boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, November 14, 2009

Datuk Husam, Nak Tunggu Apa Lagi..

Salam Sejahtera...

Datuk Husam Musa
YB ADUN Salor.

SMS Datuk hantar kepada saya masih dalam simpanan... " Sy bangga dgn sdr. Insya allah kita hadapi cabaran dgn hikmah utk kebaikan perjuangan".

Diterima: 12:35:28am
08.06.2009

Sudah 5 bulan berlalu, kenangan masih lagi dalam ingatan yang tak kunjung padam, namun bila Tuan Guru Nik Aziz bersedih dan kecewa, saya pun turut terasa...

Datuk Husam.. Kenapa boleh jadi begini....tolonglah jelaskan...



Datuk Husam, Apa yang saya rasakan, Jasa dan kepercayaan TGNA kepada Datuk adalah melebihi dari rakyat Kelantan keseluruhannya....

Oleh itu lakukan sesuatu Datuk,,, jernihkan kembali kekeruhan yang dialami oleh PAS Kelantan....Apa yang terjadi semua orang dah tahu siapa punya angkara....
Janganlah lempar batu sembunyi tangan... Tak elok seperti itu... Jadilah anak jantan Datuk...

Tolonglah Datuk, Jangan bagi saya hilang hormat kepada Datuk...


18 comments:

  1. saya dah confuse dah, siapa yang nak jatuhkan siapa ni???

    Saya adalah penyokong Husam TETAPI jika musibah ini adalah perancangan Husam untuk menjatukkan Tok Guru & untuk menjadi MB, saya akan bangun menentang habis-habisan.

    janganlah kerana jawatan lupa semua tatasusila & adab jemaah, silap-silap tergadai maruah & negeri!!

    Jika husam adalah dalangnya, maka the most honorable thing for him to do is TO RESIGN from ALL POST in Kelantan Government & in PAS. lebih baik jatuh dengan bergaya daripada nanti dengan cara ditendang dan diaibkan. Saudara masih muda lagi, ada banyak masa lagi utk buat comeback.

    Jika Husam salah, bertaubatlah & mintak ampun kepada Nik Aziz. Tok Guru dah tua dah, tak tau selama mana lagi dia akan bersama dgn kita. jangan nanti menyesal kemudian hari...

    ReplyDelete
  2. Saya kenal dua-dua Husam dan Ariffahmi. Dua-dua poor pr skill. Tapi saya 10X lebih percaya kat Husam.

    ReplyDelete
  3. jalan terbaik untuk selesaikan perkara ini ialah Datuk Husam tampil kedepan buat penjelasan.

    Kalau diam diri begini, orang akan anggap macam2. Kalau ya katakan ya.. kalau tidak katakan tidak.

    Diam tanda setuju.. ingat tu.

    ReplyDelete
  4. tambelang husam dah mula pecah,
    kuasa Allah akhirnya mmberi kesedaran kpd penyokong mmbuta tuli husam!

    kepimpinan tg hj hadi masih diperlukan utk menentang puak husam!

    semoga Allah selamatkan tg nik aziz dari fitnah husam anak musa!

    ReplyDelete
  5. kenapa tembelang Husam sahaja??

    Tembelang yang lain-lain2...apa cerita...???

    ReplyDelete
  6. Tuan, tak payah la bersih kan kerajaan kelantan, kerana semua ok. Malahan yang tak ok sebenarnya tuan sendiri. Pihak kami (rakyat dan pemimpin kelate) bukan macam puak puak tuan (orang Perak yang perghak)

    ReplyDelete
  7. kpd mat, jgn terlalu sokong husam, anda telah menyakitkan hati TGNA.

    Siapa TGNA pada pandangan anda?

    Tok Guru bg kepercayaan kpd ariffahmi krn kebeolehannya.

    Tok Guru lebih kenal ariffahmi drp anda.

    Sokong jgn membuta tuli. batil tetap batil

    ReplyDelete
  8. Hasil kerja UMNO dalama Pas dah berhasil. Manjung siasatan harus terperinci sebelum mencabar.. atau Manjung ni orang dalam UMNO.

    ReplyDelete
  9. Ini adalah perancangan sulit husam utk jatuhkan tok guru dalam senyap dan manis kerana TGNA tak pilih dia sebagai penggantinya. dialah yang merancang kidefella mengamuk dan dedahkan maklumat palsu di pmbk. orang yang rapat dgn dia maklum pada aku bahawa semua tuduhan yang dilaporkan kpd sprm telah dibisingkan dan disebarkan oleh husam dan kickdefella selama sebulan 2 dah. so siapa yang bersubahat dengan laporan surat layang kpd sprm???

    ada sahabat yang maklum bahawa kickdefelaa telah bagitau dia utk jatuhkan ariffahmi walau apa cara sekalipun di atas sebab dendam dan irihati. jika dengan kaedah sprm ariffahmi tak jatuh maka dia tak teragak2 utk jatuhkan tok guru sekali. moga allah selamat tok guru dan keluarganya.

    carector assasination kpd ariffahmi telah berjalan lama dah, dan dibuat oleh semua kroni husam d kelantan. tujuannya utk memalukan ariffahmi dan tok guru. lepas tu husam akan bubuh org dia d pmbk supaya dia dapat bolot semua aset dan kepentingan d pmbk.

    inilah tok guru cuba elak utk memberi keadilan kepada semua orang politik dibawahnya.
    tok guru perlu kan orang yang dia percaya, bukan dilihat semua sebagai memihak kpd mana2 pihak dan yang penting ada fikrah islam jelas serta memahami kehendak dasar dan pentadbiran dia. Ariffahmi lah insan yang memenuhi semua kretirea ini disamping kelayakan yg lebih dari cukup kerana ijazah, Mba dan jurutera profesional.

    sahabat juga maklum bahawa ariffahmi terpaksa menerima tarawan tok guru ini selepas beberapa kali menolak sama seperti tok guru tawarkan dia d air kelantan dulu, dia tolak juga. kita kena tanya juga adakah pas kelantan buat perancang utk sediakan pelapis bagi menjaga agensinya? jadi tok guru melihat menantunya boleh dambil utk memenuhi perancangan pas kelantan masa depan utk jaga GLC.

    bukan senang nak cari orang yang ada fikrah, faham dasar kerajaan, cukup kelayakan, sanggup kerja kuat, dapat terima gaji yang murah dikelantan, boleh harungi serangan umno. ramai org korporat tak sanggup, baik dok kl dan buat apa yang nak dibuat. tak de siapapun kacaupun. gaji di kelantanpun tak seberapa dibanding dengan halangan dan tanggungjawab

    kita semua juga kena buat survey sokongan politik husam di kelantan. aku masih ingat masa lawan nasha dulu, dia hanya dapat sekitar 20 peratus sahaja undi dari kelantan. tu lawan nasha bukan lawan org yang tok guru boleh terima.

    ini adalah gambaran tahap penerimaan dia di kelantan. cuba kita bayangkan jika MB dan pesuruhjaya jatuh ke tangan orang lain?? adakah husam masih ada dalam arus perdana di kelantan??? aku rasa org semua akan sepak dia ke tepi longkang. jadi sesuatu mesti dilakukan utk jaga survival politiknya. serangan kpd ariffahmi adalah antara episod dalam skrip besar husam, anual bakri dan kicdefela.

    ReplyDelete
  10. Assalamu Alaikom..
    Minta link dengan saya orang Perak satu aliran:
    http://bumiperak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. tuan manjungmari, betul ke cerita tentang ariffahmi seperti dalam blog kerabubersuara tu? jemaah yang menyokong pas yang bukan dari kelantan dah confuse ni!

    ReplyDelete
  12. Setuju dengan Mat. Bahkan aku bagi 100X kat Husam.
    Dua-dua poor PR, tapi Husam tidak arrogant! Husam tidak pernah menyebut kelemahan pribadi orang lain kat depan aku walaupun masa aku jadi AJK Pemuda negeri.
    Tapi yang CEO ini agak sayang le.

    ReplyDelete
  13. Husam tu federal level material..tak kan nak suroh Hussam berpengelaman dan lulusan ekonomi nak suroh jadi wakil rakyat lagi jaga longkang tersumbat.

    Dia pun memang xndak. Lagipun timbalan kan dah ada.

    KDFella tu memang Pecinta Mahadet berjiwa UMNO. Husam silap kerana beliau ingat KDFella boleh dijinak atau sekurang-kurangnya berprofessional dalam kerjayanya tapi dia jenis bokbong cari makan!

    ReplyDelete
  14. 1. Saya amat sayang pada TGNA. Beliaulah yang mendekatkan saya dengan perjuangan Islam PAS. Hati saya sebak melihat beliau menitiskan air mata.

    2. Pelantikan menantu TGNA sebagai CEO PMBK ternyata membawa fitnah kepada TGNA dan PAS. EXCO Kelantan serta Dewan Harian PAS Kelantan gagal berfungsi sebagai penasihat TGNA dalam kes ini.

    3. Penajaan kerja Haji oleh pihak yang mempunyai kepentingan dengan kerajaan kepada TGNA adalah salah. Saya yakin TGNA tidak diberi gambaran yang benar ketika TGNA menerima tajaan tersebut.

    4. Husam telah dituduh mengkhianati TGNA. Dewan Harian PAS Kelantan wajib menyiasat Husam dan beliau perlu dihukum sekiranya bersalah. Namun begitu Husam perlulah diadili dengan telus.

    ReplyDelete
  15. 1. Saya amat sayang pada TGNA. Beliaulah yang mendekatkan saya dengan perjuangan Islam PAS. Hati saya sebak melihat beliau menitiskan air mata.

    2. Pelantikan menantu TGNA sebagai CEO PMBK ternyata membawa fitnah kepada TGNA dan PAS. EXCO Kelantan serta Dewan Harian PAS Kelantan gagal berfungsi sebagai penasihat TGNA dalam kes ini.

    3. Penajaan kerja Haji oleh pihak yang mempunyai kepentingan dengan kerajaan kepada TGNA adalah salah. Saya yakin TGNA tidak diberi gambaran yang benar ketika TGNA menerima tajaan tersebut.

    4. Husam telah dituduh mengkhianati TGNA. Dewan Harian PAS Kelantan wajib menyiasat Husam dan beliau perlu dihukum sekiranya bersalah. Namun begitu Husam perlulah diadili dengan telus.

    ReplyDelete
  16. Muhammad Irfan Mohd NorNovember 16, 2009 at 2:26 PM

    Article ni memang mengelirukan!

    Husam Musa tu dari dulu tak pernah khianati Tok Guru dan juga PAS. Tapi ramai yg terlalu iri hati dengan Husam sehingga sanggup memfitnah beliau.

    Orang yg tak kenal perangai CEO tu tolong jangan komen banyak. Menantu tak semestinya baik macam mertua. Memang CEO tu PR skill teruk dan sombong orangnya, hanya orang kelantan yang tau perangai dia.

    So jangan salahkan Husam. Dia lah yang kita boleh harapkan di Kelantan tu utk jadi Menteri Federal level.

    Hentikan segala fitnah!

    ReplyDelete
  17. Salam tuan punya blog,

    Dengan segala hormatnya, sy amat berharap tuan periksa dahulu apa yang tuan 'post'kan. Sahih atau tidaknya? Seolah2 anda menghukum Husam dengan rasa2 sahaja.

    Anda yang menuduh, maka kemukan bukti.

    ReplyDelete
  18. Aku nak cerita pasal keperihatinan Husam tentang duit kerajaan. Selepas perlantikan sebagai CEO, sempena juga hari raya sebab dilantik sebagai CEO selepas hariraya, CEo telah hadiahkan kek kepada Exco. Kek tersebut berharga RM500. Tak pasti duit sendiri atau duit PMBK. Husam yang prihatin sebab kek tersebut telah membayar semula kos kek itu.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari