boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, February 29, 2012

Panas Berdengung... Blogger UMNO bergaduh,, rahsia keselamatan TLDM turut terdedah..

Pertelingkahan sesama blogger-blogger UMNO diantara Puak Papagomo, Parpukari & The Gang dengan blogger UMB yang diketuai oleh blogger Tun Faisal masih tak berkesudahan....

Yang terkini mereka sesama mereka ndah buka tembelang sesama sendiri, sehingga sebab menyebab Panglima Armada Laksdya Dato Wira Jamil bersara awal pun jadi isu...

Laksamana Madya Dato Wira Jamil Bin Osman Panglima Armada Tentera Laut akan meninggalkan kariernya bulan depan dan tidak lagi mahu menyambung kariernya kerana 'fe-dup' terpaksa menjadi 'fall guy' dalam kes kapal selam Scorpene iaitu KD Tun Razak.

Mungkin ramai rakyat Malaysia tahu mengenai kes seorang blogger yang menaiki kapal selam Scorpene tanpa kebenaran dan kelulusan bertulis dari Kementerian Pertahanan Malaysia yang mana selepas itu ianya telah dijadikan kontroversi oleh pembangkang.

Dek kerana kebodohan blogger 'ikon' yang menyiarkan segala rakaman dan wajah-wajah kru KD Tun Razak di dalam laman blognya kerana terlalu ghairah ingin menunjukkan kepada rakyat Malaysia kononnya dialah blogger pertama yang diberi 'pengiktirafan' untuk menaiki KD Tun Razak.

Natijahnya siapa menanggung?












Kenapa boleh jadi begini teruk sekali.... semuanya habuan dan fulus,,, maka inilah kesudahannya.... nampaknya UMNO lah punca nak pelingkup habis apa yang ada dalam negara...

Bahananya rakyat bawahan yang akan memikul beban...

Sumber gambar dan berita aku ambik dari Blog UMNO di al-kisah-scorpene-blogger-dan-panglima.


Terima Kasih banyak buat Bro Syamsul Anuar yang inform berita ni... Jaza Kallah Hu Khairan Kasira Jaza...
Jom Kita lawan UMNO...






3 comments:

  1. To: KD TUN RAZAK submarine crew.....
    "EMERGENCY UNIFORM HOISTED" guys!!!

    ReplyDelete
  2. Just curious. Who gave the authority for Papagomo to be on board, the Minister, CN, FOC, the skipper or none of the above.Surely, there is something wrong with the Ship Standing Orders for allowing camera on board. BOI has to be conducted !!

    ReplyDelete
  3. Hanya empunya diri yg tahu kenapa dia memilih utuk bersara awal. Mungkin alasannya kerana tawaran lumayan dari luar. Namun pada pandangan saya tawaran atau tarikan dari luar tidaklah segala-galanya. Saya pasti tolakan dari dalam juga adalah faktor yg tidak boleh dinafikan. Secara logiknya sebelum ini tiada Panglima di dalam perkhidmatan ATM bertaraf 3 bintang yg minta berhenti awal kecuali yg ada masalah atau skandal. Dalam kes Dato Jamil (PA), beliau seorg panglima yg amat disegani dan rata2 warga TLDM sering memperkatakan kebaikan beliau. Kehilangan seorang yang dilihat bersih dan punya kualiti pemimpin yg baik adalah sesuatu yang agak menyedihkan warga TLDM. Orang yang sepatutnya berhenti bukan PA tetapi PTL kerana sikap PTLlah yg dirasakan faktor penolak utamanya. Tahukah kita bahawa di samping PA ada 2 lagi Panglima dua bintang yg akan bersara dlm masa terdekat. Mereka ini walaupun berpeluang utk menyambung selama dua tahun lagi (sehingga usia 60 tahun), tapi menolaknya kerana sudah tidak tahan dgn karenah PTL. Secara logiknya jika laksamana dua bintang pun dah tak berselera untuk terus duduk lama dlm navy tentu ada masalah di peringkat kepimpinan. Tahukah kita bahawa tidak sukar untuk menghidu perancangan licik PTL utk menaikkan kroni-kroninya dlm masa tempoh 4 thn mendatang sementara beliau masih menjadi PTL. Kebanyakan Pegawai Kanan yg akan dinaikkan ke pangkat dua bintang ke atas dlm masa terdekat ini khabarnya diberi kontrak 2 tahun sahaja. Selepas dua tahun kroni2 PTL yang sedia menunggu akan dinaikkan supaya apabila tiba masa PTL bersara tahun 2016 nanti, kroni beliau sudah pun berada di tampuk pemerintahan tetinggi. Ketika itu mudahlah PTL berurusan dgn kroni2nya dan mengemudi TLDM dari luar demi kepentingan bersama. Sungguh hebat dan licik rancangan PTL sekarang, samalah seperti apa yang dilakukan pemimpin2 BN. Patutlah PTL ini amat anti dgn parti pembangkang dan DSAI. Dengar cerita bulan Mac ni PTL AKAN MEMEBUAT LAWATAN KE SELURUH PENGKLAN TLDM UNTUK MEMBANTU KEMPEN PILIHANRAYA BN. Biasalah bila dah tersepit didesak meletak jawatan dan kepimpinan beliau dipersoal oleh warga TLDM di setiap peringkat, jalan paling selamat ialah menggunakan saluran politik untuk terus berkuasa. Pangkalan Lumut ni pun dah jadi macam sarang umnogok….mual sungguh tgk muka Laksamana Jadian Zambri yg sering keluar masuk pangkalan TLDM akhir2 ini. Hujung minggu lalu pun beliau dilihat berkeliaran dlm pangkalan …… tabUr duit BR1M. Sebaiknya PTL berhenti dari TLDM dan terjun je ke kancah politik kalau benar-benar anak jantan. Jgn cuba nak perbodohkan warga TLDM dgn politik umno. Sebagai tentera , sedarlah kamu sepatutnya bersikap berkecuali. Kot ya pun kamu pemuja no.1 umnogok, jgnlah cuba nak mengheret kami warga TLDM utk turut sama membenci pembangkang. Mai sini nak habaq!!!, mendukung Kerajaan dgn mendukung parti yg memerintah adalah satu perkara yg berbeza. Ada faham?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari