boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, April 1, 2014

MH 370 - Apa lagi cina mau - Manyak untung woo!

Ambik bahagian jadi calon dalam PRK Kajang baru-baru ini walaupun secara totalnya dipeti-peti undi majoriti Cina semuanya dia kalah dengan cukup teruk,,,

Tapi sungguh sedih sekali,, Najib secara dasarnya tidak menghormati hak rakyat ..



Share on faceboo

iNational   

Chew Mei Fun dilantik pegawai khas Malaysia ke China - Liow
pada 01-04-2014 08:04 

Post Pic

KUALA LUMPUR :  Naib Presiden MCA Datin Paduka Chew Mei Fun dilantik sebagai pegawai khas Malaysia ke China bagi bertemu dengan anggota keluarga penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang.
 
Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata keputusan itu dibuat oleh jemaah menteri dalam mesyuarat mingguannya baru-baru ini bagi memastikan wakil kerajaan Malaysia yang fasih berbahasa Mandarin mengendalikan urusan dengan anggota keluarga penumpang warga China.
 
"Difahamkan (Chew) Mei Fun bersama-sama dengan delegasi yang diketuai Timbalan Menteri Luar Datuk Hamzah Zainudin serta anggota Crisis Relief Squad of MCA (CRSM) berlepas ke China untuk bertemu anggota keluarga semalam," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden MCA di Wisma MCA di sini, hari ini.
 
Liow berkata selain menghantar wakil untuk bertemu anggota keluarga penumpang, pihaknya akan bekerjasama dengan pemimpin pelbagai agama untuk menganjurkan majlis keagamaan bagi mendoakan misi mencari dan menyelamat MH370.
 
"Kami juga menghantar pasukan CRSM untuk membantu dan menjaga semua anggota keluarga penumpang MH370 ke semua hotel yang menempatkan mereka, terutamanya dari China," katanya.
 
Ditanya mengenai kenyataan anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Pinang, Teng Chang Khim daripada DAP yang mempersoal pelantikan Chew ke China setelah tewas dalam pilihan raya kecil DUN Kajang pada 23 Mac lepas, Liow berkata Pakatan Rakyat (PR) sering mempolitikkan banyak isu terutamanya MH370 bagi mencapai agenda mereka sendiri.
 
"Pelantikan Chew ke China adalah tugas yang mulia dan amat dititikberatkan oleh kerajaan dalam memberi bantuan kepada anggota keluarga penumpang MH370.
 
"Pakatan (Rakyat) bukan sahaja mempolitikkan isu ini, malah banyak lagi isu-isu lain yang melibatkan rakyat juga sering dipolitikkan bagi mencapai agenda mereka," katanya.
 
Penerbangan MH370, yang membawa 227 penumpang termasuk 152 warga China dan 12 anak kapal, hilang pada 8 Mac kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 12.41 tengah malam.
 
Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.
 
Pada 24 Mac lepas, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa pesawat MH370 itu "berakhir di selatan Lautan Hindi"

 Tak adakah wanita-wanita Cina NGO yang bukan dari kalangan politik untuk dilantik,, apa tujuan sebenarnya dengan melantik Naib Presiden MCA,, apakah untuk melindungi Najib menjadi agenda utama?..

Nak tanya,, dimana perginya mantan Presiden MCA Ong Ka Ting,,


najib dah lantik mangkok ni sebagai Duta Khas Ke Negara China yang bertaraf menteri, sama seperti dengan Samy Velo, Duta Khas Ke India.

kenapa dia diam senyap sepi,, apa kerja yang dia buat dalam hal MH 370 ni,, makan gaji buta ajalah setiap bulan... Lantik Nyonya Ciew Mei Fun pulak,, perabih lagi duit rakyat... 

15 comments:

  1. Bhai mm...ha ha ha lantik sapa pun ttp mnjd salah dan tk betul...yg salah bkn siapa dilantik ttp yg melantik...pada lu tidak ada yg betul dan kena klu dari kerajaan....kesiannya bhai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mampus lagi juragan69 anti hadis al kafirun ni

      Delete
    2. Bhai,, aku lagi kesian dgn ko, kenapalah Allah kurniakan kpd engkau pemikiran yang sempit,, tertutup pintu hati,, masih nak menyokong golongan zalim,,, kesian...

      Delete
    3. Saya sokong. .patut ambik annuar jadi duta cina. Macamni baru havoc.

      Delete
    4. Hahaha...dgn kezaliman nilh lu mmpu mnjalani kehidupan secara normal..mncari rezeki dan beribadah tnpa halangan...dan dgn kezaliman ini juga lu mmpu menulis dgn memaki mngutuk dan menabur fitnah sesuka hati lu... tak tau lh bhai klu pemikiran lu yg dizalimi dek politik yg ekstrim...itu pilihan lu bhai...

      Delete
    5. Hidup lagi mangkuk Juragan Tunggang Terbalik ni. Otak Allah letakan kat atas, dia pindahkan kat kepala lutut.

      Delete
    6. Bhai.bhai.ada saja yg lu tak puas hati.naper bhai juragan.kemon ler bhai.lantak MM ler nak komen aper.naper yea,berkudis gamak nyer lu bhai juragan dgn komen MM.tak habis habis lu tak puas hati.kemon bhai.lu pun tak sempurna bhai.hati ader busyuk.

      Delete
    7. bhai, kau pun untung juga walau pun tak menyokong kerajaan tapi kerja kat GLC kerajaan.

      Delete
    8. Bhai 329,aper ler punya baghal pemikiran ko.minda yg telah ditempurungkan oleh gomen.bhai.bhai.kemon bhai.beribadat itu kewajipan buat individu dan wajib pula kerajaan memerintah menyediakan kemudahan nyer.itu tanggungjawab pemerintah bhai.menulis mengutuk itu adalah teguran rakyat kepada rakyat oleh rakyat bhai.tentu ko bersetuju bila mana perasuah tegar umno masih berstatus menteri.contoh mantan mb kedah yg terbukti perasuah oleh sprm dan manis nya umno nie,kes ditutup.kemon bhai,tentu ko bersetuju perbelanjaaan letrik dan air dikediaman pn dan tpm tahunan nya berjuta juta.tentu hukum islam umno tidak salah bhai.rakyat terpaksa membayar insuran utk kereta lama terlalu tinggi.contoh paksa di insuran minima RM12000 tapi tuntutan insuran setakat harga semasa.tentu ko setujukan kapitalis nasional menipu secara halal ikut acuan islam umno.bhai.bhai.cukup ler bhai.nampak sangat ko nie limau purut 3 serangkai,lu bhai buta perut tiada akai.sori bhai kira nya itu realiti lu bhai.

      Delete
    9. Bhai ikatbata...komen aku hnya hahaha...

      Delete
    10. Steady juragan69 al kafirun.bila nak tumpor

      Delete
    11. Kemon bhai....tak kan itu jer yg ko mampu bila terserlah kebobrokan idola ko.kemon bhai lahirkan ulasan ko yg mencabar minda ko.kemon bhai.

      Delete
    12. Hahaha...komen ikatbata mncabar minda!!! Hahaha...

      Delete
  2. Sape kata najib guna duit rakyat..dia guna duit dia yg dia sapu dr laungan hidup melayu..ong ka ting dh kenyg mkn dim sum la ni giliran mei fun pulak..tak lama lg ada pulak duta khas ke lautan hindi yg najib nk p nnt ni..tgok le..

    ReplyDelete
  3. Kat Malaysia ni pun orang Cina dah terajang dalam parit; bolehkah rakyat negeri Cina terima mangkuk2 sumbing ni????

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari