boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, February 26, 2012

Lihat sendiri.. Ulama' mana yang suka guna isu kafir-mengkafir..

Jika di era tahun 80han,,, ulama-ulama pro PAS yang suka dok gunakan isu kafir-mengkafir, namun ulama-ulama tersebut semua dah pakat berhijrah masuk UMNO belaka,,,

Ingat kut bila dah masuk UMNO yang sebelum ini depa dok umpat kafir siang malam, dah habis dah, tak berbunyi lagi,, rupa-rupanya silap... masih ada lagi,,, dan yang hebatnya dah bertukar 360 darjah...


2 comments:

  1. haha,kalo tang hangpa xpa plak.....mampuih p la kat hangpa yg jenis pecahbelahkan ummah.suka ati la.belah BN sama,belah PR pon sama..tp had yg blogger ni dok sebar2 plak..baguih dok ada no

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila berbicara,pakai OTAK jangan duk pakai kepala LUTUT! Standard Ustaz UMNO yang duk beri ceramah tu standard muqaddam je.....cakap pun standard kedai kopi je. Org Kelantan kalau tak tahu bahasa dan lendik cara Kelantan,memang masyarakat Kelantan kata Benggong je.

      Kalau nak pakai perasaan pun jangan menampakkan kebodohan sangat, kita ulas satu2 kata2 ustaz tu...ok.....tak setuju kita bicara kat alam maya lagi dengan fakta.

      1. Kata dia "Nik aziz kata, jika nabi boleh membuat perjanjian dgn musuh tradisi islam,kaum Yahudi,kita pun boleh, Nik aziz buat fatwa". Baik jika benarlah Nik aziz yang berkata dan perkataan2 itulah yang disandarkan, kat mana salahnya? Kalau betul kejadian itu ada dan Nik aziz mengikut perbuatan Nabi Junjungan Muhammad S.A.W bukankah itu sunat? salah buat suna? Boleh jadi kafir ke gini ustaz UMNO bodoh piang oii?

      2. Ustaz ni kata" Nik Aziz kata, Tuhan duk selor lendik atas aras, dia hina nabi,supo Muhamada sain kita,supo Muhammad anok kito". Baik, pertama sekali kita bercakap soal fakta, Ustaz tu kata, Nik Aziz yang kata,Kat mana,Bila, dan apa isi kandung sebenar! Ustaz tu bukannya maksum. Perawi Hadis lagikan ada yang samar dan ada yang benar inikan pembawa cerita yang tiada hujung fakta! Kalau berdasarkan bahasa Kelantan yang mengandungi keunikkan maksud kiasan, kita katakan begini:

      a. Sewaktu Nabi Muhammad S.A.W didalam peristiwa ISRAK DAN MI'RAJ antara tugasan yang diperintahkan oleh Allah yang Esa. Semua umat ISLAM tahu dan perlu ambil tahu kalau tidak tahu, Allah itu satu dan menguasai seluruh isi cakrawala.Pemikiran manusia belum pernah dinyatakan dari kalam Allah dimana bermukim dan bermastautinnya yang ESA, betul,kalau salah betulkan!
      b. adakah Nabi Besar Junjungan kita naik kelangit kerana disitu Allah yang Esa bermukim dan bermastautin? Tidak dan tidak pasti ditahap pemikiran manusia seperti kita tetapi tidak mustahil Nabi Besar junjungan Muhammad bertemu dengan Allah yang Esa Dilangit! Apa yang mustahilnya? Soal Allah bersila lendik di araf, kalau org ILMU agama dia tak akan cakap begitu kerana HAK dan ZAT Allah bukan manusia yang boleh sifatkan sebagai perlakuan manusia. Kalaulah Nik Aziz mengambarkan kebesaran Allah dengan perlakuan yang LEBIH dari manusia jelas logik akal(bagi org Kelantan, dia boleh terima supaya lebih faham. Seperti pengucapan bunga bahasa yang kebanyakkan kita pakai. Bila ditanya, "Bila nak kahwin?" jawabnya mungkin" tak lagi,jodoh dan pertemuan itu DITANGAN tuhan!"Kalau pakai logik akal kenyataan itu amat betul atas menyatakan kebesaran Allah yang menentukan segalanya tetapi JIKA dipersoalkan disudut ISLAm, bilamasa pulak Allah yang esa itu ada tangan? Jadinya,bunga bahasa dicampur adukkan dgn ilmu agama yang cetek,huru-hara jadinya!
      Jadinya, bahasa dgn bunga bahasa tidak boleh sama sekali dimasukkan didalam rangkaian bab UGAMA semata2 nak cari cacat! ada faham? Bodoh belajar jangan duk bawa cerita tanpa fakta!

      Nabi Muhammad s.a.w diangkat naik setingkat lagi sampai ke 'Arasy disinilah Nabi s.a.w menerima perintah solat yang wajib di laksanakan oleh Nabi s.a.w dan segenap ummatnya sebanyak lima puluh kali sehari semalam. Dan akhirnya hanya tinggal lima waktu sehari malam setelah dinasihati oleh Nabi Musa a.s dan diperkenankan oleh Allah.

      Juga di 'Arasy, Nabi Muhammad s.a.w, menerima beberapa khushushiyyah yang belum pernah diberikan kepada para Nabi terdahulu. Mengenai beberapa khushushiyyah, yang disebut antara lain sebagi berikut:

      Nabi s.a.w diberi oleh Allah : Surah Al-Fatihah dan akhir Surah Al-Baqarah dari ayat AAMANAR RASUULU sampai kepada firmanNya FAN SHURNAA 'ALAL-QAUMIL KAAFIRIINA.

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari