boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, May 21, 2012

Pencabulan BERSIH 4.0, Apa tindakan Kita sebagai Pendokong Pakatan rakyat.

Dalam budaya UMNO mana halal atau haram, apa yang boleh membawa keuntungan di pihak mereka, mereka akan gasak, mereka tak peduli apa yang disebelah pihak lagi mak kata... Dasar muka kulit babi,, asyok nak menyondol tak peduli apa apa yang yang disondolnya itu... 





Dikhabarkan BERSIH 4.0 anjuran Umno sedang berlangsung di KL skrg, bertemakan "Mencucikan Bersih 1 , 2 dan 3" .

Wakakakkkkk....Ini bukan BERSIH (Gabungan pilihanraya bersih dan adil) tetapi ini adalah Pemuda UMNO Selangor bersama-sama berganding bahu dengan PERKASA Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menyamar sebagai peniaga-peniaga kecil buat lagi satu NGO dinamakan BERSIH 4 yang dilancarkan di Dataran Madras depan Semua House, KL sebentar tadi......aktiviti penipu dan bodoh pertama mereka ialah akan memohon 60 permit peniaga bagi membuka gerai didepan rumah Datuk Ambiga pada 24-25/5/2012....Wahahahhahahahahaha 


Senang-senang mereka ambik kesempatan diatas usaha susah payah apa yang pihak AJK BERSIH asaskan,, jadi apa tindakan kita, pakah kita nak tengok begitu sahaja,,, bagi aku pihak sebegini perlu diberikan pengajaran yang sewajarnya.... 
Paling kurang biar jadi ingatan sampai ia mampos... Apakah tindakannya... 
Buat report polis,,, tak payah... sekadar satu dua report bolehlah,,, bagi aku yang terbaiknya,,, biar sama-sama turun,,, camkan muka-muka pihak yang jadi musang berbulu ayam,,, apabila mereka berbuat sesuatu provokasi,,, kerumun dia,, pakat belasah ramai-ramai....

Cadangan mereka nak buka gerai,,, OK pakat pi serbu gerai mereka tu,, pi makan secara bayar guna duit syiling 5 seb atau 1 sen,,, bagi dia kira lebih sikit,,, pasai nak meniaga tempat baru...Tengok ada akai ke tak..

Semua pakat turun.... kita tengok,,, apa tindakan polis.... nak jaga undang-undang atau nak nak jaga tembolok UMNO.. 

Apa pun yang terbaiknya, pihak-pihak AJK-AJK BERSIH perlu memberikan perhatian isu ini......

6 comments:

  1. TUMPAT 20 Mei - Meskipun baru seminggu diserbu pihak berkuasa, sebuah pusat karaoke di Kota Kubang Labu di sini yang berselindung di sebalik nama restoran masih beroperasi secara haram, malah kali ini pemiliknya turut menyediakan lebih ramai gadis pelayan pelanggan (GRO) dari Thailand untuk menarik pelanggan.

    Dalam serbuan yang dilakukan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan kira-kira pukul 1 pagi ini, tujuh GRO ditahan ketika leka melayan 20 pelanggan di pusat karaoke itu.

    Sebelum ini, dalam operasi di premis rumah kedai dua tingkat itu pada 11 Mei lalu, tiga GRO yang berasal dari negara jiran ditahan.

    Jurucakap polis berkata, pengusaha premis itu yang juga sepasang suami isteri ditahan setelah mereka diberi amaran sebelum ini.

    "Pemilik pusat hiburan ini masih berdegil mengulangi kesalahan sama dan dalam serbuan awal pagi ini, nampaknya semakin ramai GRO bekerja di sini," katanya.

    Menurutnya, semua GRO terbabit menyalahgunakan pas lawatan sosial untuk melakukan kegiatan haram berkenaan.

    Katanya, kesemua yang ditahan akan dituduh di mahkamah atas kesalahan itu manakala pengusahanya dikenakan tindakan mengikut Akta Imigresen kerana menggaji pekerja tanpa permit kerja sah.

    "Dalam serbuan itu, polis turut merampas pelbagai peralatan karaoke termasuk pembesar suara, cakera padat serta komputer yang dianggarkan bernilai RM5,000," katanya.

    ReplyDelete
  2. Dari meniaga depan rumah Ambiga, lebih baiklah dia orang mula cari permit untuk berniaga di dalam Himpunan Sejuta Belia di Putrajaya. Semoga mereka yang berniaga di sana akan mendapat keuntung berlipat kali ganda. Maklumlah Sejuta Belia akan hadir termasuklah Hamid Gurkha belia tua tak ada gigi.

    Tahun lepas ada peniaga katanya untuk berjuta-juta di Putrajaya sebab bukak gerai sempena himpunan tu, yang dikira kehadirannya dengan kesan tapak kaki.

    ReplyDelete
  3. Jangan tak paham pulak,sebenarnya itulah tanda berkesannya Kempen Bersih,hingga dia orang pun dah tak ade idea nak buat baju macam mana,pk punya pk baju Bersih yang paling BEST...

    ReplyDelete
  4. Yg doh bising2 marah kat Bersih 1,2, dan 3, siapa suruh tak bukak kedai masa Bersih 1,2,3? Bukak jelah waktu pagi dan tutup sebelum kol 2ptg. Jual je goreng pisang dan keropok lekor pg tu, konferm ramai yg dtg beli sampai habis. Itu adalah kesilapan korang, tak boleh salahkan org lain.

    Bang Manjung Mari, Kupang Tembaga 1 sen masih boleh guna lagi kan? Kalau still boleh pakai, Jom kita beli kat gerai2 jadian mereka pakai kupang 1 sen. Beli nasi lemak lauk ayam dgn 350 keping kupang tembaga, ngeh,ngeh,ngeh.

    p/s: Diorg ni peniaga2 kat area Stesen Masjid Jamek ke?? Atau diorg ni askar2 upahan UMNO yg menyamar sebagai peniaga2 di Stesen Masjid Jamek yg kerugian pd hari Bersih 1,2,3??

    ReplyDelete
  5. Ahli yg tinggal dlm umno hanya golongan bodoh ....Tun Mahathir mantan PM yg kata...

    ReplyDelete
  6. hahah..lawaknya.. pemikiran saudara begitu cetek sekali.. boleh pikir tahap nak belasah dan bayar 5 sen saja untuk menangani.. hahaha.. lawak.. ni mesti dulu tak dapat convert ptptn jadi scholarship ni sbb pointer tak lepas..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari