai landasan bagi mencapai matlamat mereka memenangi PRU 13 akan datang. Perkara ini memang disengajakan bagi mempengaruhi pendirian warga tentera dan bekas tentera bagi memenuhi cita-cita mereka. Pambangkang sudah lupa dengan halal haram, dosa fitnah dan bermacam lagi untuk memenangi PRU 13. Pembangkang mempunyai matlamat tersirat menyuntik kebencian di kalangan warga TLDM terhadap pemimpin dan organisasi dengan menabur bermacam-macam fitnah dan cuba 'brain-wash' warga TLDM supaya memilih mereka sebagai pemimpin negara. Kalau betul calon pemimpin pilihan pihak pembangkang ini paling sesuai, kenapa perlu memburukkan orang lain dengan menabur fitnah yang jelas tidak benar. Cuba menangi hati rakyat dan pengikut dengan cara bersih, jujur dan ikhlas. Rasanya dengan cara tersebut kepercayaan dan 'respect' sudah tentu diperolehi tanpa perlu fitnah-fitnah atau menggunakan orang lain sebagai batu loncatan. Kepada warga-warga TLDM hayatilah 4 prinsip teras kita HONOUR, LOYALTY,COURAGE dan PRIDE. Udah-udah lah tu membuat kerja yang tak bermanfaat ni, bawa-bawa lah bertaubat selagi nyawa masih dikandung badan..

ReplyDelete

  1. http://3.bp.blogspot.com/-jxzov2y_6sQ/TrHqxMIbBqI/AAAAAAAAADE/CzlOjY6pywo/s45/budak%25252Bnavy.jpg

Navy The BestFeb 21, 2012 07:14 AM

Setju dgn pandangan anon 1146 dan syok pula saya baca komen neutral. Cuma saya nak tanya neutral, kalau kata meriam tak leh nak tembak, apo kono mengono dongan ptl, kan ke nampak sangat pengendali dan pembuat maintenance yg bermasalah. Adakah disebabkan motorsikal tak leh start maka bos kilang honds dipersalahkan. Audit dari zaman saya dlam navy lagi dah dibuat dan memang wujud masalah namun dibuat penambahbaikan pada setiap kali inspection. Sukan rasanya tak salah sbb kalau dah mereka harumkan nama negara tak menjadi keslahan tak gitu, cuma mungkin neutral akan persoalkan "kenapa aku tak diraikan begitu?" betol tak. Jawapan yg paling mudah tanyalah diri sendiri dulu, apa yg kita dah buat utk harumkan nama tldm. Kerja rajin rasanya dah dibalas dengan anugerah akc ke p2 ke tapi bila suruh naik kalal selalunya semedang ado masalah, tak gitu. Den dah pencen Bhai dan diam kek Gomeh ni ha, tak ado apo yg den dapek do tapi yag saya nyatakan tu berdasarkan pemerhatian saya dan ramai anak buah saya dalam navy tu. Tak ada pulak dia cerita macam yg saudara neutral ceritakan tu. Saya pon seaman dulu dan tak merasa sangat kerja kat base kalau dibandingkan dgn yg sepanjang masa ada masalah kebajikan la kesihatan la, tapi bilo nak poi board dan-dan sogar. Den kona ptl ni maso dio 3 balak lai, blues gilo orangnyo, togas memang togas tp kalau kita betol sampai habis dia bela. Apo itu tak cukup baik ko. Kalau kita nak kaitkan setiap masalah dlm navy dgn ptl den raso tak kono tu bhai.

ReplyDelete

Replies

1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 23, 2012 07:36 AM

Mula-mula baca komen Navy The Best, ingat hati ...biarlah, tapi rasa macam bersalah pulak kalau tidak nyatakan dan sedikit ulasan atas pertanyaanNYA.
1. "Cuma saya nak tanya neutral, kalau kata meriam tak leh nak tembak, apo kono mengono dongan ptl". tak tahulah takat mana pemikiranNYA(dikaitkan soal motorsikal,nak baca pun malu), kalau dah polisi yang digubal GAGAL memenuhi kehendak perkhidmatan semasa, kenapa pulak pengendali dan yang melakukan senggaraan yang dipersalahkan? Kalaulah penggendali TIDAK diberi kursus yang PROFESIONAL, macamana dia nak tahu kendali? Kalau takat kontrak kursus diberi kepada kroni yang tak tahu apa-apa tentang weopon system, what do you aspect from outcome?(siasat kat FOC tu,yang menganugerahkan nilai kursus dibawah nilai RM 50,000.00.) Cuba rujuk kat ORDNANCE workshop kat base Lumut tu, berapa ramai anggota yang dihantar kursus secara PROFESSIONAL dalam bab maintainance? Kalau pun ada,segelintir PEGAWAI yang "know who" yang dihantar, balik ke PANGKALAN duk tahap sain borang weekend je,yg perlu ILMU adalah LLP!, so siapa pembuat DASAR dan SIAPA yang melaksanakanya(SIAPA YANG BERTANGGUNGJAWAB)?. Kalau tak tahu jawapan,bagitau,nanti saya jawab!
2. Tidak dapat dinafikan dan sememangnya TLDM adalah bagus dan amat baik tetapi DUNGU yang kat atas(pembuat dasar) je banyak yang kaki bodek dan retorik!
3. RASUAH secara langsung dan tidak langsung sememangnya menular didalam TLDM dari dulu hingga kini, dari LLP hinggalah kepada PTL(bergantung kat mana LUBUK dia bertugas)!MAsa kat dalam SERVICE menyalak kat BNS kononnya mahal,tipu kerajaanlah dan perbagai lagi, dah bersara DIA pulak yang jadi BELACI BNS. BAGUSNYA bekas-bekas PANGLIMA(terutamanya dari teknikal) ni jgn bagi kerja kat BNS(yang terlibat dengan TLDM), bagi je depa ni jawatan yang ada urusan dengan POLIS atau BOMBA(barulah boleh tengok langit tu tinggi atau rendah), duk bagi jawatan kat BNS,masalah kat TLDM(depa ni tukang lobi)!
4. Secara ILMIAH RASUAH yang berlaku sememangnya boleh dinafikan kerana dalam SOAL paper work,NAVY is the best among semua perkhidmatan tentera tapi cuba tanya anggota TLDM, tanya soal DEPOH BEKALAN ARMADA, tanya soalan tentang NAVAL Support Depoh, siapa yang bermaharajalela? Oooo tidak semua pembelian dibuka TENDER secara online, itu mungkin alasan yang diberi. Bagaimana pula kalau KRONI diberi maklumat awal tentang PROJEK yang bakal keluar dan kriteria yang diperlukan kat padang GOLF atau kat kedai MAMAK? Hantar je quotation dan LIMA company sebagai dummy selesai masaalah disudut ILMIAH elak dikatakan penipuan(PROXY)! Tidak......kan ada BOARD pilih pembida? KALAU dah ARAHAN CO atau maklumat dah bocor, buka E-TENDER hari jumaat tutup hari ISNIN, anggota mana yang berani persoalkan?
4. Bhai, ORG yg berada ditahap dulu tak sama setelah memiliki KUASA,mungkin akan jadi juga kat kita kalau kita berada dikerusi DIA,itu fakta dan kenyataan. Lagi pun ORG yang TIDAK punya anak tidak sama perasaanya dengan org yg ada anak! Soal Bhai duk kat laut je during SERVICE, jgn duk salahkan org, BHAI tak de cable....terimalah kenyataan tu...ada CABLE beres....itu pun BHAI tak tahu....KESIAN!
Siapapun yang WARAs samada yang dah pencen atau yang masih berkhidmat mengakui KEPENTIGAN sukan dalam perkhidmatan,yang dipersoalkan ialah KENAPA ahli sukan sahaja yang jadi anak EMAS? Yang duk diamuk GELOMBANG tu tak penting?

Delete

Reply

  1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 21, 2012 07:26 AM

I. Guna khidmat bomoh?......KAGAT kena buat siasatan nih. Jgn biarkan navy diselubungi kurafat dan belayar dlm kegelapan.
II. Suka maki?.......yg ni pun kena minta khidmat ustaz supaya bykkan kuliah kpd org bawahan dlm bab “takutlah Allah, bukan pada manusia”
III. Kroni didahulukan ......siapa tu? suku sakat Mr Thales ke?
IV. Sukan diutamakan......patut la ada kes llp yg dah 18thn berkhidmat nak minta sambung takleh tapi kalau ahli sukan senang jee.
Anti pembangkang? Hehehe yg ni nak kena minta tolong geng2 pakatan buat kunjungan hormat ke kediaman rasminya.......sambil kempen ABU boleh la buat assessment terhadap kos renovation mahligainya.......oops

ReplyDelete

  1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 21, 2012 07:46 AM

Catatan ini adalah berdasarkan pengalaman dan realiti.Pangkalan TLDM LUMUT dianggap sebagai SAHAM BN sejak dari dulu...Polisi dan perlaksanaan TLDM kini memang boleh dipersoalkan dan boleh dijadikan bahan lawak terkini. Apa tidaknya, seorang Panglima boleh dihubungi bila2 masa sahaja oleh seoarang laskar kelas 2 semata2 kerana laskar tersebut seorang ahli sukan. Jurulatih kat KD Pelandok MESTI memastikan pelatih makan, kalau laskar tidak makan di galley, jurulatih akan dipersalahkan! x kelakar ke? Nak tengok pegawai2 kanan termasuklah PTL and the gang duk buang masa main GOLF, pergi je kat Damai Laut Resort. Kat sana bolehlah jumpa berbagai wajah supplier yg duk nanti nak betting dan nak bayar. Main dgn puak ni dah tentu kena buat kalah,menang nanti alamatnya sakitlah supplier tu, tak kelakar lagi? Skrg ni musim Olimpik nak menjelang kat base lumut, cuba pihak berkuasa pergi check tengok berapa banyak DUIT dari berbagai sumber yg dikenali dgn istilah SUMBANGAN dah pun ada dalam KANTONG! Kalau tak ada kepentingan, ada ke ORG nak bagi sumbangan? PTL tu kan menantu kepada Allahyarham GHAFAR BABA, merit politik adalah MUNGKIN sebab kerusi tersebut dimilikinya. Apa pun alasan, itukan realiti. Seorang yg terdidik dgn DUNIA politik dah tentu akan memelihara dan hanya akan mertabatkan KRONInya, itukan FAKTA! Seseorang PANGLIMA dari yg bawah hingga kepada PTL adalah wajib bertanggungjawab atas apa pun kelemahan dan kejayaan TLDM semada ketika kejadian itu DIA tidur atau sedang main GOLF!

ReplyDelete

  1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 22, 2012 06:05 AM

apa nak jadi dgn navy ni.... bayangkanlah sepanjang tempoh pemerintahan panglima sekarang macam2 jadi.. tidak ke terfikir ini mungkin merupakan bala yang diturunkan Allah SWT ke atas pemimpin yg zalim. dah 4 kapal terbakar, satu tenggelam walaupun dpat dinaikkan semla dan entah beberapa yg terkandas diperairan cetek. ramai anggota tldm hari ni mengeluh dgn pemerintahan kuku besi ini. bayangkan perasaan anggota yg telah berkhidmat selama 18 thn apabila tidak dpt menyambung perkhidmatan atas alasan yg remeh temeh. antara alasannya berat badan yg lebih padahal tengoklah perut ptl sendiri. pernahkah beliau melihat perutnya dicermin. begitu juga dgn pegawai2 kanan lain. ada yg tidak dapat menyambung perkhidmatan hanya kerana kesalahan2 kecil yg dilakukan berbelas tahun dulu dan mereka telah dikenakan hukuman. tiadakah simpati ke atas anak bini anggota ini yg memerlukan pembelaan.
apabila anggota kemalangan bukan simpati dan bantuan yg diberi sebaliknya dianggap cuai dan dihukum tidak boleh menyambung perkhidmatan. siapa di dunia ini yg waras akan mencari kemalangan. tidak menjadi rahsia lagi ada anggota yang tikukarkan serta merta hanya kerana tersilap memanggil tan sri sebagai dato'. kenapa terlalu bongkak angkuh dan sombong pemimpin no 1 tentera laut ini. adakah gelaran itu akan dibawa sampai keliang lahad.. fikirkanlah.

ReplyDelete

Replies

1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 23, 2012 06:42 AM

Secara mudah boleh difikirkan adalah....Panglima TLDM yang ada sekarang adalah sememangnya tidak layak berada dikerusi tersebut.Keselesaannya berada dikerusi tersebut adalah semata-mata atas merit POLITIK. Apa tidaknya, Menteri Besar Perak Dato Seri Diraja Dr Zamri dikurniakan Laksamana Madya Kehormat, cuba nyatakan secara ILMIAH, apa jasa DR Zamry secara INDIVIDU terhadap TLDM. Kalau atas kapasiti Menteri BESAR, Menteri Besar PAHANG dan Menteri Besar KEDAH juga layak,kenapa mereka ini tidak di kurniakan penghormatan yg sama sedangkan WILAYAH LAUT 1 dan 3 berada di negeri bawah kawalan menteri besar tersebut. Bila Guan Eng naik kapal selam dan memberi sidang akhbar bersama Menteri Pertahanan...cuba lihat aksi PTL. Satu lagi persoalan,adakah atas kuasa beliau atau arahan dari POLITIK yg menyebabkan BLOGGER PAPAGOMO boleh berada didalam KAPAL SELAM milik TLDM sewaktu berlansungnya LIMA tempohari(RUJUK blog PAPAGOMO)? Adakah beliau TAKUT untuk menasihatkan MENTERI Pertahanan dari sudut keselamatan negara jika PAPAGOMO berada DIDALAM kapal selam(berbagai artikel yg didakwa oleh PAPAGOMO yg dianggap rahsia NEGARA telah tersebar)atau lebih selesa beliau sendiri jadi tukang angguk demi periuk nasi? Satu lagi Jawatankuasa Panglima dan Menteri Pertahanan(Kerajaan PUSAT) perlu memikirkan kembali logiknya perlaksananaan pembayaran WANG caruman LTAT terhadap anggota lain-lain pangkat.
1. Anggota lain-lain pangkat(LLP) adalah diwajibkan mencarum sebahagian dari gaji yang diterima ke dalam LTAT manakala PEGAWAI adalah tiada peruntukkan untuk mencarum.
2. Apabila GENAP tempoh perkhidmatan yang melayakkan LLP berpencen, hanyalah caruman dari anggota yang dibayar oleh LTAT manakala caruman dari BAHAGIAN caruman kerajaan tidak dibayar, "kononya" bahagian caruman dari pihak kerajaan digunakan sebagai dana pembayaran pencen. Bagaimana pula dengan PEGAWAI? Mereka ini tidak mencarum dan tiada pun simpanan dana pencen (tiada caruman dari PEGAWAI dan pihak kerajaan juga tidak mencarum),darimana PENCEN mereka dibayar? Jika dari dana pencen,adakah dari dana LLP tadi? Jika tidak,kenapa LLP perlu ada DANA dan TIDAK pegawai? cuba fikirkan dan renungkanlah KEADILANnya!

Delete

Reply

  1. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 22, 2012 06:06 AM

memang ramai anggota tldm yg merungut sekarang. terlalu byk polisi yg menekan dan kebajikan anggota diabaikan. yg sentiasa diberi keutamaan ialah anggota yg bersukan. lihat sahaja bagaimana pengiktirafan diberi kpd anggota sukan. kalau buat salah pun tak dihukum.



Yang ini dari komen-komen ,, komen-pembaca-khas-buat-panglima.

1. AnonymousFeb 20, 2012 05:32 AM

sapalah kita nk menilai org lain..biarlah ia jadi tugas allah untuk menilainya.tetapi ingatlah dosa org yg membuat fitnah dan menyebarkan keburukan org lain adalah lebih buruk disisi agama.jadi selagi hayat dikandung badan,mintalah maaf sebelum ia terlambat sebelum nyawa dijemput allah.

ReplyDelete

2. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 20, 2012 06:20 AM

Patutlah umno/bn memerintah selama lebih 50 tahun, segala kemungkaran diserahkan kpd Allah. Apalah kita siapa buat dosa tanggunglah masing2 sebab kubur masing2.Senang betul jadi penyokong umno segala kemungkaran serah kpd takdir. Kapal tengelam serah kpd takdir. Perbaiki kapal tender penuh rasuah serah pada takdir. Dah takdir nak tengelam nak buat macam mana. Nanti mesia bangkrup pun dah takdir nak buat macam mana.

Org yg menyalahkan takdir ini sudah mati sebelum mati. Patutlah umno bodohkan penyokongnya macam lembu.

Ingat sesiapa yg berkuasa akan bertanggungjawab diatas kekuasaanya. Setiap kezaliman pasti ada balasanya samada didunia atau akhirat nanti. Celakalah mereka yg berkuasa tetapi menzalimi org lain.

ReplyDelete

3. http://img2.blogblog.com/img/b36-rounded.png

ghostdartFeb 20, 2012 08:50 AM

bakpo tadop button 'Like' di komen Anonymous tu? kalo ade mau teman tekan like 700juta kali...statement no 4 tu yg paling teman setuju sngt ler ngan mr anon ni....adoi....navyku oh navyku....

ReplyDelete

4. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 21, 2012 02:50 AM

Haji Imran jenis manusia yg tak tahu mengenang budi....!! renung renungkan lah

ReplyDelete

5. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 21, 2012 07:27 AM

I. Guna khidmat bomoh?......KAGAT kena buat siasatan nih. Jgn biarkan navy diselubungi kurafat dan belayar dlm kegelapan.
II. Suka maki?.......yg ni pun kena minta khidmat ustaz supaya bykkan kuliah kpd org bawahan dlm bab “takutlah Allah, bukan pada manusia”
III. Kroni didahulukan ......siapa tu? suku sakat Mr Thales ke?
IV. Sukan diutamakan......patut la ada kes llp yg dah 18thn berkhidmat nak minta sambung takleh tapi kalau ahli sukan senang jee.
Anti pembangkang? Hehehe yg ni nak kena minta tolong geng2 pakatan buat kunjungan hormat ke kediaman rasminya.......sambil kempen ABU boleh la buat assessment terhadap kos renovation.......oops

ReplyDelete

6. http://3.bp.blogspot.com/-jxzov2y_6sQ/TrHqxMIbBqI/AAAAAAAAADE/CzlOjY6pywo/s45/budak%25252Bnavy.jpg

Navy The BestFeb 21, 2012 07:43 AM

Huihhh bahaya betol kenyataan anon0620 tu, boleh lari akidah tu bhai. Salah ke kalau kita serahkan kpd allah atas urusan yg kita tak tahu dan hanya sekadar dengar cerita orang. Cara anon tu bercakap den rasolah ado jugak yg tercicir dari landasannya. Ado sapo-sapo tahu bilo kapal nak tenggolam, tak do do. Apa nak dikaitkan dengan partinya. Kalau awak raso pas tu baik, pkr tu baik sokong je lah. Tak payah kita nak hasut orang lain plak. Adokah ssbab si Dolah sokong umno maka dia tak betol dan awak saja yg betol. Ilmu mano kau belajar ni bhai. Ideologi atau pahaman setiap orang tak sama bhai, ada yg lihat liwat tu sebagai halal dan ado yg tidak. Ado yang aggap islam perlu sokong israel dan ado yg tidak. Itu sendiri yg pikir tak payahlah kita nak dosak orang agar sekedudukan dengan kito pulak. Den dah banyak kali sobut, salah orang cukup sonang kita dedahkan tapi salah diri sendiri tak pernah kita nak ketengahkan. Kalau setakat training mee segera lepas tu nak kutuk navy tak yah la bhai. Biar masak botul dalam navy, luangkan maso banyak sikit dikapal baru kau tahu apa itu navy. Kalau ilmu di dado bolum cukup baik kurangkan bercakap, kuatkan belajar cari ilmu, bila dah ponuh gunalah akal kito utk buat perhiyungan. Den bersyukur sebab pelajaran den memang rondah dan bersyukur navy terimo. Kalau den pandai dah tentu den jadi pegawai navy dan agaknya dah 4 balak apo sekarang. Dah itu ketentuan den, den terimo yo, takkan lah den nak pakso pulak navy supayo naikkan pangkat den sbb den kuek kojo. Nasihat den satu saja, akurlah bahawa kedudukan kito sekarang ni memang dah terbaik dan allah taala dah jadikan apa yg kita ada hari ini adalah sejajar dgn apa yg kita miliki.

ReplyDelete

7. http://img1.blogblog.com/img/anon36.png

AnonymousFeb 22, 2012 06:04 AM

apa nak jadi dgn navy ni.... bayangkanlah sepanjang tempoh pemerintahan panglima sekarang macam2 jadi.. tidak ke terfikir ini mungkin merupakan bala yang diturunkan Allah SWT ke atas pemimpin yg zalim. dah 4 kapal terbakar, satu tenggelam walaupun dpat dinaikkan semla dan entah beberapa yg terkandas diperairan cetek. ramai anggota tldm hari ni mengeluh dgn pemerintahan kuku besi ini. bayangkan perasaan anggota yg telah berkhidmat selama 18 thn apabila tidak dpt menyambung perkhidmatan atas alasan yg remeh temeh. antara alasannya berat badan yg lebih padahal tengoklah perut ptl sendiri. pernahkah beliau melihat perutnya dicermin. begitu juga dgn pegawai2 kanan lain. ada yg tidak dapat menyambung perkhidmatan hanya kerana kesalahan2 kecil yg dilakukan berbelas tahun dulu dan mereka telah dikenakan hukuman. tiadakah simpati ke atas anak bini anggota ini yg memerlukan pembelaan.
apabila anggota kemalangan bukan simpati dan bantuan yg diberi sebaliknya dianggap cuai dan dihukum tidak boleh menyambung perkhidmatan. siapa di dunia ini yg waras akan mencari kemalangan. tidak menjadi rahsia lagi ada anggota yang tikukarkan serta merta hanya kerana tersilap memanggil tan sri sebagai dato'. kenapa terlalu bongkak angkuh dan sombong pemimpin no 1 tentera laut ini. adakah gelaran itu akan dibawa sampai keliang lahad.. fikirkanlah.


Lepas ni pasti aku akan kena londeh lagi oleh Navy the best... wakaka....

3 comments:

  1. PTL seharusnya meletakkan jawatan. Kepimpinannya jelas tidak diterima oleh navy people. Beliau gagal membawa TLDM kearah kecemerlangan dan lebih malang lagi TLDM kehilangan terlalu byk aset dan menanggung kerugian disepanjang pemerintahan beliau. Memang benar bukan semua insiden bukan kegagalan beliau semata-mata, namun sebagai pemimpin tertinggi beliau wajar mengambil pertanggungjawaban keatas semua kepincangan TLDM. Apa yg diperhatikan beliau sering meletakkan kesalahan kpd Panglima dan pemerintah lain selain dr dirinya. Lupakah beliau sebagai pemerintah tertinggi apa jua kepincangan yg berlaku di dalam TLDM adalah kegagalan beliau sebagaimana beliau sering mempersalahkan pemimpin atau pemerintah lain dibawahnya. Satu2nya kejayaan cemerlang beliau sepanjang 4 tahun menjadi PTL ialah beliau telah berjaya mentransformasikan sukan dlm TLDM. Beliau merupakan satu2nya PTL setakat ini yg berjaya mempertahankan sukan antara perkhidmatan ATM 4 thn berturut2. Syabas. Kejayaan ini diperolehi dgn tumpuan dan fokus beliau menentukan kejayaan dlm setiap pertandingan menggunakan segala sumber yg ada dlm TLDM. Sebagai pengiktirafan kejayaan ini beliau wajar dipertimbangkan untuk menjadi Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara apabila ada kekosongan. Malangnya dlm mentransformasikan TLDM menjadi tentera laut bertaraf dunia yg diwarwarkannya setakat ini tiada apa yg dpt dibanggakan. Beliau merupakan PTL yang paling malas dan tidak berminat utk melihat armadanya sendiri melainkan apabila ada lawatan VVIP. Disepanjang pemerintahan beliau, beliau telah memimpin TLDM dgn sikap angkuh, bongkak, panas baran dan tidak menghormati org lain termasuk panglima-panglima dibawahnya. Warga TLDM rata-rata tahu bagaimana beliau menukar Panglima Armada yg lepas hanya kerana ketidakserasian antara isteri mereka. Ianya menjadi bahan bualan dan jenaka di Pangkalan dan juga ATM. Kini Panglima Armada yg baru, yg mempunyai karisma dan kepimpinan yg baik serta digemari warga TLDM juga membuat keputusan utk bersara awal. Alangkah ruginya TLDM kehilangan seorg pemimpin yg begitu baik dan disegani . Amat menyedihkan PTL dikelilingi kroni2nya yg hanya menganguk dan membodek beliau. Dibimbangi jika beliau terus menerajui TLDM, TLDM akan terus melalui masa depan yg kelam, suram dan gelap. Besar kemungkinan lebih ramai pegawai yg baik dan profesional meninggalkan perkhidmatan kerana tidak tahan dgn karenah PTL yang amat panas baran ini. Bila mengherdik org bawah sedikit pun tak peduli akan maruah org itu. Sewajarnya beliau bermuhasabah dan menilai kembali dirinya yg selama ini sering beranggapan bahawa dirinya merupakan pemimpin dan PTL terbaik hanya kerana TLDM cemerlang dalam sukan. Ingatlah tugas teras TLDM untuk menjaga perairan negara perlu diutamakan. Sedarkah bertapa ramai warga TLDM kini merungut-rungut dan tertekan dgn pimpinan PTL namun tidak dapat berbuat apa-apa. PTL menerajui TLDM seolah2 menerajui sebuah parti politik. Cantas mencantas, kronism dan penyelewengan wang rakyat berleluasa dan jika dibiarkan berterusan akan menghancurkan TLDM. Sebelum terlambat, pihak tertinggi Kementah wajar bertindak segera. Demi kebaikan TLDM dan ATM amnya, PTL wajar berundur.....

    ReplyDelete
  2. Ye ke Panglima Armada yg dulu digantikan sebab masalah ketidakserasian isteri. Ada sebab lain kot. Opsssss bukan ke satu Manjung tahu kes tu, opssss

    ReplyDelete
  3. Adohhh patutla maso Den tahlil rumah Arwah Ayong tadi asyik ngotap yo bibir. Kojap tergigit lidah kojap terbatuk, ruponyo ado yang dok bercakap. Den tak kisah pon. Iyolah namo lai perbincangan ilmiah bukannya nak berdobat ko hapo ko. Den akui Den masok navy ni Bhai tak do guno kabel ko apo ko. Orang antar kapal Den naik kapal, orang hantar Regimen Keselamatan Den sosah yo. Maso kek Pelandok dulu kek sekolah PPP, apo yg jurulatih ajar itulah yag menjadi bekalan Den kek kapal. GI kat kapal pon turut ajar selain staf2 yang ada. Tak timbul pula kena pergi kursus lanjutan khas nak belajar pasal senggaraan meriam, meriam 4.5 inc Hang Tuah meletop juga, 57mm spica meletop bagai nak rak. Sistem LWO2 korvet menjalar satu dunia, budak tlr ngan tls je yang mentain. Pokok pangkal nya pengetahuan, masa kat pelandok kami belajar sungguh, bila kek kapal rutin senggaraan kami buat, ni nak spanch-up barel pon tak nak. Salah sapa, salah polisi ke salah tukang buat kerja ke. Den akui pelajaran Den tak setinggi Anon yang sogan nak tergolak baco ulasan Den, nak buek camano Bhai, dio belajar tinggi, tapi kalau belajar tinggi tak tahu bek kojo, asyik main internet, mano nak pandai Bhai. Kami orang dulu bodoh dalam pelajaran tapi kami tekon belajar kek pelandok, bilo naik kapal kami asah botol2 ilmu supayobtidak malu dikemudian hari. Awak pakai PO tapi jonar, tak ko malu. Soalan Bro MM pasal Datuk FOC manolah Den nak tahu jawabnyo Bhai, cumo yang Den tahu dari anak-anak buah Den dio dapek kojo lain, jadi pengarah mano ntah, gaji ado dokek 45 ribu. Kalau botul-botul lah. Kalau Den pon Dej cabut Bhai, banyak tuuu. Kau dan remove Den gilo hapo nak tolak 45 ribu. Tapi Den sodih sobab Bro MM dah buang Den dari senarai kawan FB, tak kan sampai camtu Bro MM. Komen ni pon ontah keluar ontah tidak.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari