boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, June 13, 2013

Apakah Teori RAHMAN berulang semula... Melepaslah Muhyiddin Yassin.

Politik Malaysia masih panas,, baik dipersekutuan atau di negeri aku.., masih ada degup-degup nadi yang bakal berdenyut pantas...



BAHASA   

Ku Li sasarkan jawatan PM, bertemu lebih ramai ahli Parlimen, kata sumber

OLEH JAHABAR SADIQ
PENGARANG
JUNE 13, 2013




KUALA LUMPUR, 13 Jun – Tengku Razaleigh Hamzah telah bertemu dengan lebih ramai ahli Parlimen daripada kedua-dua gabungan bertelagah minggu ini dalam usaha untuk dipilih sebagai perdana menteri selepas Parlimen bermula pada 24 Jun, kata sumber.
The Malaysian Insider difahamkan, putera raja Kelantan itu telah mengaturkan mesyuarat di rumah a la White Housenya di Langak Golf di sini untuk membincangkan strategi mendapatkan cukup angka dalam Parlimen ke 13 untuk mengambil alih jawatan Datuk Seri Najib Razak.
Beliau hanya memerlukan 112 undi, termasuk dirinya, jika usul diluluskan bagi 222 anggota Dewan Rakyat memilih perdana menteri. Akan tetapi masih diragui sama ada beliau boleh mendapatkan cukup sokongan untuk menjatuhkan Najib.
“Sesetengah ahli Parlimen bersetuju Ku Li adalah satu-satunya boleh menyediakan kepimpinan,” kata sumber yang biasa dengan mesyuarat tersebut kepada The Malaysian Insider merujuk kepada nama samaran putera raja Kelantan itu.

Ku Li perlu 112 undi, PR ada 89 undi,,sekurang-kurangnya 30 undi dari umno dan BN, ,,, tak ada masalah rasanya... yang masaalahnya dari PR sendiri... boleh jadi ke... namun apa pun tak mustahil...dalam politik Malaysia...
Maka bermula semula teori RAHMAN.... mungkin selepas tu baru Anwar, kemudian Hadi Awang/Husam Musa.... setuju.. itu pun kalau seorang sepenggal sahaja,, .

3 comments:

  1. Kah kah kah. Cerita yang boleh kita dengaq tapi tak boleh kita percaya.

    Hj Ariffin

    ReplyDelete
  2. lim guan eng, lim kit siang, karpal sing,teressa kok, khalid, zuraidah, saifudin, salehudin, tian chua, khairi , jangan mimpi la ye nak include in this theori...atau g tukar nama kat JPN.

    ReplyDelete
  3. MP sabah dan serawak mmg mcm haram...terang2 negeri mereka diperkuda najib...tetap nak sokong najib gak...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari