boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, June 14, 2013

Tahniah UMNO Kedah - menyelesaikan masaalah KUIN.

Masaalah yang tak boleh nak diselesaikan oleh kerajaan negeri pentadbiran Pas kedah sebelum ini,, sehingga inimenjadi satu topik kekalahan Pas di Kedah.

Bila Umno dah ambik balik Kedah,, masaalah ini macam kacang aja,, ambik ngap masuk ke mulut.. nyap-nyap... nyap sayot jadi..


Aku terbaca dalam komen blog AKJ... Orang Umno yang komen,,, juga seorang blogger pro umno juga... Namun masih ada akal yang waras... tahniah kerana memberi komen..
Aku copy paste...

MUMMY ROKIAH said...
Salam Datuk,
Di Kedah apabila BN ambil alih mereka nak tutup KUIN (Kolej Universiti Insaniah) ada yang kata nak jual dan ada yang kata nak dirincik-rincikkan untuk diswastakan. Seperti bola politik dibuatnya.

Ini lah akibatnya jika terlalu mengamalkan politik dendam mendengar nasihat pentadbir negeri yang kini memangku Rektor (lucunya yang memangku itu bukan dari kalangan academician).

Semua nya atas alasan kerajaan negeri tidak ada wang.

Alasan ini sungguh cabuk kerana rakyat memilih BN adalah untuk memudahkan disalur peruntukan dari Kerajaan Persekutuan (apa peranan Kerajaan Persekutun?).

Apa yang Kerajaan BN harus lakukan ialah KUIN harus dinaik taraf sebagai Universiti penuh bukan dikoyak-koyakkan.

Sanggupkah Melayu melihat sebuah gedung ilmu hancur? Kalau kaum Cina jika sekolah vernakular mereka tidak ada wang yang pasti akan mereka ikhtiarkan untuk diselamatkan maka datanglah sumbangan dari tauke ekor haram, tauke sayur, tauke simen, tauke besi dan tauke kayu untuk memberi sumbangan janji sekolah jangan tutup.

Jika Kerajaan persekutuan mampu salurkan jutaan ringgit kepada sekolah Cina vernakular mengapa tidak disalurkan kepada KUIN?

Ingatkah kita bagaimana MCA pernah berpakat sesama Cina tidak kira parti pembangkang berhempas pulas berjuang untuk mendapatkan Universiti Merdeka satu ketika dulu?

Hari ini apa yang ada dalam tangan hendak dimusnahkan hanya perbezaan politik sempit.

SEDIH.

Boleh baca Klik Sini

Senangkan Mukhris anak Mahathir menyelesaikan masaalah,,, hangpa nak kata apa lagi,, bila aku puji Lim Guan Eng hangpa kata aku tak sedaq diri, ketepi bangsa sendiri,, tapi lihat sendiri,,, apa yang umno buat...baguih kan...


12 comments:

  1. Takpa bhai MM...teruskn pujian dan ketaksuban lu pada lim guan eng atau mana2 cina yg lu anggap hero besar dlm negara kita...oppps negara little china...klu syg bangsa sndiri nti jd asobbiah masuk neraka...tp klu kita sayang bangsa lain takpa sbb itu dibenarkn dlm isle pas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina ka india ka yg tak tutup ipt islam, yg tak kacau kepentingan org islam, mereka adalah sebahagian rakyat yg telah di terima kewujudan mereka di sini, tapi melayu pun kalau tak islamik dan anti islam (tutup issaniah nak kata apa lagi?) org tu adah musuh islam! Bukan nak bina, meruntuh ada.

      Delete
    2. Yang teramat taksub ialah anda Juragan Tunggang Tongget! Cuba baca betul2 apa komen Mummy Rokiah tu baru kamu komen.Kenapa nak marahkan orang cina yang berhempas pulas menjaga kebudayaan dan sekolah mereka?? Yang patut anda marahkan ialah pemimpin2 melayu yang jadi barua menipu orang2 melayu kampung yang susah dan menjadi broker menjual tanah orang2 melayu kepada bangsa asing.Lihat apa jadi pada tulisan jawi; di mana perginya saham sebanyak 5 bilion ringgit yang kononnya dikhaskan untuk orang melayu?

      Delete
    3. Bhai...lu org nk kutuk atau nk maki aku pun takda masalah...sbb aku dh cukup faham dgn cara org isle pas/pkr mmberi komen... Bhai xumno lu nk ckp aku tidak baca dgn betul komen mummy rokiah!!!...bhai jika berdasarkn statement mummy rokiah 'ADA YG KATA NAK JUAL DAN ADA YG KATA NAK DI RACIK2KN..bla..bla'bhai,siapa yg kata tu..

      Adakh mummy rokiah mngeluarkn dari sumber mana yg mengesahkn yg kuin akan ditutup???apa kreditbiliti dgn ayat 'ADA YG KATA..'adakh dari mulut dato mukhriz atau dari ds najib yg kuin akan ditutup???

      Bhai mana suara lu selama ini dgn isu kuin dikedah...lu nk ckp kuin brmasalah slps 06/05/13 atau dlm kata lain slps umno mmgambilalih kuasa kerajaan negeri kedah. Mana suara prjuang isle tulin MM sblm ini dlm isu kuin..apakh jika kuin ditutup oleh pas kedah itu hukumnya sunat atau harus dan haramnya kpd umno...

      Bhai MM lu seolah2 tidak lngsung buat penelitian dgn isu yg lu keluarkn...sahih atau palsu..benar atau fitnah..lu sapu keliling..adakh knyataan mummy rokiah brfaktakn dari sumber yg sahih..lu cuma brfikir hnya utk puaskn sifat demdam dan amarah lu pada umno sahaja...

      Knp aku keluarkn statement yg bhai MM jgn segan silu utk mnyayangi cina apatah lg puak kiasu dap..sbb mmng itu yg trjadi skrg kpd prjuang isle yg jatuh hati kpd kaum cina....teruskan bhai. Jika ada apa2 isu yg libatkn umno makilh dan hamunlh,ttp jika puak cina dap yg mnyingung maka simpan luka dihati sbb cintanya pas kpd cina..

      Aku juga menantikn prjuang isle utk mnyanggah komen aku bila aku sentuh kaum cina apatah lagi cina dap..kit sial dan guan eng ibarat dewa dari kayangan utk puak pas...lupakn segala kejian dan cacian dap kpd datuk nenek atau keturunan kita semasa 13 may...sbb MM nmpk tembus kpd hati guan eng atau dap yg ikhlas kpd agama islam serta ketuanan melayu....

      Delete
    4. Kalau melayu yg hina Islam cam mana.....sokong ke idak....nyatakan pendirian dengan jelas...jawap sokong atau tak je

      Delete
    5. bhai jurangan69 , jgn terkejut , tiba-tiba sahaja lim guan eng dan lim kit siat terbuka hati untuk mempelajari dan mendalami apa itu islam . kita hidup didunia ni bukan kerana membenci diantara satu sama lain disebabkan perbezaan bangsa . jgn la kita jadikan kehidupan seharian kita dengan dendam diantara bangsa . mana tau suatu hari nnt sebelum ajal menjemput mereka , mereka sempat memeluk islam dan menagungkan allah , apa kita nk kata kepada mereka di padang masyar kelak ? pergi la mengkaji asal usul keturunan CINA dahulu , adakah allah menutup pintu hati mereka untuk memeluk islam ? adakah tercatit didalam al-quran yang keturunan cina tidak akan boleh memeluk islam ? allah maha mengetahui bhai jurangan69 . kun faya kun . insyallah . :)

      Delete
  2. pecacai umno 69 hang ni kalu mengaji U memang bodo kalau ada ijazah lagi rogi sebab nya hang ni terlampau chai sangat. miinda tahap kong kali kong. tahap melayu yang takut pada diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisah lh bhai dgn kebodohan aku ini, mngkin lu dilahirkn cerdik dan berani... Ttp kita jgn lupa tntng org lain yg sebangsa dan seagama dgn kita yg masih ramai lagi blm mncapai tahap kecerdikan dan keberanian sprti lu...ada kh kita cukup brsedia mmprjudikn nasib dgn taraf pndidikan serta ekonomi yg masih ketinggalan...

      Aku cukup fhm dgn apa yg ada pada golongan profesional serta bisnesman melayu yg rasakn tidak prlu kpd payung melayu...mereka ini juga rasakn yg mereka mnjd spti skrg tnpa umno...ttp persoalannya...benarkh begitu???

      Delete
  3. kahkahkah tu la nama dia bn mnang kedah senang
    cik juragan pegi marah kat mami rokk sama. lg best pegi blog dia. merapu kat sini yg mmg blog pakatan takdak jd apa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai azmie...tak perlu kot utk aku snggah mami rokk..sbb statement dia hnya statement biasa jew...yg bersandarkan kpd 'ORG KATA...'

      Delete
    2. Bengap...rujuk dlm paper arus perdana apa mukhriz kata...kuin adalah projek yg x bg untung..yg untung bg anak mahathir tu ialah ada projek yg masuk poket sndri...pendidikn adalah satu tgjwb sosial apatah lg utk ank bangsa n agama.ketepikan politik n sepatutnya dia usahakn kuin tu stabil...patut ka bg statemnt x untg mcm tu.. ha..hang bela la juragan oi..hang suka la kot bg ank bangsa sndri terpinggir...mamlumla kolej yg islamik skit x untng la kan...

      Delete
    3. Jujur bhai...semasa kedah dibawah pas dan kuin brmasalah...lu brsuarakh..lu brsuara kerana umno...kerana kuin..atau apa...???

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari