boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, February 2, 2012

Mercedes Benz tahun 1967 bekas Menteri UMNO di jual RM 300 ribu..

Tak pasti apa yang hebat sangat kereta burok ni, sampai bernilai RM300 ribu, apakah kereta ni boleh menyelam macam cerita James Bond 007, kalau begitu ada juga faedahnya, boleh di buat stand by kerana sebuah kapal selam TLDM dah tak boleh menyelam, tinggal sebiji sahaja yang kira OK, tu pun nyaris-nyaris lagi dengar ceritanya...

Mercedes Benz 280SL





Ni yang heboh-heboh itu hari,, kita kena ingat, Menteri ni sebelum jadi Ketua Puteri UMNO pertama dan dilantik jadi Menteri oleh Mahathir, dia seorang pengacara TV sambilan, siapa ingat,, ia memang pandai berhujah,, biasalah lepasan undang-undang.... dan track record dia semasa jadi menteri pun banyak... kisah sejenis dengan bini orang pun aku ada terbaca kisahnya dulu...jadi tak hairanlah kalau setakat RM300 ribu tu....







5 comments:

  1. 1. Mendengar sedikit cerita, lalu membuat kesimpulan menuduh kejahatan orang tanpa tahu usul periksa dan kebenaran keseluruhan adalah satu fitnah yang membawa dosa besar;
    2 Kereta itu adalah koleksi kereta antik yang berharga, di dalam negara dan di pasaran dunia;
    3. Ahli Parlimen itu telah menjual kereta antik beliau pada harga RM 300,000, atas dasar 'Pembeli yang mahu membeli dan Penjual yang mahu menjual' (willing buyer and willing seller).

    Jadi, apakah yang hendak difitnahkan lagi?.

    ReplyDelete
  2. pikopiko tu malaun makan upah ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lihat kepada semua fakta dengan seimbang, barulah buat keputusan. bukankah ini ajaran Islam?. Mengapa mudah sangat terpengaruh dengan 'separuh kebenaran'?

      Delete
  3. Kereta tu memang jenis collectors' item. Mercedes Coupe 1967, semua nampak original termasuk rim dia. Tak pasti samada RM300 ribu tu memang harga nya, tapi memang boleh dijangka ada pembeli yg sanggup membayar sebanyak itu.

    Sebagai perbandingan, Mercedes SL300 2-pintu tahun 1993-1995 boleh dijual pada harga RM100 ribu sekarang ini. Apatah lagi jika jenis lebih klasik tahun 1967.

    Mungkin ramai tidak perasan akan sentimen kereta klasik ini, tetapi nasihat saya, jangan terlalu cepat menuduh sebarangan tanpa menyiasat latar belakang perkara tersebut. Terlalu mudah untuk kita mengumpul dosa, dan bayangkan jika dosa fitnah yg kita selalu lemparkan pada warga UMNO itu adalah juga dibuat oleh kalangan kita.

    Apakah jika perkara itu UMNO buat, ianya fitnah, tetapi jika PAS yg buat, ianya cuma kesilapan fakta, dan bukannya fitnah?

    ReplyDelete
  4. ok sah korang ahli karat UMNO tetap dan berpencen.


    psst..tukar strategy lak ye?

    euww euwww..muntah berjemaah bole?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari