boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 2, 2012

Tertinggal dan terpinggir cerita fitnah ?

 Sewaktu aku berkampung di University Of Live Janda Baik Sabtu lalu, pada taklimat kedua Pak Habib pagi Ahad, aku teringat satu pesanan beliau, "bila tulisan kita dikatakan fitnah, bohong dan sebagainya oleh pihak yang kita tulis, maka disebalik itu ada sesuatu kebenarannya.....


Sebelum ini aku ada keluarkan satu artikel mengenai tertinggal dan terpinggir di Baca di sini.

Akibat dari artikel tu, hari ini keluar dalam FB Rakan Parimen Lumut,, seperti aku copy paste di bawah... 




Ha ha ha, begitulah standard pemikiran lembu pawah, tujuan utama nak menyelamatkan air muka Zambry konon, tak sedar dah terpalit dengan bermacam-macam isu, tunggu saja.. lalu dibuat perbualan dalam FB hentam aku,, 
Dengan tindakan ko orang ini membuat aku terasa amat bangga, bila aku teringat kata-kata Pak Syed Husein di Janda Baik minggu lepas,,, 

Masaalah banjir di kawasan Zambry tu, bukan perkara,, dah lama dah, dah puas penduduk Padang Tembak buat laporan,,, boleh baca di  kami-terpinggir-kami-tertinggal. 

Depa suruh aku bantuan,,,  bukan sekadar ambik gambar,,, ish, ish, ish,, bangan betui,,, bila aku buat laporan tu,, bantuanlah,,, bir Zambry tahu,,, biar semua orang tahu... ada faham adik manisss.... 



6 comments:

  1. Bhai MM...

    Sabor... macam lu bagitau suruh member gua yang sebilik ngan lu tue sabor... hahaha... kiter biorkan jer diorang ngan kebangangan diorang... hahaha

    ReplyDelete
  2. Ala kalau dah kena batang idung sendiri buat ayat (bangga konon) nak bg sedap ati. Pooraahh

    ReplyDelete
  3. la ni la baru nak buat macam-macam bila ada saingan kalau tidak duk macam tu la
    dah lama dah depa duk punggah

    ReplyDelete
  4. Salam Manjungmari

    Macam bebudak perangai demer ye?

    ReplyDelete
  5. Dh pencacai UMNO,kita nk ckp apa.Apa yg membangun ny Daerah Manjung aku pun tk tau.Yg aku tau pusat peranginan Tluk Rubiah dh hancur.Suruh pencacai tu bwa keluarga mereka berkelah ke sana.Aku jamin ke dua2 mereka akn terlopong melihat keadaan Teluk Rubiah skrg ni.Itu pun klau mereka blh msuk le.Krn Tlk Rubiah dh jd wilayah Brazil.Klau mereka2 ni nk tengok jasa2 UMNO kpd org2 Melayu sila ke Gugusan Manjoi.Blh tengok berapa rmai peniaga2 Melayu yg dh gulung tikar krn jasa UMNO Perak membawa masuk Pasaraya Mydin.Ada peniaga yg dh bertukar profession menjadi pengawal keselamatan.

    ReplyDelete
  6. Salam bro.
    Untuk menjernihkan suasana agar tenteram semua pihak, di bawah ini saya tuliskan senario kejadian banjir dan apa yang berlaku di Kampung Padang Tembak.
    Terletak di DUN Pangkor, ADUN : Dr Zamry ( merangkap MB Perak)
    Parlimen Lumut. AP : Datuk Seri Kong Chor Har
    Dari segi geografinya terletak bersebelahan bandar Lumut di pisahkan oleh Bukit Unku Busu.
    Terletak di lurah, di belakang kampung adalah Bukit Ungku Busu di hadapannya bukit yang ada aktiviti kuari.
    Hujan telah mula turun bermula dari malam 25 September ‎‎2012 hingga ke tengah hari 26 September ‎‎2012
    Air telah mula naik di kawasan yang terdapat di dalam gambar yang diambil oleh bro manjongmari.
    Kawasan rumah tersebut adalah kawasan yang paling rendah di kampung Padang Tembak.
    Berkebetulan terletak bersebelahan dengan anak sungai yang mengalirkan air dari seluruh kampung, dari taman yang terletak di bahagian depan Kampung dan dari kedua2 bukit yang terletak di belakang (bukit ungku busu) dan di hadapan kampung (kuari) – boleh rujuk gambar manjongmari, air sedang melimpahi jalan masuk ke kampung.
    Anak sungai tersebut pula merentasi beberapa keping tanah-tanah individu, panjang kira2 –700 meter.
    Aliran sungai tersebut juga melalui 3 tempat kelubung / gelung (culvert) di mana 1 nya adalah milik individu pemilik tanah.
    Gelung bulat tersebut telah pecah dan menyempit akibat dilalui oleh lori 2 tanah.
    Atas persetujuan tuan tanah, pada petang hari banjir tersebut juga kira2 pukul 1.30 petang gelung lama milik tuan tanah tersebut dibongkar bagi membolehkan air banjir dialirkan keluar.
    http://s12.postimage.org/hc4wc7425/IMG_20120926_135451.jpg
    http://s14.postimage.org/gn8usmktt/IMG_20120926_134115.jpg
    Selepas 2 jam, setelah air surut, gelung baru (box culvert) yang lebih besar 4 kaki di pasang.
    http://s10.postimage.org/lw00t809l/IMG_20120926_175243.jpg
    http://s7.postimage.org/qiyhzee57/IMG_20120929_121443.jpg

    Sekian terima kasih kerana approve komen ni

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari