boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, April 16, 2012

Dr Yusof Qardawi & Dr Wahbah Zuhaily berkepentingsan dunia, Kini Nik Aziz pula ..

Semasa soal jawab ceramahnya,,, Dr Yusof Qardawy dengan Dr Wahbah Zuhaily berkepentingan dunia dengan kerajaan Saudi,,, kalaulah ulama bedar dunia pun ia boleh pertikai,, jadi tak hairanlah Nik Aziz pun kena kondem....


Itu pasai aku kata dia penceramah UMNO, ia kata AKU BUAT FITNAH.. kenapa takut dikatakan ulamak UMNO,,, sebab UMNO pun kaki fitnah,,,kalau gitui silap besarlah UMNO tubuh Jakim,, lantik bukan orang UMNO duduk dalam tu....Oleh kerana tak nak mengaku ulamak UMNO,,, maka , ia tak jadi nak sebut hal TGNA dalam ceramahnya di Masjid,, rupa-rupanya dah pun sebut dalam video ni...






Jawapan buta Zamihan ni hangpa boleh baca kat SiapakahAhliSunnah/Hakcipta.

14 comments:

  1. Veteran PAS, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad menyifatkan kerjasama PAS dengan DAP dalam gabungan pembangkang bercanggah amalan politik Islam yang diajar Rasulullah SAW.

    Beliau yang juga Sasterawan Negara, berkata Rasulullah SAW tidak pernah bekerjasama dengan kaum bukan Musyrikin Madinah seperti dilakukan PAS ketika ini sebaliknya hanya mengikat kata sepakat melalui Perjanjian Hudaibiyah.

    Justeru, ahli PAS seumur hidup itu menolak kerjasama antara PAS dan DAP kerana ia tidak sama dengan pendekatan diambil Rasulullah SAW.

    “Dasar politik PAS sekarang ini langsung tak sama dengan amalan politik Rasulullah SAW bersama sahabatnya ketika membentuk Madinah,” katanya ketika ditemui di sini, kelmarin.

    Shahnon adalah bekas Ahli Parlimen Sik dari 1999 hingga 2004 dan bersara daripada politik kerana masalah kesihatan selain ingin menumpukan perhatian terhadap dunia kesusasteraan.

    Beliau diiktiraf sebagai Sasterawan Negara kedua pada 1982 dan menghasilkan pelbagai karya satira seperti Ranjau Sepanjang Jalan, Srengenge dan novel kontroversi bertajuk Shit pada 1999.
    Dalam perkembangan sama, Shahnon turut membidas Dewan Ulama PAS yang semakin hilang taringnya dalam menyuarakan dakwah politik Islam kerana hendak menjaga hubungan dengan DAP.

    Katanya, hampir semua ulama PAS termasuk Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat gagal memainkan peranan mempertahankan Islam dan pengaruh mereka mula dibayangi golongan profesional PAS.

    “Malah, saya sendiri sebenarnya tidak berapa faham dengan perjuangan dan latar belakang golongan profesional PAS ini. Apa disiplin ilmu individu yang mendakwa mereka adalah pemimpin profesional PAS ini?

    “Kesimpulannya adalah PAS sekarang tidak sama macam dulu dan saya langsung tidak bersetuju dengan dasar politik semasanya selain konsep kerjasama pemimpin PAS dengan DAP,” katanya
    lari topik sikit je abang mm...


    Aku susah nak percaya mamat yang pandai menulis tapi tulisan macam TAIK ni. Cakap berdegar-degar bila jadi MP langsung rakyat pun dia tak layan. Pernah satu masa penduduk di tempat dia menjadi wakil pergi kerumah dia, mereka ketuk pintu, si SHIT ni ada dalam tapi tak bersuara, alasan dia malas nak layan rakyat katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGNA cakkap kelate dio tafsir lkut dialek bodoh dio. budok biaso tu makksudnya adlah manusio biasa macam kito bukan malaikat. TGNA cakap begitu supaya orang kampung mudah faham konsep kenabian dan kerasulan. kalu ncikgu gak ngajar dengan bercontohkan pengetahuan sedia ada murid supaya murid mudah faham dan tak sombong macam ustaz ni. gaya angkuh dah. susahlah kalu gitu.

      Delete
  2. Ust Zmaihan ni jenis sumbat jugak ... Baso jenis spesis tak sir dengar buah ore. Jenis ambil ucapan sekerat2 pastu ulas....Cerdik ko lagu tu....Dia ingat Tok Guru Nik Aziz baru sehari dua ke mengaja @ memberi kuliah ? Selama berpuluh tahun dia ngajar kitab sejak balik dari india/pakistan diikuti mesir sampai ke hari ini Tok Guru tak pernah rehat dari medidik dan memberi ilmu kepada masyarakat. Kalau Ust Zamihan ni jenis, ada Taqwa dan jujur dalam perbahasan . Dia kena study semua ucapan Tok Guru Nik Aziz ( Saya sediakan link di sini, diantara koleksi kuliah agama tok guru sejak puluhan tahun yang di upload oleh anak murid beliau http://www.mediafire.com/?6wxl0dfao63zf#0,1 ) Saya alhamdulillah diberi kekuatan oleh ALLAH SWT untuk megikuti secara langsung kuliah Tok Guru Nik Aziz, baik di Pulau Melaka dll. sejak puluhan tahun. Saya amat sedih dengan tohmahan dan ketaksuban Zmaihan dan juga Ust Kazim - yang asyik memainkan isu bahawa seolah- olah Tok Guru Nik Aziz nak menyama-tarafkan Rasulullah SAW kesayangan kita dengan seluruh manusia. Ya, petikan itu pernah Tok guru sebut dalam kuliahnya. Adakah adil Ust Zamihan nak menghukum Tok guru dengan dua- tiga baris ayat yang di simpulkan jauh tersasar daripada maksud sebenar kami yang mendengarnya secara detail dan menyeluruh . Sedarlkah kamu wahai Ust Zamihan @ Ust Kazim bahawa kamu sebenar sedang melakukan Fitnah yang amat besaar !!! Seandainya kamu ni jenis ikhlas dan beriman kepada ALLAH SWT sepatutnya, kamu siasat atau bersemuka dengan Tok Guru. Kalau Tok Guru Nik Aziz Songsang, sudah pasti orang seperti Tok guru Hj Harun din tidak akan bersamanya. begitu juga dengan ulama yang cukup di segani almarhum Ayah Sin Pondok Pasir Tumbuh di akhir hayatnya cukup akrab dengan Tok Guru Nik Aziz ( Utk makluman, Tok Guru Nik Aziz diberi penghormatan untuk mengimani Solat jenazah beliau ) Kita mungkin peranah mendang, guru mengajar muridnya " Gigi sungai " mungkin orang sperti Ust Zamihan dan Ust Kazim tak sempat belajar, jika mereka belajar tentu mereka menyerang gurunya itu. kerana sungai mana ada gigi !!! Dan kita mungkin pernah mendengar, guru mengajar muridnya, " kaki langit "Orang seperti Ust Zamihan dan Ust Kazim mesti tension mendengar ajaran guru tersebut - mungkin mereka di COP sesat, kerana Langit mana ada kaki !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah Nik Aziz cakap macam mamat-mamat kampung tu.Saya yakin Nik Aziz tak ada niat menghina tapi bahasanya macam biadap

      Delete
    2. awak tak faham dialek kelantan jangan menuduh melulu nanti dosa.ade masanya orang kelanatan dia memuji sebenarnya dia menghina tahap paling tinggi. Jangan beramain kata dengan orang kelantan

      Delete
  3. biar dia dakwah Ulama muda umno dulu.

    ReplyDelete
  4. Biasalah orang muda yang baru dapat mikrofon, masuk vedio dapat audien pulak, klu betul nak tegur datanglah bertemu muka, kan kita pelapis tunjuk cara beradap, sayang kekadang otak terlekat kat kaki, nasib lah nak buat camne...

    ReplyDelete
  5. kita ni ilmu xtinggi mana toksah nk balohh..apa yang tok guru ajar dan bagitau.. semua ada dalilnya... kalo xfaham jangan terus nak hukum tok guru... gi bersemuka dengan tok guru baru begitu adat orang belajar..

    ReplyDelete
  6. Al Faqeer AbdullahApril 17, 2012 at 1:02 AM

    Sesunguhnya kenyataan Tok Guru banyak yang menimbulkan kotraversi. Niat dalam hati tidaklah ku ketahui tapi kenyataannya berbentuk "Syubhah".
    Tok Guru juga manusia yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan oleh itu janganlah sembrono taksub.
    Kenyataan " Muhammad macam budak budak kampung biasa" "Allah bersila lendik" dan lain2 lagi jelas membawa kepada syubhah penghinaan serta jahil dan tasybih.
    Rujuklah Al Quran, Hadis dan pendapat ulama2 terdahulu kemudian buatlah konklusinya.
    Menyokong Parti PAS bukan bererti menerima Tok Guru sepenuhnya atau menolak Tok Guru bukan bererti menolak perjuangan PAS.
    Persoalan ini adalah hal Aqaid dan Iman terhadap Allah. Oleh itu perlu diutamakan melebihi segala yang lain hatta orang tersayang sekalipun -
    semaklah firman Allah dan hadis nabi.
    Aku mendengar ungkapan2 ini dengan telingaku sendiri tapi aku menerima yang baik dan yang tidak baik atau meragukan ku tolak tepi. Aku juga tidak taksub kepada tokoh tertentu melainkan Muhammad s.a.w.
    Aku juga ahli PAS seumur hidup tetapi penyertaanku dalam PAS bukan kerana Tok Guru tapi kerana Allah. PAS wujud sebelum Tok Guru menyertai PAS lagi dan Tok Guru tidak terlepas dari "Kulli nafsin za i'qatul maut" maka tokoh lain pula akan hadir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesungguhnya ilmu allah tersagat luas

      Delete
    2. Mmg Nabi Muhammad duduk kat kampung.Main ngan org2 kampung masa dia kanak2.

      Dulu dema main istilah 'Allah samseng'...org2 'jakun' gi siasat tok guru...tapi hasil siasatan tak umum pun.skrg dah dekat nak PRU13 dema main isu yang hampir sama...mampuih puak UMNO ni...

      Delete
  7. sejak bila pulak umno nih kisah pasal penghinaan terhadap islam ni..pilih pemimpin pun tunggang langgang..

    ReplyDelete
  8. SUKA..SUKA.. sejak bila pulak umno nih kisah pasal penghinaan terhadap islam ni..pilih pemimpin pun tunggang langgang..

    ReplyDelete
  9. sy sokong us.zamihan dari satu sudud iaitu mempertahankan aqidah salaf dan khalaf yg sebenarnya berbanding fahaman ibnu taimiyah yg keliru dalam memahamkan fahaman salaf dan akhirnya beliau katakan bahawa iktiqat beliau itu adalah iktiqat salaf.sila tuan-tuan baca pandangan jumhur ulama' ttg ibnu taimiyah.ada ulama'kata ibnu taimiyah sesat,ada yg kata zindiq,ada yg kata kafir,ada yg kata niatnya baik tp tersilap mengibaratkan kata n sebagainya w'a'lam..sy bangkang us.zamihan pula ialah sekalipun tok guru pada zahirnya berfahaman ala ibnu taimiyah,sepatutnya beliau jumpa tok guru dulu minta kepastian apa yg dikatanya sebelum mengulas.kalau beliau marah soal aqidah dengan begitu bersungguh sekali sepatutnya beliau juga patut tegur gelagat pemimpin negara dengan bersungguh juga.nasihat sy kepada semua,kalau nak aqidah kita selamat kalau belajar tu,jgn hadis sahaja,tp belajarlah sekali ilmu alat yg utama seperti nahu sorof balaghah,badek bayan maani, mantik arud qafiah supaya kita bisa memahami bahasa ulama'yg tersirat dan tersurat.satu lg belajar sejarah semua ulama'mutaqaddimun dan mutaakhirun dan yg utamanya jgn belajar dengan seorang dua guru tp belajarlah dgn ramai guru barulah kita dpt sekurang-kurangnya sedikit gambaran yg sebenarnya

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari