boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, April 25, 2012

Aku sokong Dato Danyal Balagopal Abdullah..

Semalam petang dalam menunggu makanan yang aku pesan di sebuah kedai makan, sempat aku tatap harian metro, selak sehelai demi selesai tak ada berita yang menarik perhatian, sehinggalah ke muka akhir harian metro .... 





Sesuai dengan slogan yang aku amalkan "ABU",, maka aku mengambil pendirian menyokong Datuk Danyal Balagopal,, kenapa.... 

Sebab aku memang kenal sangat dia ni, walaupun aku tak biasa bekerja dibawahnya, dan dia pun tak kenal aku,, waktu tu dia masih lagi India, aku mula kenal dia sewaktu dia menjadi Pegawai Laksana (XO) Kapal,, tak ingat kapal apa, Indera Sakti rasanya, Komander Bala,, cukup baik orangnya, dan dia sendiri aktif sebagai atlit sukan. 
Secara peribadi dan ikhlas aku katakan Datuk Danyal ni sewaktu tu, tak seperti pegawai-pegawai kanan keturunan India yang lain,,, biasalah India boleh pangkat hidung tinggi ,, tetapi dia ni tidak, dan alhamdulillah,, bila dekat aku nak pencen, aku dapat tau dia dah jadi saudara baru dengan nama Danyal Balagopal, dan akan berkahwin dengan seorang pensyarah... 

Sejak dari itu, aku tak tak ambik kisah sangat dah, hanya sesekali terbaca namanya diruangan akhbar bahagian sukan... sehinggalah semalam.. 

Cukuplah buat Shahidan Kasim sebagai Presiden KOM, bagi pulak kepada timbalannya untuk buat pembaharuan dalam nak memajukan sekan negara,,, Malas nak komen dengan orang-orang politik tambahan lagi UMNO,, cukuplah.. 

Untuk seorang lagi pencabar tu, entahlah,, malas nak komen, lihat sendiri apa yang terjadi pada FAM, cukuplah... lagi satu, nak jadi ketua sesuatu badan organisasi sikap dan peribadi diri seseorang perlu diambil kira. KLIK sini.. Nak tau lebih banyak hangpa boleh pi baca di blog uncleseekers.

Teringin juga nak tengok ahli sukan Malaysia bawa balik pingat emas dari kejohanan Olimpik,,, tetapi mampukah mencapainya kalau tak ada reformasi pemimpin dalam badan-badan sukan tersebut... 




4 comments:

  1. Komander BALA,,,, gua pernah kerja bawah dia,,, dia pernah jadi PEGAWAI hokey semasa di KD MALAYA Woodland dulu,,,,

    ReplyDelete
  2. "waktu tu dia masih lagi India"
    Bila dia ni masuk Melayu? Hahaha...

    ReplyDelete
  3. ABM = asalkan bukan manjungmari.oooo patutla sokong sangat imran, sebab belasah komisen tldm bagai nak rak ,,, hik hik hik, ni rupanya lembukan orang, hik hik hik, kena sendiri ke main lagi , hik hik, kesian kat ko manjung mari, rupanya ko ni setan jelmaan pas. Aku tanya org kelantan , apa ayat yang sesuai utk ko, , mulut manis jubor masam,,,,,, aku pun tak paham apa maksud tu, tapi dia kata manusia paling jijik lebih daripada taik lembu la..... Cian ko manjungmari,,,, ABM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalkan bukan anon di atas.apa ko merepek ni...org citer lain ko citer lain...kalau x suka,get lost...faham

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari