boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, February 27, 2012

Laporan Kisah Ceramah Hasan Ali di Seri Manjung..

Lebih jam 6.00 tadi hujan dah mula turun,, walaupun dalam cuaca yang agak terang,, terdetik dihati kecil ku, alangkah baik nya jika malam ni hujan lagi,,,,, lebih kurang 6 30 hujan berenti, sempat aku pergi ke pasar malam...



Macam biasa magrib aku pi berjemaah kat surau taman belakan rumah aku,, balik dari solat magrib, dongak ke langit nak gelap,,, nak hujan lagi ka.,,,

lebih kurang 15 minit nak masuk waktu isyak, aku keluar siap bawa kamera,, gatai pergi round kawasan stadium Manjung, nakpaknya ceramah dah mula,, rasa-rasanya dengar ke suara macam Yeop Saidin,, seorang lagi ustaz pencacai UMNO..., dalam aku dok pusing,, nak cari tempat sesuai nak snap ambik gambar, baru sempat snap satu gambar hujan dah turun,, kelam kelibut nak keluar,, sampai satu kereta dia dok pasang lampu,, hala kat aku,, siap sound kat aku,, haa ambik gambar,, nanti boleh siar dalam blog,, aku tak kenai siapa mereka,, aku hanya sekadar senyum,,, mereka bagi tau Hasan Ali tak sampai lagi...

Aku sempat keluar dari stadium dalam hujan dah mula turun,, dan dapat berteduh di stesyen minyak petronas depan stadium... Alhamdulillah, aku tak lah basah,, hanya lembap-lembap saja baju tu,, tak lah kesejukan,, dan yang rasa selamatnya,, bila aku dah sampai dapat berteduh, hujan mula bertambah lebat, sehingga azan kedengaran dari masjid daerah,, namun ceramah di staduim macam biasa juga....

Agaknya Allah nak tunjuk kepada hamba-hambanya,, hujan yang lebat ditambah pulat kilat dan guruh yang cukup kuat,,, dan akhirnya pentas tempat berucap dihapan stadium gelap,, tak tahu kenapa,, sehingga jam 10 20 mlm, hujan baru mula perlahan,, gerimis yang masih kasar-kasar,, aku stat motor redah balik juga,, sehingga sekarang suasana masih lagi hunjan diselang seli cahaya kilat...

Tak tahulah aku,, Hasan Ali sempat atau tidak berceramah,,, mereka merancang,, Allah juga merancang,, pada mulanya ceramah nak dibuat dalam dewan MPM,,, namun entah kenapa,, tak cukup bajet agaknya,, atau pun mereka-mereka dah tahu apa yang berlaku di Perlis ketika Hassan Ali berceramah,, jadi ambik ambik iktibar tak mau berulang,, maka buat di stadium,,,
Alhamdulillah,, Maha suci Allah umat Islam di Manjung terselamat akidah dari dicemari oleh pakar motivasi yang mengaku pakar ilmu usul...

Kesian kat pakcik makcik yang aku lihat berjalan kaki nak pegi dengar Hasan Ali,,, nak balik sekarang ni jam dan 11 05 malam,, masih lagi hujan.....

Ambik ko UMNO Lumut, moga-moga kalian lepas ni ada rasa kesedaran apa yang kamu nak lakukan,, jangan nak permainkan agama Allah,, kalau dahulu hangpa dok kata PAS perguna agama Islam untuk kepentingan politik sempit,, tetapi sekarang siapa yang menggunakan agama Islam untuk politik,,, habaq mai..

17 comments:

  1. bodoh gila hang musibat
    time pecacai dgr ceramah fitnah pakatan haram bila hujan hang tak ulaih begini
    bengong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang mmg bodo tahap babi

      Delete
  2. Dah ku cakap sebelum ini kita tak ada kuasa menutup mulut Hassan Ali, cuma Allah sahaja yang bolih megunci mulut dia. Allah turunkan hujan tertutup mulut Hassan Ali. Teman nak tanya ramai ke yang dtg

    ReplyDelete
  3. utk keinsafan kita semua cubalah guna ayat yg baik sopan x rugi pun

    ReplyDelete
  4. haha hujan mai ceramah pr tu rahmat tapi kalo dah kilat sabung menyabung sampai terpelanting khemah itulah musibat...hehe mengaku juga jati tu gang bn.sian ye!

    ReplyDelete
  5. ALLAH TIDAK MENGIZINKAN UMATNYA MENGHINA AGAMA SENDIRI. JATI (JUAL AGAMA TOLAK ISLAM) PATUT SEDAR. BERTAUBAT LAH SEBELUM TERLAMBAT.

    ReplyDelete
  6. Memang bengong dia ni..Ceramah Dr Hassan Ali nak ajak ummat Islam kembali kepada akidah.. apa pulak "nak permainkan agama Allah" Bukan macam PAS & PKR tu dah tentu seleweng akidah ummah. Buat le solat istikharah minta Allah tunjuk jalan yang benar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x dak sentuh pasai akidah pun,.,menipoooooooo ja assang ni,.,duk kutuk dsai,.,hj nizar,.,dan PR,.,pakatan lawan gomen utk naik kan ekonomi rakyat,.,assang jati utk apa,.,???akidah hahahaaa dok banga diri saya ada phd,.saya jadi pesuruhjaya pas,.,.saya naib presiden pas,..,saya buat motivation,.,oi,.,.oi,.,mabuk ka mmg elok assang ni join umno,.,hehehe

      Delete
  7. sejuta umat yang datang kat stadium manjung untuk dengar ceramah aduka sumpah semerah padi...

    ReplyDelete
  8. aku pun pergi juga ceramah dr hassan ali. Tak dengar orang lain merungut kecuali blok bengong ni. minta2 kena balalah orang2 pas dan pkr ni dan matikan mereka dalam kemaluan kerana merekalah yang melacur dan meliwat agama. Untuk pengetahuan semua, program dr hassan ali malam semalam berjalan dengan lancar walaupun hujan lebat sebelumnya.. Tahniah kepada penganjur dan orang ramai yang hadir.
    Dari penduduk tagar Manjung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab abg penyokong tegar,.,hahahaaa apa punya ceramah x dak isi langsung,.,x dak sentuh hal agama pun,.,sentuh nak jaga ekonomi rakyat lagi jauh,.,,.,

      Delete
  9. JATI = Jalur Tiga = Tiga Line = Pakida gangs

    ReplyDelete
  10. Hujan ialah rahmat Allah. Allah dah tentukan bila akan turunnya hujan, ribut & segala bencana. Kenapa kita nak pertikaikan hujan yg berlaku kononnya bala dari Allah terhadap Hassan Ali. Astafirullahalazimmmmmmmmm

    ReplyDelete
  11. salam.semoga saudara manjung mari sentiasa dirahmati allah dan semoga saudara dibukakan mata dan minda...saya antara org ramai yg pergi mendengar ceramah dari dr hassan ali n ustaz hassan basri smlm.memang hujan lebat serta petir.bukan kah itu juga rahmat allah.kalau perkara ini berlaku di ceramah parti saudara.apakah yg akan saudara akan tafsirkan???????????????bala?rahmat?smlm mane ada ustaz saidin.smlm tazkirah dari ustaz dari pangkor.bukan kah saudara dah melemparkan pandangan yang tidak tepat??????????.saudara hanya mendengar dari jauh.kenapa tidak pergi untuk melihat sebelum mengeluarkan pandangan saudara.gambar yg saudara ambil pun tidak jelas.kenapa???????takut melihat ramai juga yang datang walupun hujan lebat dan petir??????pada pandangan saya.buka la mata.jgn la terlalu taksud dgn parti dan individu.jgn la bila berlaku sesuatu pada pemimpin saudara.itu dikire sebagai komplot.di rancang org lain.pandang cermin.tgk diri sendiri sebelum kite menuduh org lain.kite bukan berada pada masa dan tempat tersebut.tp kite membuat pelbagai andaian.jika perkara ini berlaku pada pemimpin bukan sokongan saudara.lain pulak ceritanye.knp boleh jd mcm tu????????kite bukan maksum.tidak terlepas dari melakukan kesilapan dan punye kekurangan.akhir kate.sy mohon maaf dr saudara jika ape yg sy nyatakan disini saudara kurang senang.tahniah kpd penganjur ceramah semalam.hujan yang turun sebagai rahmat kepada penduduka manjung.semoga penduduka manjung dan perak dapat menilai mana yang intan.mana yang kaca........salam.........

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehee malam tu more 20% yg datang dr penyokong PR,.,hehehee

      Delete
  12. apa jenis makluklah orang ni(manjung mari).....suka menghina orang...menghukum orang.....mencaci orang....membeci orang......menuduh orang.....banyaklah lagi....Dalam islam pun pun dah terangx janganlah kamu menghina sesama umat islam.....

    ReplyDelete
  13. teruskan usaha MM,.,puak2 tu x suka x apa,.,.janji apa madsud nak di sampaikan dah depa baca,..,kalu x suka blog ni jgn bacalah,.,bacalah blog2 pencacai,.,.heheh yang hancing isu tu,.,,.bravooo bravooo anak muda sokong sepenuhnya,.,.,,.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari