boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, May 15, 2012

Ketua UMNO Lumut Zambry Kadir Bongkak , AJK Wanitanya pun turut sama bongkak.

Bila aku buat posting isu cerita kerana-mu-zambry-mereka-keluar-dari. padae penghujung cerita aku ada nak sambung lagi cerita tersebut, oleh kerana banyak cerita-cerita hal ehwal UMNO,, terpaksa aku KIV sehinggalah pada waktu ini baru ada idea nak bagi tau kat hangpa semua ... 

Mengikut sumber pemberi maklumat apa yang aku faham, punca keretakan persaudaraan antara Zambry dengan Cikgu Jauhari adalah disebabkan sifat Zambry yang tak mau dengar nasihat dari Cikgu Jauhari,, biasalah selaku orang tua atau orang yang dah lama berpolitik, Zambry yang perasaan ia lebih hebat, pemegang ijazah PHD tak perlu lagi nasihat dari seorang guru pencen macam Cikgu Jauhari yang aku rasa paling tinggi pun tahap pendidikkannya sekadar LCE sahaja,,, 

Nak tau apa isi butir cerita nasihatnya,,, ha ha,, kena ceritalah juga,, aku rasa kalau hangpa rajin dok baca kisah Zambry dalam MalaysiaTimes blogger Mat Saman Kati (MSK) selalu dok tulis,, ada cerita ramai pimpinan UMNO Perak hangat dengan Zambry, sebab ia lebih utamakan sahabat-sahabat seperjuangannya dahulu dimasa zaman Anwar Ibrahim jadi TPM, seperti Hamdan Taha dan geng-gengnya yang lompat keluar kemudian masuk balik UMNO... manakala pimpinan UMNO yang setia sehidup semati Zambry lupakan,,, 

Itu yang Cikgu Jauhari tegur,,, dan Zambry tak mau pakai nasihat orang tua tu, akibatnya berlakulah seperti yang ada sekarang... dan nampaknya sikap tersebut bukan hanya pada Zambry seorang, ramailagi pencacai-pencacainya terutama Puan Norizan Mansur dari Pasir Panjang pernah dalam facebook Rakan Parlimen Lumut mengatakan yang Cikgu Jauhari belot pada perjuangan parti UMNO, sayang aku tak ambik kisah sangat waktu tu, sepatutnya aku copy paste, namun yang terkini ada seorang lagi AJK Wanita UMNO Lumut pun sama juga...hangpa boleh lihat sendiri.... 

 Nor Azila ni, sebelum ni pernah ke hamput dengan aku, isu tokong cina,, namun bagi aku dia ni seorang yang cukup baik,, walau pun kena maki seranah dengan aku, tapi bila aku add nak berfacebook dengnnya ia terima,,,, penyabar dia ni, tapi sayang boleh pi duduk dalam UMNO, harap-harap Pemuda PAS yang bujang tu, hangpa pi cari la,,,, selamatkan dia dari UMNO tu... Cik Nor Azila,,,,, setuju ka... agak-agak susah dengan aku pun boleh juga,,, 3 lagi kuota kosong,,,, waka..ka..ka.... 

Umno Lumut anggap Cikgu Jauhari umpama kupang tembaga, 1 sen, mana ada nilai,, tetapi ada ketika kupang tembaga ni masih diperlukan,, kalau dikumpul 100 keping, jadi seringgit, bernilai juga... Apakah UMNO Lumut lupa, yang Cikgu Jauhari tu walaupun dah tak ada jawatan dalam UMNO, tetapi beliau masih lagi berkuasa,, pengikutnya di daerah Manjung ada seribu orang lebih, iaitu geng Persatuan orang Pencen,, termasuk dengan aku sekali... 

Kalau seribu lebih ahli POP, hangpa ingat semua sokong UMNO ka,, tidak,, paling koman pun 30% termasuk dengan aku, tobat aiih, aku tak pangkah BN...  Sealin dari Pengerusi Orang Pencumno sesiapa yang bujang ,, tahan  boyang

POP Perak ada buletin mereka sendiri,,, hangpa tengok,, depa masih lagi memberi ruang buat Zambry walaupun sekadar nampak telinga, tak nampak sengih giginya yang lebih putih dari muka,,, 



Nak tau,, siapa Ketua Pengarang/Pengerusi majalah POP ni,,, . Oii majalah ni diedar seluruh negeri Perak,, bukan Manjung,,, berapa ramai pulak ahli nya kalau seuruh Perak... tak semua, dapat separuh dah kira OK,,, yang penting dapat,, 


Apa pun harapan aku,, teringin juga nak tengok bendera PAS berkibar di tiang bendera dihalaman rumah Cikgu Jauhari, waktu tu, baru UMNO Lumut ada akai... Kalau Zaid Allah dah bagi petunjuk,, Apakah Cikgu Jauhari Allah tak boleh nak bagi petunjuk berubah hati kepada PAS... 


Moga-moga saudaraku Zaid dapat bertahan dengan dugaan-dugaan yang bakal beliau tempuhi,,, dengar cerita Rashidi tengah dok berusaha nak bawa balik Zaid ke pangkuan UMNO,, 



No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari