boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, November 14, 2013

Lihat sendiri siapa mastermind dibelakang ulama Pas - terang jelas dan nyata ?

Mereka-mereka dalam kumpulan inilah yang menghasut ulama-ulama Pas yang sekarang ini mempertikaikan apa keputusan Presiden dan Mursyidul Am Pas..



 Nasional   

Kerjasama PAS bersama PKR-DAP rugikan Islam - ISMA
pada 13-11-2013 06:11 
Post Pic
BANGI: Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman menyifatkan tahaluf siyasi yang dilaksanakan PAS bersama Pakatan Rakyat telah merugikan Islam.
 
“PAS telah memenangkan kumpulan liberal. Maka, jalan yang terbaik ialah PAS harus keluar dari Pakatan,” katanya.
 
Sekaligus menyebabkan pertembungan antara kumpulan profesional dan ulama dalam PAS demi menyelamatkan parti itu daripada terus tersasar daripada landasan asal.
 
“Ianya tidak boleh dilihat kepada professional atau ulama semata-mata.
 
“Apa yang jelas kumpulan ulama mahu mengekalkan PAS pada landasan yang asal, manakala kumpulan profesional mahu membawa PAS ke dalam PR dalam kerangka Anwar Ibrahim dan DAP,” katanya.
 
Beliau berkata demikian mengulas mengenai Muktamar PAS akhir bulan ini yang melibatkan pertembungan dua penjuru bagi merebut jawatan Timbalan Presiden antara penyandangnya Mohamad Sabu dan pencabarnya Mohd Nik Amar yang melibatkan kumpulan profesional dan ulama.
 
Mengulas lanjut katanya, kumpulan ulama cuba memelihara PAS agar menjadi parti yang ‘independent,’ sebaliknya tidak menjadi parti yang hanya menjadi pengikut semata-mata di bawah pengaruh parti lain.
 
“Dengan kata lain, PAS kini diikat kemas oleh perjanjian. Walhal sepatutnya dalam mafhum tahaluf siyasi, PAS tidak sepatutnya diikat dalam PR.
 
“Sedangkan PAS mempunyai hak dan kebebasan untuk membuat keputusan dan dasar parti itu,” katanya


Tak payahlah nak jual nama Islam,, merugikan,, selama 50 tahun lebih umno pegang kuasa, apa yang untungnya Islam.,, malah masjid nak ajar ilmu agama pun tak boleh.... nak baca khutbah jumaat pun kena ikut teks selera nafsu pemimpin umno.. 

Jadi buat para perwakilan muktamat Pas, sekali lagi aku mengharapkan,,, "Sekiranya perwakilan sayang dan nak tengok lagi Pas menang di Kelantan jangan undi Nik Amar. Biarlah Nik Amar urus Kelantan dan jaga Kelantan. Jawatan dia di Kelantan sangat banyak. Biarkan dia menjaga kebajikan rakyat Kelantan. Tetapi jika mahu melihat Kelantan jatuh undilah Nik Amar biar Nik Amar sibuk di Pusat sibuk di negeri akhirnya jadi macam anjing dengan ikan singgang opsss anjing dgn tulang."




14 comments:

  1. Akhirnya, aku dah nampak hang ni siapa.

    ReplyDelete
  2. Sudah lama dan banyak diperkatakan ulamak geng UG dalam PAS tu ada dalangnya.Dalam PAS pun ada dalang yg buang batu sembunyi tangan.Gulungan ni tak henti-henti bawa masaalah kp PAS hingga menggugat kerja-kerja pilihan raya seperti yg berlaku di Kota Damansara.Pada Muktamar ini masaalah in wajar ditangani agar PRU akan datang PAS menyertai PRU dengan kekuatan 100% - tidak pecah-belah.

    ReplyDelete
  3. Bhai mm..masjid mana yg halang majlis ilmu agama tu??? Takkn lh kot JAI letak pnguatkuasa di setiap masjid waktu mahrib isya dan subuh...yg aku nmpk klu pnceramah tu lbh mngajar politik dari ilmu yg sebenarnya mmng ptt dihalang...pentas ceramah politik ada tmptnya...biarlh masjid utk beribadat dan majlis ilmu yg benar2 majlis ilmu...

    Lu nk ckp tntng khutbah jumaat...bkn kh tesk itu disediakan oleh jakim dan bkn nya dari pemimpin umno pun...ada ke selama lu brjemaah di masjid2 di bwh kerajaan yg khutbahnya menghasut rakyat sokong kerajaan dan mmbnci pas..adakh nama mana2 pimpinan umno dimasukkn dlm tesk
    khutbah tu utk tujuan politik...

    Bhai mm...klu ia pun lu nk jd blogger waima ahli parti pembankang...ckp yg jujur bhai, bkn mnjadi penghasut dan mnjd pendusta...adakh dgn mnjd ahli pas lu mndpt tiket utk ke syurga dgn mnjd pendusta dan penghasut...

    Jika ada mana2 masjid yg dijadikn tempat utk berpolitik bg pihak kerajaan...jika ada sila nyatakan dgn jelas dimana lokasi masjid tersebut yg jdkn majlis ilmu serta khutbah jumaat berunsurkan politik kpd kerajaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masjid Ridhuaniah k kangsar tiap tiap malam ada ceramah agama. Dan penceramah tak lekang mencaci mengutuk kerajaan
      Khutbah jumaat pun kadang kadang cam tu jugak.
      Tengok macam biasa je. Tak pulak kena gam ceramah tu. Tiada pulak tindakan.

      Delete
    2. org bodoh pon akan geleng kapla...Tengok komen lg bodoh n nk membodohkan org umeno yg dah disahkan mamak bersaudara sebagai bodohisme..

      Delete
    3. Fahaman sekular antaranya adalah memisahkan politik dengan ugama. Sekiranya terdapat tindakan politik bertentangan dengan ajaran ugama, tindakan politik itu perlu diteruskan. Ugama hanya di masjid, buat haji, solat, nikah, puasa serta beberapa lagi. Yang lain-lain ugama jangan masuk campur. Begitukah ajaran Islam? Ayat mana dalam AlQuran ataupun hadis memberitahu begitu? Jika tindakan politik menzalimi sebahagian rakyat, sedangkan tuntutan ugama mesti berlaku adil kepada semua, yang mana perlu dipilih? Jelas, tuntutan ugama merangkumi seluruh aktiviti kehidupan. Jangan jadikan ibadat khusus mahupun ibadat umum yang diamalkan sia-sia disebabkan fahaman sekular itu menjurus kepada kekufuran tanpa disedari. Fikir-fikir....

      Delete
  4. Ulamak yang zuhud menjauhi kemewahan,tetapi yang kelihatan le nie kumpulan ulamak pun berlumba-lumba mempamerkan kemewahan dan status berduit,mereka keta paling lekeh pung Toyota Estima, Alpard tu biasa aje,mercedes dah tak main.Rumah pulak juta-juta punya harga..

    ReplyDelete
  5. sah juragan pengikut syiah bermazhab sesat jarang2 sembahyang jumaat...hidup hanya berdasarkan kitab utusan melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai tak usah mnjd bongkak dan riak kerana yg lbh terserlah ialah kebodohan lu...masjid mana yg khutbah jumaat lbh kepada politik utk kerajaan...ttp mnkin kerana kelembapan otak lu yg jumud maka apabila khutbah mnyntuh ekonomi maka lu rasakn ini kredit utk kerajaan..atau semmngnya lu yg lbh syiah dari syiah...bhai bg bukti dan fakta dan bkn statemnt bodoh...

      Delete
    2. Apalah kamu buat kesimpulan bodoh. Bukan kamu tak tahu, tak ada tauliah tak boleh beri ceramah atau kuliah. Biasalah tu. Bukan kerana tak gi sembahyang jumaat!!!

      Delete
  6. SILA AMBIL INGATAN. KITA TELAH MENGIKUTI PERKEMBANGAN ISMA SEJAK DARI MULA IA DI TUBUHKAN. TERNYATA ISMA ADALAH TALIBARUT YAHUDI DAN NASRANI MELALUI TINDAKAN DAN STATEMENT YANG TELAH MEREKA KELUARKAN.

    ReplyDelete
  7. YA...BANYAK TULISAN YG MEMBICARAKAN SOAL PEMILIHAN PAS,...PERWAKILAN JANGAN UNDI CALUN YG CENDERUNG KPD UMNO/BN YG TELAH TERBUKTI BYK MELAKUKAN KEMUSNAHAN KPD NEGARA INI...SYABAS MM...TERUSKAN MEMBERI PENJELASAN!!!

    ReplyDelete
  8. muka dia macam juragan 69 macam haram j......h

    ReplyDelete
  9. hang sepatutnya lebih suka kalu pas lingkop...senang hang nak merangkak naik....org kenai la hang mamat wey

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari