boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, October 3, 2012

Ini dia Senarai Kabinet Pakatan Rakyat - Sumber PKR

Ha ha ha ..... 

Kalaulah betul senarai ni... nampak sangat kebangangan, memang langsung tak boleh nak dipercayai..




Senarai Kabinet Bayangan Pakatan Rakyat

Perdana Menteri: Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR)

Timbalan Perdana Menteri I: Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Pas)

Timbalan Perdana Menteri II: Lim Guan Eng (DAP)

Timbalan Perdana Menteri III: (Pemimpin dari Sabah dan Sarawak)

Menteri di Jabatan Perdana Menteri:

Dr Tan Seng Giaw (DAP)

Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail (PKR)

Datuk Mustafa Ali (Pas)

Menteri Kewangan I: Tony Pua (DAP)

Menteri Kewangan II: Rafizi Ramli (PKR)

Menteri Pertahanan: Salahuddin Ayub (Pas)

Menteri Pelajaran: Datuk Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin (Pas)

Menteri Dalam Negeri: Azmin Ali (PKR)

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan: Fuziah Salleh (PKR)

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air: Dr Dzulkefly Ahmad (Pas)

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah: Dr Mohd Hatta Ramli (Pas)

Menteri Pengajian Tinggi: Chong Chieng Jen (DAP)

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri: Datuk Husam Musa (Pas)

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi: Dr Che Rosli Che Mat (Pas)

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar: R Sivarasa (PKR)

Menteri Pengangkutan: Khalid Samad (Pas)

Menteri Pelancongan: Elizabeth Wong (PKR)

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani: Tian Chua (PKR)

Menteri Kerja Raya: Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (Pas)

Menteri Kesihatan: Dr Lee Boon Chye (PKR)

Menteri Belia dan Sukan: Yusmadi Yusoff (PKR)

Menteri Sumber Manusia: Gobind Singh Deo (DAP)

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan: S Kulasegaran (DAP)

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan: Anthony Loke (DAP)

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat: Zuraida Kamarudin (PKR)

Menteri Luar Negeri: Datuk Saifuddin Nasution (PKR)

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar: Nurul Izzah Anwar (PKR)

Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi: Teresa Kok (DAP)


Senarai diatas ini dikeluarkan oleh Shuhaimi Adun Batu Tiga dalam mesyuarat biro politik PKR baru - baru ini tanpa persetujuan DAP dan PAS. Mereka menganggap kononnya PKR akan menang besar di semua kerusi yang dipertandingkan, manakala parti - parti lain hanyalah pelengkap sahaja.(sumber dalaman PKR)

13 comments:

  1. laaaa....ingat papagomo ni dah mampos..

    ReplyDelete
  2. Orang yang merangka kabinet bayangan ini memang bodoh kerana buat apa Menteri sampai 32 orang? Itu belum masuk Timbalan Menteri dengan Setiausaha Parlimen lagi. Untuk pentadbiran yang efisyen, cukup Menteri seramai 12 hingga 15 orang sahaja, termasuk Timbalan Menteri dan Setiausaha Parlimen. Menguasai Putrajaya bukan bermakna bermegah dengan jawatan tetapi memacu negara untuk kemajuan. Memang sah bodoh puak-puak ni. Ingatkan UMNO saja yang bodoh, rupa-rupanya PKR pun bodoh jugak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lahir dari serpihan yg sama..

      Delete
  3. yang penting usaha untuk menang dulu
    belum apa-apa lagi dah nak buat hal

    ReplyDelete
  4. bayangan ni payah nak jadi nyata rasa nya

    ReplyDelete
  5. PKR jangan tamak. PAS adalah tunjang PRU13 dan telah lamam berjuang untuk menegakkan keadilan dan syiar. Kepada PKR, jangan terbawa-bawa sikap dan tingkah laku UMNO dalam berpolitik......

    ReplyDelete
  6. Tenguk sumber berita tu nak caye ke....

    ReplyDelete
  7. La dok bergaduh apa plak, ni lah pemimpin bodo korang yg korang rasa baik hebat sangat tu,,,,, ha sekarang padan muko korang bodoh,,, jadinya bila pr memerintah,,,, banyak kan kabinet dari pas lembu kan kan kan. Pas bodoh hohohohoho

    ReplyDelete
  8. Jgn percaya aku dgn sumber dari Papagomo....dia dah mula nak main adu domba.

    ReplyDelete
  9. Salam Manjungmari,

    Nampak sangat tipu. Takkan nama-nama kementerian pun sama dengan nama kementerian BN?

    ReplyDelete
  10. Anon 9:58 lagi bodoh. Ini berita tak ada autoriti. Bukan statement daripada Anwar. Apa fasal nak melenting? Tak kah bodoh namanya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aloooo..sumber dr papagomo bro...kaki fitmahno satu negara pun lu org nak percaya... kena jolok sket dek hantu fitnah lu dah melenting...hahaha... anon 9:58 dan anon 11:40, kalau lu betul2 org PR lu kenal kan papagomo tu..relek la, jgn jadi bangang dan kemudian tunjuk bangang kat org lain.

      Delete
  11. papagomo tue beb...
    baca btol2...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari