boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, October 28, 2012

Menteri BN sewa tapak tanah kepada premis PUSPAKOM Manjung..

Isu lama dah aku dapat maklumat, rasanya 3-4 bulan yang lalu, ketika di pasar malam, jumpa dengan seorang pembaca blog aku, penghulu pencen,,, 
Bila dah penghulu ni, bab tanah di kawwasan persekitaran, smeua dalam kepala otak dialah,,, 
Dia tanya aku, "miker tahu ke sapa punya tuan tanah tempat Puspakom baru tu?, Biasalah,, kalau dah tau,, jawab tak tahulah, itulah bahasa standard aku...


Tapak tanah tu,, Dato ................................. yang punya,, ia sewa dengan harga RM6,000.00 sebulan,,, tudia.. senang menteri buat duit..

Aku minta maaf kerana tak boleh nak dedah nama menteri tu, sebab bukti sahih dari pejabat tanah aku masih belum perolehi,, nak buka file kat pejabat tanah kena bayaq, bukan free, lepas tu nak kena waktu kerja,, mana aku ada masa, mana aku nak kerobek duit,,

Tapi kalau hangpa boleh selidik atau ingat balik,, rasanya tahu siapa menteri tu...

Pagi ni, start motor, aku pi round balik kat Pelabuhan Kampong Acheh,,, .

 Inilah Puspakom Manjung yang lama,,, kalau nak diikutkan disini tempatnya lebih strategik, tidak sibuk dengan kenderaan, cukup sesuai dah...


 Lebih kurang 7 bulan berlalu,,, inilah rupa tempat lama,, kerana tak terjaga,, aku pernah mari sekali,, ikut member bawa van jenazah,  kena buat pemeriksaan tahunan, tapi sayang aku tak boleh masuk,, hanya pemandu seorang sahaja yang boleh masuk...  


 Maka kat kantin belakang bagunan Puspakon ni lah aku lepak,, tunggu sehingga selesai... Ada nostalgia aku kat sini...

 Inilah Puspakom yang baru,, ditepi jalanraya utama nak menuju ke Pantai Remis, oleh kerana hari ini hari minggu, kenderaan kurang berbanding hari kerja... 


Itu pasal aku kata ditempat lama lebih sesuai dan praktikal,, tak sibuk,,, kalau kat tapak baru,, tengok sendirilah,, jalan raya terpaksa diperbesarkan,, kena bina lampu trafik pulak,,, yang yang paling boring kalau kenderaan dari hala hadapan mesti boring,, tup-tup kena berhenti,, lampu merah, ada kenderaan nak belok masuk puspakom,, 



Dan tak jauh dihadapan sana,, selepas lampu trafik Puspakom,, ada lagi satu lampu trafic,, Simpang nak masuk ke Pelabuhan kampong Acheh,, Oiii boringlah,,,, lampu trafik lain,, lepas ni camera AES lain,,, 

Menteri yang terlibat ni pun, rasanya kalau ia tak pegang kementerian berkaitan,,, rasanya masih lagi Puspakom lama,, tetapi biasalah,,, bila lagi nak cari duit,,, berkekalanlah ia dapat duit selagi Puspakom duk beroperasi,, Cekapkan menteri ni,,,  tukar kementerian,,, puspakom Manjung pun kena tukar,,, Rakyat jugalah yang duk kena cekik,,  

4 comments:

  1. Dah disediakan kemudahan yang lebih baik pun nak bising ke... Patutx la...

    ReplyDelete
  2. lebih baik?? ko duk manjung ke kt mana?? puspakom yg lama lebih sesuai bebanding tapak baru. ade ke tepi jalan utama?? klw tapak lama tu, mmg jauh ke dalam dr jalan utama, tk mengganggu trafik.. ini ko kata kemudahan?? nk mengampu pun patutx laa

    ReplyDelete
  3. cuba tengok kalau time tu kena lori2 + bas2 + teksi (kenderaan perdagangan) dok beratur berderet tepi jalan.. time tu kalau pengguna jalan raya nak bising jalan jem, baru ada akai kot.. tu pasal puspakom ni seeloknya tai dibuat dekat dgn jalan utama.. bakal mengganggu trafik jugak bila yg beratur tu penuh berderet tepi jalan... lain la jalan tu 3 lorong.. - Neo

    ReplyDelete
  4. Ko ni mmg dasar x bersyukur la..semua benda org buat x btol..mcm la pandai sgt..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari