boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, June 9, 2011

AJK PAS Pusat Dari Johor dah mula berjuang....

Salam Sejahtera,


Tahniah buat mereka berdua.... Perjuangan anda akan dihargai oleh rakyat Johor amnya...... Moga-moga Johor dapat ditawan... PAS ganti UMNO.


Kecoh Di Pekarangan Kompleks Pejabat MB Johor

NUSAJAYA: Lebih kurang 300 orang kampung yang datang dari Muar cuba meloloskan diri mereka memasuki Komplek Pejabat Menteri Besar di sini dalam usaha mereka untuk menyerahkan satu memorandum kepada Menteri Besar sendiri.

Suasana itu telah menimbulkan kekecohan.

Kumpulan dari lima buah kampung di Muar itu termasuklah kanak-kanak, wanita dan orang tua tiba menaiki dua buah bas pada sekitar jam 11 pagi untuk bertemu dengan Datuk Abdul Ghani Othman.

Kumpulan itu diketuai oleh Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kaiat dan Presiden Anak, Mazlan Aliman yang baru sahaja terpilih sebagai ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Mereka bagaimanapun gagal menyerahkan memorandum itu kerana Menteri Besar tidak ada di dalam negeri.

Kumpulan ini tidak berpuashati dengan isu pembahagian lot tanah di lima kampung berkenaan di Sungai Abong Muar.

Mereka mendakwa hanya diberikan satu ekar bidang tanah sedangkan yang mereka pohon ialah dua ekar dan mereka juga tidak berpuashati kerana bukan penduduk kampung berkenaan juga telah diberikan lot tanah di kampung berkenaan.

"Keluarga kami adalah penduduk asal yang menerokai kampung ini 30 tahun lalu tetapi kini tanah di sini turut diberikan kepada mereka yang bukan dari sini," kata salah seorang penduduk kampung, Mohd Fakarudin Paijalah, 29.

Dia mendakwa, mereka telah mengirim satu surat bantahan rasmi kepada kerajaan negeri melalui Pejabat Tanah agar meluluskan permohonan mereka sejak 1976 tetapi ia telah ditolak.

Sementara itu, Suhaizan berkata, mereka sekali lagi akan mengadakan protes di hadapan Dewan Undangan Negeri pada persidangan bulan ini.

Dalam pada itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri Johor, Datuk Ahmad Zahri Jamil berkata, tindakan kumpulan itu hari ini tidak wajar dilakukan dan lebih bermotifkan politik.

"Perkara ini sedang diteliti oleh kerajaan negeri jadi mereka perlulah bersabar sedikit," katanya.


No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari