boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, November 13, 2009

Inikah Jawapan Dari SUA PAS.

Salam Sejahtera...

Malam tadi punya cerita...
Mula-mula malas nak ambik pot, tetapi terfikir balik semasa dok berkhayal melayan mata nak tidok..

Kenapa ia boleh jawab macam tu... tu aku dok terfikir...
Begini ceritanya.. NTV7 selepas SUA PAS menjawab soalan mengenai Baiah, kemudian ditanya oleh wartawan mengenai saranan Dato Zaid mencadangkan TGNA menjadi Pengerusi Pakatan Rakyat Malaysia,...seperti mana yang tertulis dalam blog Dato Zaid Ibrahim.

Apa jawapannya, tengok dari riak muka aku kata dah.. body language dah dapat agak... oiii itu persepsi tak baik.....persepsi.....!

Tetapi ini bukan persepsi.. ni telinga aku dengar, mata aku tengok dengan jelas, apa katanya... " Itu pandangan dia, dia boleh nak apa pun, tetapi kita dalam PR mesti duduk bincang dulu....." begitulah lebih kurang bunyi ayatnya... Betuilah jawapan yang diberi tu kalau mengikut prosedur parti..... aku tak nafikan.. betui...

Tetapi tak boleh kah dengan muka penuh ceria kegembiraan, dahuluilah dengan kata-kata..Saya mewakili PAS amat berbangga dan mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih diatas kepercayaan Dato Zaid yang mencadangkan TGNA kepada jawatan tersebut....bla...bla...bla..., susah sangat ka!!!!

4 comments:

  1. Saya pn perasan ms dia komen.. Npk mcm terkejut & tk sedap duduk.. Bygkan klu press ty kalau Hj Hadi di lantik jd pengerusi PR. Rsnya jwpn dia dh ttu 'sy amat bersetuju & bangga jika beliau di lantik menjadi pengerusi P'..

    ReplyDelete
  2. bila lagi nak buat egm umtuk singkirkan geng ganu ni dari kepimpinan pas?

    ReplyDelete
  3. Xtau la nak kata apa geng UG ni. Bagi pelempang sekoq2 baru tau langit tinggi rendah..

    ReplyDelete
  4. Mamat sekor ni tak payah tanya2 la...
    Jawapannya tak pernah senonoh. Semua jawapan bodoh2 dan bangang2 je yg mamat ni reti.
    Tak pernah aku tengak dia ni bagi jawapan macam orang cerdik. Dia ingat sekarang tahun 70an ke boleh bagi jawapan merapu, semua orang percaya. Contohnya bila orang tanya dia kenapa PAS kalah PR Bagan Pinang, dia jawab katanya PAS kalah disebabkan undi pos. Apa punya bangang punya matematik. Kalau tak masuk undi pos pun, PAS kalah jugak disemua saluran baik dikawasan Melayu, Cina atau India. Ertinya kalau tak ada undi pos pun, PAS kalah jugak. Itu puk tak reti kira... maknanya pengaroh PAS dah merosot... macam kat manik urai juga, kenapa pengaroh PAS merosot, hanya dapat kelebihan 65 undi saje? Kalau itu pun mamat ni tak faham2 lagi.. ini aku nak bagi tau... pengaroh PAS merosot bukan kerana undi pos, tapi kerana orang dah tak harap pada pemimpin PAS spt presidennya, timbalannya, S/Usaha Agongnya, PR negerinya dan beberapa kerat yg lainnya yg lembab, tak pandai buat kerja dan merapu dgn statement bodoh2.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari