boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, November 11, 2013

Pra Muktamar Pas - Beruntunglah mereke-mereka yang berkempen dibantu oleh umno..

Aku tak mau nak komen apa-apa,,, inikah pemimpin yang nak nak duduk dalam hieraki tempat kedua tertinggi dalam Pas...



POLITIK

Ulama perlu berada di tempat betul


KOTA BHARU 10 Nov. - Kumpulan ulama dalam Pas termasuk golongan profesional perlu diletakkan di ‘tempat yang betul’ dan setaraf dengan peranan masing-masing bagi memantapkan lagi parti itu, kata calon Timbalan Presiden Pas, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah.
Beliau yang disifatkan sebagai mewakili kumpulan ulama berkata, posisi seseorang pemimpin ibarat sebuah pasukan bola sepak iaitu seorang penyerang tidak boleh diletakkan di posisi pertahanan, begitu juga pemain pertahanan tidak sepatutnya menjadi penyerang kerana akan merencatkan persembahan pasukan.
Timbalan Menteri Besar Kelantan sehubungan itu menjelaskan, masalah utama yang dihadapi Pas selama ini ialah lebih kepada memilih pemimpin yang betul untuk mengisi setiap jawatan.
“Dari dulu pun Pas dianggotai oleh semua lapisan masyarakat, semua kelompok masyarakat, latar belakang yang berbeza bergabung dalam Pas dan memberi kekuatan, cuma saya rasa isu yang besar pada hari ini ialah di mana kita mahu meletakkan orang itu di tempat yang sesuai.
“Itu isu yang paling besar, bukan isu ulama lawan profesional tetapi di mana kita mahu meletakkan mereka sebab posisi itu penting," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya di Kota Darulnaim, di sini hari ini.
Beliau turut mengesahkan akan bertanding jawatan Timbalan Presiden Pas pada Muktamar Pas Ke-59 yang akan berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam pada 22 November ini.
Mohd. Amar mengulas laporan media yang melaporkan muktamar itu nanti akan tertumpu pada pertembungan antara golongan ulama dan Anwarinas dalam mendominasi kepemimpinan parti tersebut melalui jawatan yang dipertandingkan termasuk Naib Presiden dan Ahli Jawatankuasa Kerja.
Beliau akan mencabar Mohamad Sabu yang dilihat sebagai golongan Anwarinas dalam Pas yang telah menyandang jawatan itu sejak 2011.
Mohd. Amar juga dilihat mempunyai kelebihan dalam pertandingan itu selepas Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini menyeru perwakilan Pas memilih golongan ulama bagi menerajui parti tersebut.
Mengulas perkara itu, katanya, beliau tidak pernah menganggap dirinya sebagai ulama dan menyerahkan soal tersebut kepada ahli Pas namun mengakui tujuannya merebut jawatan itu adalah bagi menyahut suara akar umbi.
Mengulas peluangnya untuk menang, beliau yang pernah tewas dua kali untuk jawatan Naib Presiden berkata, dia tidak akan berkempen sebaliknya bergantung sepenuhnya kepada kebijaksanaan setiap perwakilan dalam muktamar itu nanti.
“Yang pernah kalah tidak semestinya kalah semua, yang sudah menang pun berapa kali pernah kalah sehingga akhirnya menang.
“Saya sendiri tidak berkempen, sejak dulu pun saya tidak berkempen, kalau ada kawan-kawan mahu tolong, terserah kepada mereka tetapi saya sendiri tidak berkempen atau menyusun pasukan kempen, lagi pun tinggal 10 hari sahaja lagi," katanya.



Sedangkan Mursyidul Am Pas TGNA pernah menjalankan kempen membakar akhbar utusan malaysia,, bagaimana ada lagi anak buahnya sendiri berkempen melalui utusan,, apakah anak buahnya ini degil tak dengar kata atau tak reti bahasa?...

Aku tak rela.....


12 comments:

  1. Orang2 PAS ingat depa boeh menang tanpa orang lain pi undi depa, kalau orang tak undi macam mana nak menang. Tak pa kot depa akan kata kami dah buat tapi orang tak mau ikut nak buat macam mana. Aku rasa PAS dah elok dah cuma teruskan perjuangan tapi timbul pulak puak2 ni. Dulu tak pernah dengarpun

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu cakap anda. datuk Nik amar Kamu tarik dirila...tak yahla dok hujah banyak2. Kami di bawah ni dah biasa sangat dok dengar orang guna alasan demokrasi semata2 nakkan jawatan.

      Delete
  2. apa barang lu manjung....negara demokrasi....dulu pun nasarudin pun orang lain pun bertanding jugak...sebelum tu berpuluh kali dah orang lain pun bertanding jugak apa ade halll....tengokla dunia luar...jgn duk di manjung jer...lu sapa mau tentukan apa pas mau buat....keluar la dari manjung p la amerika..england...eropah bawak berjalan ke jepun dan jangan p melawat kat ulu perak jer.. tiket murah air asia pun banyak hee..hee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya bukan pasai dia nak bertanding. PAS amalkann demokrasi bertanding la seratus orangpun kalau rasa diritu layak memimpin.Tapi yang kita pertikaikan kenapa guna medium lidah syaitan tu...Tak sedarka selama ini UM sentiasa memfitnah dan memburukkan PAS...Saya masih ingat lagi bagaiman bersemangatnya TGNA meminta semua ahli PAS memboikot UM tapi pemimpin pulak guna lidah syaitan ni. Ulamak pulak tu....

      Delete
    2. Sebijik macam umno... hehe

      Bangang macam hasan malek, bebal macam ahmad maslan... kah kah kah

      Delete
  3. datuk nik amar! tarik diri la toksah dok hujah banyak2 sangat. Haji mat sabu ok apa. Dia still teguh bersama Pas dan telah mengharungi terlalu banyak cabaran dan dugaan. Walaupun kelihatan dia tidak seperti ulama yang berrserban dan berjubah tapi dia tetap pejuang islam yang sejati dan istiqamah. Harun taib bagilah nasihat kat nik amar ...tak yahla nak sebut2 pasai demokrasi sbb orang dah tahu dah kamu memang nak jawatan TP Pas tu...Din kubur Panjang Kedah

    ReplyDelete
  4. Ejen CIA dah menyusup kedalam PAS pulak dah...!!!

    ReplyDelete
  5. SApe yg pernah br ug2 dgn umno?
    sape yg syiok br ug2 dgn setan2 yg dah dikenali?
    Adakah mat sabu nik aziz husam ....@haron din harun taib & hadi yg syiokk sgt br ug2??

    sampai skrg setan2 dikenali (utusex tv3suku) brsungguh2 nak tolong geng2 ug....kenape?
    krn..krn krn..geng2 ug adalah setan2 yg brsembunyi..
    setan sesama setan memang ngam!
    MM lu taiko sure paham!

    ReplyDelete
  6. setan setan adalah hizbulsetan...dan penjilat ambiga...kalau puak di berambus dari pas kan elok...setan setan nie datang kepada manusia menyemai benih ketansuban menuai hasil kebencian dan akhirnya pembunuhan sesama manusia...

    Daripada Daud bin Farqad, katanya aku bertanya kepada Abu Abdullah a.s.: Apakah hukumnya membunuh al-Nasibi- maksudnya ahli sunnah? Jawabnya: Halal darahnya, tetapi aku ingatkan engkau jika dapat hempapkan dinding atasnya atau engkau lemaskannya di dalam air maka lakukanlah supaya tidak dilihat oleh orang lain. Aku bertanya lagi: Apa pendapatmu tentang hartanya. Jawabnya: Binasakanlah apa sahaja yang engkau dapat lakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuu yg sebar auta dusta pill kodha tu hizbul apa, setan ka iblis ka coba pikiaq tengok..adaka lu ingat itu iblis dan itu setan tarak pandai pakai itu jobah sarban?,,,ha ha itu la hizblis setan yg cilok sembunyi2 pandai cilok guna hadis sirah shbt2 dan ayat2 Quran,,,

      Delete
  7. puok2 nih dok perase demo tuu ulamok sugguh, perase molek sungguh2 ulamok fakeh
    demo tak perase ko bhw demo tuh bole jugok jd ulorsemak ulor dale semak belit pokok balak huhu
    sapo beri kok mu gelare ulamok tuh, mu dok perase perase sendiri lah tu, molek sungguh deh ghoyak sendiri pah tu perase sendiri, itu lah jenih ulorsemak zame nih yg disokong oleh utusex dan tv 3soku, klu dah utusex dan tv 3soku dok sapot kok muh apo jenih ulamok weh weh

    ReplyDelete
  8. Salam marilah kita mencari titik kerhamonian dalam perjuangan dalam Islam jgn lah kita bermusuhan sesama sendiri nanti umno tu senang hati, memang dalam perjuangan ada godaan dan cabaran marilah kita guna akal yang dianugerahkan Allah dengan sebaiknya. Tolak manusia yang cakap tak serupa bikin, Carilah calon yang benar tahan lasak banyak dah dlm pas orang yang mempunyai nama dan jenama yang baik tinggalkan perjuangan Pas. kerana tak sanggup menempoh cabaran.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari