boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, November 10, 2009

Krisis PAS - Tuduhan Bangsat dari seorang Penulis

Salam Sejahtera...

Achmad Dzariean Mohd Nadzri, inilah nama penulis yang sering kita baca tulisannya di Malaysian Insider, dan lain-lain akhbar media UMNO.

Kali ini tulisannya cukup bangsat, membuat tuduhan melulu yang punca sebenar kemerosotan PAS bermula dari Perak, apa punya kajian aku pun tak tau, dia pun nak tiru Dr Abu Hassan dari UM tu ka!!

Tulisannya berbunyi begini ;

‘Turning point’ kejatuhan kredibiliti Pas bermula sejurus selepas BN berjaya membentuk majoriti mudah dalam DUN Perak yang akhirnya menyaksikan kejatuhan kerajaan pakatan pembangkang di Perak.

Tindakan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin, yang murka dengan titah Sultan Perak yang meminta beliau mengosongkan kerusi Menteri Besar Perak membawa cerminan negatif kepada pimpinan Pas yang tidak peka serta sensitif terhadap isu ketaatan dan kedaulatan Raja-Raja Melayu.

Watak jahat Pas kemudian diserlahkan lagi dengan peristiwa perhimpunan penyokongnya di Kuala Kangsar yang menghalang rombongan Raja Muda daripada menghadiri Majlis Angkat Sumpah Menteri Besar dan jelas tidak menghormati institusi beraja dan sistem perundangan di negara ini. Baca sepenuh di SINI.

Ini adalah satu tuduhan jahat yang tak menepati fakta dan bukti yang jelas, OK ...kalau seperti itu yang dimaksudkannya, kenapa Keputusan PRK Parlimen Bukit Gantang PAS mendapat undi majoriti di kawasan Bukan Melayu!!!!!

Mamposs UMNO....Ameen.

2 comments:

  1. bodo punya penchachai umno..

    krisis pas bermula dari mac 08, panas menjelang januari 09 tapi stop kejap sebab krisis perak feb 09...

    dan imej pas naik kerana krisis perak..TGNA ada menyebut, "Allah takdirkan kes perak untuk tonjolkan Nizar dan nizar akan memimpin Pas satu hari nanti"..

    mula panas balik isu UG pada muktamar Pas mei 09..dalam ucapan dasar presiden dan press statement presiden tentang UG..malah terkeluar dari mulut presiden tentang "pemimpin PR dari pkr,dap dah tau cerita ni.."

    panas lagi bilamana acan ali mula buat taik...umno selangor pimpinan abg hensem terpaksa tukar strategi nak jatuhkan selangor bila tiba2 kes teoh muncul...

    keluar plak citer arak,kuil,dan selcat...ucapan acan ali...presiden plak membisu...lagi tambah busuk nama pas..

    dtg prk bgn pinang pas kalah...wpun banyak isu lain tp kegagalan pas retain undi non malays menunjukkan sesuatu telah berlaku dan perlu diubah...

    faktanya ialah bukan kes perak yg sebabkan pas berkrisis..tapi krisis pas tercipta hasil pertembungan pemikiran 2 kelompok,satu mewakili umno dalam pas dengan satu kelompok pro-perubahan total bersama Pr...

    maknanya...komen penchachai umno tu bangang...maklumlah..penchachai kan menulis sebab dapat upah...takde upah takde la tulisan...

    ReplyDelete
  2. bengog lagi bodoh punya penulis ni,mengaji tinggi2 perabih duit mak bapak dia, ini eja hasilnya dengan menfitnah orang, munkin mak bapak dia tak ajar habis atau pun memang keturunan yang makan duit haram, tu yang tuhan gelapkan terus hati jadi hitam legam dan tak tahu menilai yang mana betul dan salah,bengong tak habis2 puak2 bee and ni.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari