boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, May 4, 2012

UMNO Lumut anjur ceramah Ulama Muda Fathul Bari guna dewan KRT..

Pagi semalam, seorang sahabat mai jumpa aku, tanya,,, siapa Fathul Bari, bila ia tanya aku teringat dengan banner di bawah... 


Rupa-rupanya kawan aku ni AJK KRT disebuah taman berdekatan dengan taman perumahan aku,, ia menceritakan dia dengan 2 orang lagi AJK KRT tamannya telah dipanggil mesyuarat, ingat kut mesyuarat Rukun Tetangga, rupanya mesyuarat lain, yang jadi pengerusinya ialah Pegawai JASA Lumut, 
Haji Sazali bekas Setiausaha UMNO Bahagian Lumut dan juga bekas pegawai di PPD Manjung, juga bekas Pengerusi Masjid AnNasrriyah Setiawan... 

Dalam agenda mesyuarat malam tu Haji Sazali Pegawai JASA mahu AJK KRT diseluruh Manjung menyampaikan program tersebut kepada masyarakat setempat agar imej kerajaan yang memerintah dapat dipulihkan,,,, tudia,,, terkejut beruk melopong kawan aku dengan geng-gengnya... 

Yang aku hairan,,, kenapa UMNO Lumut malu-malu dalam program ni, atau sengaja berlindung sebalik JASA selaku proxy UMNO untuk menipu penduduk-penduduk setempat yang tak tahu apa itu JASA, dan siapa itu Fathul Bari,,, kenapa aku kata siapa Fathul Bari... 





Hangpa tengok,,, Nama Jawatan Fathul Bari pun depa tak berani nak letak Ketua Ulama Muda UMNO... 

Kalau bubuh nama UMNO sahih dewan tak akan ada orang yang nak pi dengak, mungkin AJK KRT sendiri pun halang, sebab atas nama politik..,  muka-muka UMNO mana ada yang berminat dengar ceramah,,, kalau konsert serah kat depa... 










19 comments:

  1. Bang, kalu ustaz pas beri tazkirah dan selit pasal politik di surau tak pe plak. siap kutuk kutuk umat si islam lagi, halal ke? setakat nak guna dewan krt tak jadi masalah bang, klu diselangor dewan krt lah yang menjadi medan ceramah pas. rilek la bang,,, jangan emo.


    apa apa pun maintain 3M = Mampos Manjung Mari anak beranak.
    Takebeer

    ReplyDelete
  2. anonymous...lu punya hujah tahap sampah...kalau PAS buat ceramah atau majlis ilmu tak selindung jawatan ..siap sebuta nama jawatan dalam parti..tapi kalau parti lu..apehal takut pulak..kat si ulama muda tu. KETUA ULAMA MUDA UMNO,,apahal sebut CEO pulak....lain kali biar habis mengaji dekat TABIKA KEMAS...baru boleh berhujah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadika Kemas lebih pentingkan hiburan menyanyi dan menari.....sebab tu pengikut Umno ramai yg bodoh ( jgn marah ini Tun Madir yg cakap )....

      Delete
    2. ayat cucukerinci ni aku setuju gak sket2..huhuh

      Delete
  3. PAS buat ceramah kutuk orang Islam sebab ada dalam Quran dan Hadith.. nak suruh orang dengar dan insaf kalau nak jadi Islam kena ikut lah Quran dan Hadith... kalau nak jadi kapir tak payah ikut lah.. termasuk ulamak muda ke atau ulamak tua. lain kali datang dengar ceramah PAS... bukan PAS yang kata Allah yang kata dalam Quran

    ReplyDelete
  4. len kali kena ganding la sorg ulama auta + pakar parasit jati bru dewan penuh . klu nk bg selera lg panggil lg sorg yg huruhara sanasini mesti tip tOp pnya ceramah

    ReplyDelete
  5. Astagfurullahalazim, orang Takbir dia TakeBeer. Ni lah UMNO, punah2 isk2

    Aku pun jadi benci dengan UMNO

    ReplyDelete
  6. Teman rasa yang datang tu pon ingat ada sekali jamuan makan makan akhir ceramah

    ReplyDelete
  7. Umno ckp jer lebih.. Mcm tong kosong

    ReplyDelete
  8. kampung saya fanatik umno... bapa saya taksub umno...
    kampung bapa mertua saya ada umno ada pas dan pkr...
    bapa mertua saya pejuang pas dan pegang jawatan setiausaha...
    semasa saya kecil hingga tamat stpm saya sokong umno dan tak tahu apa-apa tentang pembangkang...
    ...tahun 1996 saya merantau ke kuala lumpur..
    saya duduk di kawasan gombak di kelilingi masyarakat pas.. saya mengenali pas dengan lebih dekat... suasana penghayatan Islam yang sebenar dalam bulan ramadan jauh berbeza dengan kampung saya yang fanatik umno...
    ...akhirnya saya berubah dari seorang yang lalai kepada seorang yang amat menjaga solat... setiap ceramah ulamak pas yang saya dengar hati saya makin tunduk kepada Allah..

    ...tahun 1998 - saya menyaksikan bagaimana kejahatan fitnah umno di depan mata saya..
    ..maka secara rasmi saya menjadi ahli pas..
    .. apabila saya pulang ke kampung bapa saya yang fanatik umno masih abaikan solat.. dan sudah tentu tidak minat hadiri ceramah.. macamana nak hadir ceramah agama, ceramah agama pun 1 thn skali di kampung saya..hehehe...
    ...kini tahun 2012, alhamdulillah.. saya masih bersama pas.. ulamak dalam pas banyak membimbing saya...
    ...bapa saya sudah istiqamah dalam solat... kalau dulu dia solat kerana malu dengan saya..
    ..cuma dia masih fanatik umno dan adakalanya hujah beliau membela umno manakutkan saya.. saya bimbang abah yang saya sayang tergelincir akidahnya..
    ... kasihan abah dan fanatik umno yang lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya adalah sebaliknya. Kg saya mcm kg mentua anda. Kg mentua saya mcm kg anda. Arwah ibu dan bapa saya seorang pejuang Pas sehingga membawa kepada saya sebagai pewarisnya. Mentua saya terlalu tatok dengan fahaman Umno. Setelah lebih 5 tahun mendirikan rumahtangga. Saya hanya mampu membawa isteri saya sahaja ke jalan Allah. Saya sangat lemah umah menarik tali kapal yang hampir karam. Kapal yang merata bocornya. Fahaman Umno banyak menyebabkan manusia berada dalam gelora maksiat dan dosa. Aqidah juga sentiasa bergoncang. Doakan saya dapat membimbing mentua dan keluarganya ke jalan Allah...walaupun di usia senjanya.

      Delete
  9. Ulama UMNO suka dan cinta pada hiburan dan bermewah-mewah dalam kehidupan dunia ini. Sedangkan ahli-ahli UMNO dahagakan ilmu islam. Usaha dakwah mereka sangat kurang, ini menyebabkan ahli UMNO mencari ustaz dan tuan guru yang cenderung kepada PAS. PAS berjuang atas nama islam sebab itu ianya releven dulu, kini dan selamanya.

    ReplyDelete
  10. kawan2 rilek semua,umno ka pas ke janji islam,korg ni gaduh sama sendiri last2 cina gak utung,korg pernah tgk ke cinan gadoh pasal politik??? mana ade bro,diarg laga2 kan kita pastu diarg gak yg untung,sokong la mana pon tpi jgn sesekali percaya kat org kafir,silap2 umno dgn pas boleh jadi mcm fatah dgn hamas

    korg nak tunggu org kapir bolot semua kekayaan malaysia,pastu murtadkan saudara2 kita baru korg nak rapatkan saf ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insan Biasa,
      Apala punya fanatik dengan bangsa awak ni. awak rasa nanti kat lubang kubur malaikat mungkar dan nangkir nak tanya ka awak ni bangsa apa!

      Delete
  11. btol ke cina xpnah gduh pasal politik??abes tu y baling2 kusi dlm dewan tu sape ek??y dok brebut jwtan presiden pn ada iras2 cina gak rasenye...sdarlah wahai "insan biasa"..y dok lga2kn org mlayu ni sbnanye adalah org y ada kuasa tp mnyalahgunakn kuasa,cthnya projek lembu,royalti mnyak,kwujudan JPP d negeri bwh PR,...dgn brlakunya prkara2 y xbtol ni la y mbuatkn melayu y mana adalah majoriti d malaysia xbleh nk elak drpd brtembung ssma sdri..niat PR cume nk btolkn ape y xbtol je..kalo dh org y xbtol tu ttap nk prtahankn bnda y xbtol,mka xsalah la bg org y mrasakn dia btol untk trut mmprtahankn bnda y dfkirkn btol..btol x?????

    ReplyDelete
  12. jangan bagi muka kepada orang yang menghina agama Islam, orang yang pandai agama tetapi dok pusin penin bagi orang keliru dan penyokong-penyokong mereka.

    ReplyDelete
  13. kesian nasib ulama mudah. siapa suh masuk umno

    ReplyDelete
  14. kalau ceramah agama memang mcm tu,org xnak p.bab politik letak tepi dulu...dgr ceramah agama dulu, sebab tu masjid n surau sunyi je la ni...

    ReplyDelete
  15. selalunya ceramah agama org x suka, klau ada nyanyi2 ramai le..sbab tu masjid n surau sunyi je bila ada ustaz ceramah..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari