boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, May 29, 2012

Senarai Calon Winable Candidade UMNO Selangor....

Disebabkan terlalu ghairah nak merampas kembali negeri Selangor, Najib sanggup melupakan otai-otai UMNO Selangor dengan mencadangkan muka-muka baru.....depa

Senator Mat Ezam, yang juga penasihat TIBAI,, perancang utama konspirasi China Doll dan isu sek terhadap DSAI,, mendapat habuan paling besar,,, dengan jawatan MB Selangor jika UMNO berjaya merampas Selangor. Ezam akan betanding di DUN Seri Muda, menentang Suhaimi Shafie... 


Hamidzun Khairudin, Pengerusi GAPS, bertanding di DUN Sementa.... 

Dr Maamor, Pengerusi PPIM di Ampang....


Pakar Motivasi Dr Fazilah Kamsah di Bukit Antarabangsa menentang Azmin,,,,  

Pengerusi JATI, Hassan Ali, calon ranjau kamikaze bertanding di Parlimen Gombak, pun lawan dengan Azmin, 


Seorang lagi calon ranjau kamikaze bertanding di Shah Alam, lawan Khalis Samad... 



Calon Tertinggal, kesian,, penat berjuang dari Zaman Mahathir sehingga sekarang,,, kenapa Najib tak ambil peduli,,, tak layak....he he,,, layak untuk tolong cuci @#$%^ Rosmah pun jadilah....







4 comments:

  1. dr mamor..ditloak di kg sendiri, sekarang dok intai selangor.

    persatuan pengguna islam apa kalau sokong sumpah saifool tapi tolak qazaf anwar.

    qazaf itu bukan ajaran islam ke?

    kalau hati belum cukup bersih, jgn perguna nama islam, kelak jd mcm hasan aliiiyy

    ReplyDelete
  2. seksyen 7 shah alamMay 29, 2012 at 11:26 AM

    hahaha.. paling best ialah calon yg nak lawan YB khalid samad... mcm gampang gampang je aku tengok.

    ReplyDelete
  3. Anonymous said...
    Kepada semua saudara dan saudari yang dihormati.

    Kami kumpulan Myanmar di Malaysia; kita hidup di Malaysia sejak sedekad dan sentiasa pergi ke kuil ( PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI) No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia dan kami sangat sedih dan menyesali dengan Ahli Jawatankuasa Kuil kerana mereka menggunakan Sami kami dalam tanggapan yang salah Buddha mengajar atau kaedah-kaedah Buddha. Kami datang ke Kuil ini untuk membantu Sami-Sami dan dihormati agama kita.

    Bahawa Kuil adalah Pengerusi yang bernama Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA Bahagian Gombak), Sami kami berkata dan dia dijemput Sami kami dari Myanmar untuk menjaga Kuil itu tetapi tanpa membuat apa-apa bayaran kepada Sami-Sami kami, tambah beliau dan tidak menghormati beliau daripada kami Sami-Sami dan ada kalanya dia memerintahkan kaumnya ke barang-barang yang dikumpul seperti kertas, dan sebagainya. Pengerusi mengambil air mineral tanpa memaklumkan apa-apa perkataan untuk sami-sami kami. Dalam agama kita percaya kita tidak boleh mengambil apa-apa Tempat suci(Kuil), jika kita dilakukan kita adalah dosa besar.

    Dalam sebelumnya, Sami kami berkata Ahli Jawatankuasa sentiasa meminta wang daripada beliau, apabila Sami kami memberikan RM20, 000.00 secara tunai pada tahun 2001 kepada Pengerusi(Yip kum Fook), maka Jawatankuasa berdiam diri, Jawatankuasa kemudian membuat masalah dengan seorang Sami kami yang bernama Ven. U Nandiya sekali lagi dan dibatalkan membenarkan (permit Visa) Sami kami untuk tinggal di Malaysia, maka Sami kita (Sadayaw U Nandiya) pergi ke Australia dan Sami kami tidak datang Kuil itu pada masa panjang. Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memberi komputer notebook kepada Sami kami untuk perlindungan jumlah tersebut wang, ini-lah sami kami memberitahu;

    Ramai orang tempatan di sekitar Kuil berkata, Kini tiada lebih ramai orang datang ke Kuil ini kerana Ahli Jawatankuasa sentiasa membuat masalah atau sangat sombong dan kita mendengar daripada orang tempatan berkata: Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memerintahkan kaumnya untuk membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong kerana dia perlukan tempat itu untuk membuat perniagaan kedai perabot, ini berlaku beberapa tahun yang lalu. Semua orang mengetahui apa yang dilakukan untuk Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong. Kuala Lumpur, Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Kali terakhir juga dia menjemput polis untuk menangkap Sami-Sami di tempat suci (kuil) dan dikunci kuil tanpa takut Karma dan memalukan orang, kerana dia percaya Ahli Jawatankuasa yang kuasa lebih daripada Sami-Sami. Juga anak Datuk Yip Kum Fook selalu berkata, Kuil ini adalah kepunyaan bapanya. Yang betul, Kuil ini sumbangan daripada orang ramai, kita kerja keras untuk Kuil ini. (Anak Datuk Yip Kum Fook dipanggil Yip Jiun Han)

    Kuil ini Ahli Jawatankuasa yang sentiasa berubah Sami-Sami, kini mereka menukar sami baru dalam menjaga kuil, Sami baru ini juga aduan perkara-perkara buruk jawatankuasa kerana jawatankuasa juga menunggu kotak derma wang sahaja, mereka tanpa apa-apa bantuan kepada Sami-Sami kami dan jawatankuasa yang dikawal dengan sami-sami kami tidak bercakap atau aduan lebih, Sami-Sami kami tinggal di sana sebagai omong kosong dan takut kepada Ahli Jawatankuasa.

    Di bangunan baru di mana dicagarkan adalah marmar patung Buddha; kita mempunyai pengubahsuaian patung Buddha kerana itu patung Buddha diletakkan sangat rendah, kita mengangkat tertinggi Ahli Jawatankuasa tidak suka dan tidak berpuas hati. Di negara kita, sesiapa sahaja boleh datang ke Kuil untuk menyembah Buddha tetapi di Malaysia adalah Kuil yang berbeza mengawal oleh Ahli Jawatankuasa.

    Kami berharap semua orang memelihara ajaran Buddha dan sila keselamatan sami kami, tidak melihat wang hanya kerana ini Kuil. Apabila kami bertanya kepada beberapa rakyat kita (Myanmar) dan penduduk tempatan, jawatankuasa adalah sangat rendah fikiran kerana fikiran mereka sangat sempit dan tanpa pendidikan agama. Dan Ahli Jawatankuasa tidak akan mengganggu dengan Sami-Sami kami, Sami-Sami seperti ayah anda kami untuk menjaga agama Buddha dan Kuil adalah seperti tempat kita menyelesaikan masalah kita.

    Baru-baru ini, Sami (Sadayaw Ashin Indaka asal daripada Mandalay, Myanmar) telah tinggal di Kuil ini juga tidak berpuas hati kerana Ahli Jawatankuasa tidak membayar apa-apa kepadanya, dia bekerja di sukar untuk menasihatkan orang ramai dan kami juga kecewa dan sedih apabila mendengar berita buruk dari Sami-Sami kami. Kadang-kadang Ahli Jawatankuasa datang dan menjerit dalam Kuil tanpa mempunyai apa-apa sebab dan melakukan apa yang mereka perlu lakukan, Sami kami berkata, jawatankuasa kuil ini tidak mempunyai ajaran Buddha dalam fikiran mereka, mungkin masa depan Buddha boleh memusnahkan.

    Daripada kumpulan Myanmar Buddha di Malaysia ..
    Kita menterjemahkan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari