boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, April 10, 2011

Komen untuk Dr Mujahid dan semua AHLI PAS...

Salam Sejahtera,

Aku terbaca satu komen yang cukup membina buat kita semua ahli-ahli PAS yang berpandangan positif, komen tersebut aku ambik dari blog Albakistani, aku copy and paste balik buat semua pembaca... ,

Era Baru berkata...

Ustaz,

1.TGHH pun masih Ok sebagai Presiden tapi penasihat sekelingnya kena bertukar. Sekalipun layak, amat tak wajar SUA pun dari negerinya dan penasihatnya ramai dari Trengganu. Sepatutnya bagi menampakkan PAS ni parti tahap nasional, Presiden patut pelbagaikan orang kuat. Ini satu kelemahan Presiden, nampak macam inferiority complex.

Apapun, yang lebih penting untuk maju ke depan:
2. Ana antara peserta wacana Dr Mujahid dan Us. Riduan tempoh hari di Shah Alam.

Dan ana condong kepada cadangan Dr Mujahid. Kesian, nampak keseorangan beliau cuba mengenengahkan idea besarnya. Takpa Dr., ini satu sokongan kepada beliau untuk pelonjak ideanya.

Kesimpulannya, dengan masing2 mempertahankan pendiriannya, kedua2 Dr Mujahid dan Us Riduan tidak layak membuat ketentuan sama ada "Menuju PAS baru" perlu diambil perhatian. PAS, sebagai jamaah yang bertanzim, pihak yang yang paling layak menentukan adalah Muktamar atau Majlis Syura Ulama.

Setelah panjang bicara itu, ana nak buat cadangan kepada mana-mana Kawasan yang akan bermesyuarat Agong. Usul tergempar pun OK. Mungkin Parit Buntar dan Pas Penang yg mana Mujahid ada pengaruh boleh buat nih

Usul utk dibawa ke Pusat
"Meminta Majlis Syura Ulama menetapkan kriteria pemilihan sebagai Presiden parti, dengan menyatakan dengan jelas kelayakan seseorang tidak semestinya mempunyai kelulusan akademik agama atau sekurang-kurangnya Diploma di dalam mana-mana bidang pengajian Islam, sebaliknya mesti mempunyai watak al-Qawi dan al-Amin, berfikiran strategik dgn kebijaksanaan memahami waqi masyarakat semasa". Ayat ni ikut pandai masing-masing. Usah terima bulat2 point ana ni, pandai2lah olah sendiri.

Kalau takda perwakilan nak bincang cadangan sepenting cadangan Dr Mujahid ni, takut ia busuk dan takda sapa peduli, lalu cadangan Mujahid campak ke longkang ajelah.

Tolong sampaikan kepada Dr. Mujahid.

Wallahualam.

3 comments:

  1. Perkara yg sama telah dibangkitkan dlm blog Kedah Senget tajuk Pimpinan Pas Harus di Ukur. Saya setuju dgn apa yg di cadangkan, terutama Dr Mujahid sebagai Ketua Pemuda DPPP. Muktamar juga perlu bincang secara serius spy setiap ngeri yg dikuasai Pas, hdk perentah ikut kehendak pusat, bukan kuasa negeri atauindividu terpengaruh dalam negeri. Hari ini masyrakat di dedahkan kpd kecelaruan pemerintahan oleh Pas Kedah dan Kelantan, mana yg lebih betul? Tokguru Nika Aziz atau Ustaz Azizan. Isu ini tak sepetutnya ujud, krn kita di bwh bumbung yg sama, iaitu Pas. Muktamar juga perlu memutuskan tentang anugerah pingat samada wajar atau tidak di terima oleh pimpinan Pas pusat, krn isu juga mendatangkan fitnah pd jemaah. Muktamar juga perlu bahas secara serius sebarang masalah berbangkit berkaitan dgn isu rasuah, penyelewengan kuasa, masalah kronisme di Kedah dan Kelantan. Contah isu yg di dedahkan oleh CN Alafghani berkaitan Tabung Memali. Byk kecaman oleh blogger dan di facebook menuduh pimpinan Pas tidak telus dlm isu ini. Tindakan yg sepatutnya diambil,tidak berlaku. Senator YusuhF Husin masih dianggap oleh setengah pihak sebagai 'kebal' dalam parti. Pd pimpinan mungkin ia kecil, ttp pada org awam dan pengundi, isu ini dianggp cabaran ketelusan pimpinan. Perlu ingat, kita sekarang bermuktamar di era 'luar kotak' bukan dalam tempurung seperti sepuluh tahun lalu. Hari ini juga org melihatkan kepada kewibawaan peminpin, bukan lagi ijazah atau diploma yg dimiliki. Tarian kita perlu seiring dgn paluan dunia hari ini.Kita perlu pimpinan seperti Mohd Sabu utk ke depan krn negara ini juga tidak akan terlepas dr menghadapi masalah spt di Timur Tengah, krn tekanan politik di M'sia tdk kurang dari apa yg berlaku di sana.Rakyat tdk akan sanggup lgi hidup di bwh kangkang Rosmah.

    ReplyDelete
  2. PERCAYALAH KEPADA AKU. PAS DAH NAK GHUYUB, TUNGGU MASA NAK BERKUBUR.

    INILAH HASIL PERJUANGAN TANPA ASAS YANG JELAS. INGATLAH, ALLAH BERI KUASA KEPADA SESIAPA YANG DIKEHENDAKI..

    SEBAGAI ORANG PARIT BUNTAQ, AKU DAN RAKYAT TERBANYAK TAU BETAPA MUJAHID ADALAH LAMBANG KEGAGALAN PAS..

    ReplyDelete
  3. "Muktamar juga perlu bahas secara serius sebarang masalah berbangkit berkaitan dgn isu rasuah, penyelewengan kuasa, masalah kronisme di Kedah dan Kelantan"

    DALAM PAS PON ADA KRONIESMA... EMMM APA BEZANYA NGAN UMNO N PKR KALU MCM TUH... LG TERUK MCM TUH.. ORG UMNO KITA RASA SUMER PEMIMPIN DIA XDAK IMAN..BUKAN KELUARAN AL-AZHAR..XDAK IJAZAH AGAMA.. PEMIMPIN PAS TITLE ULAMA, TG, USTAZ..EM TP STILL ADA.. SEDEYY..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari