boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, April 4, 2012

DS IR Nizar terlibat sama dalam isu VALE Teluk Rubiah ?

Semakin panas.. semalam 3/4/2012 pihak UMNO Lumut pula membuat perhimpunan demo di hadapan pintu masuk VALE Teluk Rubiah,,, gambar-gambar kaum mana yang ramai hangpa boleh tengok DI SINI


Pagi tadi, seorang sahabat, mai jumpa aku, dia dapat satu salinan surat bertarikh 17 Dis 2008 yang kononnya Nizar pun terlibat sama sewaktu menjawat MB Perak, sama dengan surat dalam gambar di atas.,,.boleh juga hangpa tengok kat SINI. dan juga SINI

Dan syoknya mereka meminta blogger upahan iaitu aku sendiri, Otai Manjung dan Meor Razak dari Sahabat Alam Malaysia menjawab, jangan dok pusing-pusing....

Aku tak ada apa kepentingan nak pusing-pusing (spin) dalam isu ni,, sebab ini isu rakyat warga Manjung yang akan datang,, malah aku dah paparkan gambar ni beberapa hari dalam blog aku di atas sekali,

,
Namun hasilnya itulag,, hanya surat yang Nizar tandatangan seperti diatas itu sahaja,,, aku kalau boleh nak Zambry keluarkan semua sekali siapa punya kerja, sehingga tanag Teluk Rubiah boleh terjual kepada Brazil,,, Kalau setakat surat Nizar tu,, sebulan yang lalu,, sewaktu kami blogger PR bertemu di Teluk Senangin, aku sendiri tanya isu Vale Teluk Rubiah ni,, dan Nizar dah pun cerita bab ni, tetapi berapa orang yang dengar, kalau aku tulis pun berapa orang sangat yang baca,,,

Jadi tak ada kesudahan siapa yang benar dan siapa yang salah,,, jadi yang terbaiknya,, atas nama nak cari penyelesaian siapa sebenarnya yang menjadi dalang sehingga boleh terbina kilang Vale di Teluk Rubiah,, maka aku cadang kan ........

Nizar dengan Zambry wajib duduk sepentas,, tak kira di mana,, yang terbaik di Stadium MP Manjung,, biar semua warga Manjung tak kira dari politik mana pun dapat dengar dan lihat sendiri siapa sebenarnya yang jual tanah Teluk Rubiah..

Ada yang dok tanya,, kenapa Nizar tak bawa hal ini dalam DUN,, nak bawa macam mana,, kalau buat persidangan sehari, dah habis,, nak soal banyak speaker haram nak tutup microphone,,,.

Kalau setakat surat macam itu,, aku nak percaya dan tak percaya sama banyak,, zaman sekarang macam-macam boleh berlaku, kalau nama saja UMNO bohonh, tipu, fitnah tak ada hal bagi mereka, buktinya bagaimana negeri Perak sendiri mereka rampas dari Pakatan Rakyat, jadi kalau sekadar nak buat surat tandatangan Nizar,,, celah gigi ajalah...

Jadi kalau ada rasa BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH, silalah laksanakan apa yang aku cadangkan,,, segala bantuan untuk melaksanakan ini aku rasa PAS kawasan Lumut tak ada masaalah,, sentiasa bersedia,, tak tahulah UMNO Lumut,, berani atau tak ada telur....


4 comments:

  1. pembinaan kilang vale ni dapatla anak-anak/suami di sekitar tempat tu dapat kerja...blh sara anak bini.....yg korang dok wat demo tkda guna...buat letih badan jer....hujan plak tu....aku tgk gambar2 ni ada yg keje kerajaan dok makan gaji kerajaan tp berselindung topeng kambing hitam sokong pak nizar ni....nizar ni orang luar manjung yg hangpa dok sokong tu buat apa....dia nk bg hangpa pecah belah org melayu kt manjung hangpa tk perasan.......aku rasa nizar masa dia jd MB tk masyukkk kot.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni jenis bangang tak reti hak bersuara dalm negara yg mengamalkan demokrasi....bila umno buat demontrasi hang diam dan setuju....imilah jenis manusia kaki bodek sampai mati....

      Delete
  2. Kena muka sendiri minta nak duduk bincang sekali...
    Kena kat muka orang habis anak cucu kena maki...

    ReplyDelete
  3. kepada pengam[u pak nizar sekalian... apalah ada pada Ir? title yang dapat pon ramai dah ade.. nak mentadbir negeri pon kelam kabut..apa2 pengalaman xde.. menang PAS pon tak majoriti.. kesian dan ihsan dari DAP n PKR punye undian yang xseberapa... nak kata RAMPASAN KUASA.. piraaahhh.. kalau kata rampas kuasa.. asal x ambil balik...TAKDE TELUR KE? penykong2 picisan cam kamu2 ni layak keje jadi kuli selama2nya la... kebebasan bersuara la konon.. ramai berani.. kalau sekor sunyi membisu... memang perangai melayu yang stereotaip... malu la kat diri sndiri wahai blogger oi.. manjung da makin maju skarang..KAW JUGAK DAPAT MANFAAT... senang2 kau jugak... kutuk2 jugak... keje dengan krajaan... xdapat bantuan kepoh...wei..MALU LAAAAAAAAA!!!!!!!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari