boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 13, 2012

Kapal TLDM terbakar lagi .... Kali ini KD Mutiara..





Kapal TLDM KD Mutiara yang kini sedang menjalani Refit di MISC Johor dilaporkan terbakar ... hangus...

Sumber-sumber yang aku dapat dari perbualan rakan-rakan Facebook.... kita tunggu dari laporan ahkbar UMNO,, apakata Menteri Pertahanan Zahid Hamidi,,, Aku dok tunggu penjelasannya pergi Mekah naik Jet Peribadi... kata itu hari nak bagi penjelasan,,, dah setahun dah pun.... .





21 comments:

  1. salam pada semua...dah nak buat mcmana xde salah sesiapa pun dah sampai janji.....kita manusiaje xbloh lari dari kesilapan....

    ReplyDelete
  2. Buatlah sesuatu untuk dapatkan keredhaan Allah. Jangan ikut nafsu. So siapa yang harus dipersalahkan.

    ReplyDelete
  3. Kejadian ini merupakan petunjuk dari Allah SWT kepada pimpinan UMNO dan TLDM kerana bersekongkol dengan pelbagai amalan dalaman yang mungkar seperti rasuah,pemberian kontrek kepada kroni, menipu raayat, berbohong/tidak bercakap benar,zalim dan tak bersikap adil,penipuan, sikap lebih taat dan takut kepada pihak atasan dari Maha Pencipta dan pelbagai jenayah lain yang berlaku hampir setiap hari.

    Malangnya, banyak pertunjuk telah diperlihatkan seperti MCMV jatuh diHLL (tetapi tidak dilapurkan), KD Inderapura 2 kali terbakar, PC terbakar di imbungan Lumut, FAC (G) tenggelam di Terumbu, kapal selam yang tidak boleh menyelam kerana kerosakkan dan pelbagai insiden lain yang tidak dilaporkan oleh media.

    Pimpinan TLDM seharusnya mengambil aktibar dari petunjuk-petunjuk ini dan jangan menganggap sebagai 'operational hazard'dalam perkhidmatan. Tuhan amat melihat dan terus memberi petunjuk kepada hambaNya.

    Pandai-pandailah untuk mamahami.

    ReplyDelete
  4. pembetulan kepada anonymous kapal PC bukan terbakar di limbungan lumut,tapi di limbungan KG ACHEH.Kapal tersebut adalah EX KD SERAMPANG PADA TAHUN 2001.

    ReplyDelete
  5. pembetulan bro.. bukan misc tapi MMHE..
    MISC=Malaysia International Shipping Corporation
    MMHE= Malaysia Marine And Heavy Engineering dulu MSE

    ReplyDelete
  6. Mengapalah "golongan" politik ini suka mempolitikan kepentingan keselamatan negara..korang buat cam ni..musuh-musuh malaysia senyum je beb..tula korang sebok nak berebut kerusi dan DUIT..rahsia dan keselamatan negara korang jaja..cukup 20 tahun lagi, jahanam Malaysia beb..Korang pikir la sendiri..

    ReplyDelete
  7. Terima Kasih ~Mr. Cool & Cik Kepoh~

    Memang kesilapan saya mengikut terus daripada cerita di Facebook....

    ReplyDelete
  8. Salam buat semua. Saya masih tak faham kenapa setiap kejadian yg berlaku akan dikaitkan dgn kepimpinan yg ada baik diperingkat perkhidmatan mahupun negara. Kapal tengah repair kat dockyard, hazard yg berlaku takkanlah panglima tldm nak pergi cucuh api, takkanlah pm kita nak pergi cucuh api. Gunakanlah akal yg waras dlm membuat sesuatu tuduhan dan bukan dgn emosi kita yg bercelaru. Apabila kita bercakap pasal agama kita patut rasa malu kerana membuat fitnah yg membuta tuli tanpa penyelidikan itu namanya fitnah. Kita patut rasa malu. Biarlah pihak limbungan buat siasatan dia biarkan pihak tldm buat siasatan dia. Sebagai contoh yg paling mudah, kita pencen dgn pangkat LK `leading`, dapat pencen sikit. Soa apa sbb kita nak kaitkan dgn PTL. Tak ada kena mengena langsung. Dah tentu-tentu sbb kitatak pergi kursus sbb kita malas, nanti kalau pakai pangkat kena posting naik kapal. Salahkan diri sendirilah sepatutnya. Macam tu juga dgn isu kapal ni. Wallah huaklam.

    ReplyDelete
  9. tak payah kecoh sangat....apa sibuk2 sangat nak dedahkan semuanya..kalau kata UMNO makan rasuah....yg lain selain UMNO tak ada ke lakukan....kenapa di Manjung/ Sitiawan banyak kedai mesin kuda....cuba check itu kawasan ADUN mana...SEKIAN.

    ReplyDelete
  10. Navy The Best/Navy JONAH...

    Mana nak faham,,, kalau dah JONAH..... tak payah nak sibuk-sibuk komen kat sini kalau tak faham.... jaga dan update blog sendiri lagi baik... tak payah buang masa waktu kerja ni,,,, nanti rugi kerajaan UMNO.......

    ReplyDelete
  11. Tq Pak Cik MM kerana komenkan saya. Nak kerja apanya Pak Cik sbb saya sememangnya dah lama pencen. Macam Pak Cik jugak. Cuma saya maleh nak kerja dah, dok diam kat umah je la makan duit pencen. Anak2 pon dah besar dan ketiga2 orang nak ikut langkah saya msok navy. Itulah dikatakan darah satria. Kerahsiaan dijaga bukan digembar gemburkan.

    ReplyDelete
  12. 'Navy the Best' is history.

    ReplyDelete
  13. setelah membaca blog ini teman rase blog ni kurang cerdik dan lebih kepada emosi...jadi tak ada kredibiliti...hai macam manelah nak sokong kalau tulispun ikut emosi.....namun tahniah diucapkan pada navythebest kerana anak anak menjadi penyambung untuk mempertahankan negara...dan rahsia ketenteraan bukan untuk pameran..itu yang pasti....engkau orang yang dok melalak, mencaci padan muka...ape hal...orang dah berjuang untuk mempertahankan negara sampai ke anak cucu...yang komen mengutuk ni ...apa jasa yang engkau dah taburkan untuk mempertahankan negara...setakat jasa dok mengutuk dan melalak aja la

    ReplyDelete
  14. bekas medical paskal yg tinggal di A20January 14, 2012 at 12:03 AM

    woi bengong

    dah tahu dia bengong kenapa nak baca dan ulas lagi kat sini bengong?maka jadilah jugak bengong walaupun korang tak bengong akan nampak bengong sebab layan sibengong sebab sakit hati kat bengong ni yg kutuk rapat pada pemerintah bengong..woi bengong

    sudah lah mengutuk..dah nama pun bengong so jangan jadi bengong..buat kerja bengong sebab dia menulis blog lah bengong...korang masa aku kat sana selisih dalam lift pun macam buat dek je bengong..aku simpan dalam hati je bengong..mentang2 aku darat kat TLDM macam tak wujud je..ego korang sememangnya tinggi jugak ye bengong

    just a small bengong for all the bengongs

    ReplyDelete
  15. peh tajam betul sindiran kau medic paskal

    ReplyDelete
  16. SALAM..KITA SEBENARNYA XPERLU NK MENYALAHKAN SATU SAMA LAIN...SEPATUTUNYA KITA HARUS BERKERJASAMA MENCARI JALAN PENYELESAIAN...ITU YANG TERBAIK...MEMANG SIFAT MANUSIA....XPERNAH PUAS...DUIT YANG BANYAK XTERASA BANYAK...RUMAH YANG BESAR XTERASA BESAR...KERETA YANG MEWAH TIDAK TERASA MEWAH....APAPUN PEGANGAN POLITIK...DALAM DIRI MASING2 HAKIKATNYA KITA SEBANGSAJA..MELAYU..........SABAR ITU IMAN,DUIT BUKAN KAWAM, MATI XBERTEMAN

    ReplyDelete
  17. harapan selepas ini tiada lg bencana dan musibah berlaku

    ReplyDelete
  18. semua beragama islam.....kita ada agama...kita ada undang2.
    ALLAH MAHA ADIL LAGI MAHA MELIHAT....
    KALAU DI DUNIA KITA IKUT UNDANG2.JGN TUDUH MENUDUH..
    BERANI KERNA BENAR...JGN BERANI CAKAP BELAKANG ...
    KALU SESIAPA ADA BUKTI ..TUNJUKAN ..
    TUNJUK KAN DIRI UNTUK BUKTI KAN ...
    JD LE GENTLEMAN BEB....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah,kah,kah,, Pencinta Alam pulak,,, spesis atau jelmaan Navythebest ni....

      Delete
  19. Aku ni dah 20 thn lebih berkhidmat dlm TLDM dan dekat nak bersara pun.. sedih dgn keadaan TLDM hari ni berbanding 20 thn dahulu ketika aku mula-mula masuk. Masa aku masuk dulu aset TLDM mmg hebat.. hebatnya aset TLDM bukan kerana kemodenannya tetapi cara ia dijaga dan diselenggara serta tahap profesional anggota yang cemerlang.. Tapi kini apa yg berlaku... apa yg dihuraikan disini oleh ramai rakan-rakan dari TLDM bukanlah satu pembohongan tetapi adalah sesuatu yang benar dan nyata. Lebih baik ia diperkatakan dan dihebuhkan di masa aman sebelum terlewat. Kalau dah jadi konflik dan peperangan dan ketika itu baru nak sedar TLDM tak bersedia mungkin dah terlewat dan tak guna menyesal. Lihatlah apa berlaku di lahad Datu. Perairan negara begitu bolos kerana TLDM tiada keupayaan dan mati pucuk.. Jangan ingat negara luar dan musuh tak tahu keupayaan TLDM hari ni. Mereka juga ada perisikan mereka sendiri dan mereka terlibat dlm eksesais dgn TLDM. Mereka boleh mengukur keupayaan dan kewibawaan TLDM sendiri tanpa membaca Manjung Mari. Sebenarnya kerana kami sayangkan TLDM dan negara inilah kami terpaksa mendedahkan semua ini. Eloklah didedahhkan supaya dapat diperbetulkan segera sebelum terlambat dan TLDM tak mampu menanganIi konflik bila ianya benar-benar berlaku. Cubalah minta TLDM dedahkan berapa platform pelancar peluru berpandu yg mampu melancarkan peluru berpandu hari ni. 20 thn dahulu ada 18 buah kapal tetapi hari ni nak didedahkan disini aku pun rasa takut dan tak sanggup. Cukup utk aku katakan semua ini amat-amat membimbangkan. Aku bimbangkan masa depan negara ku yg tercinta dan masa depan anak cucu kita. Atas dasar itulah segala kepincangan dan salahlaku dlm TLDM perlu didedahkan dan di perbaiki. Panglima Tentera Laut yg ada skrg hanya tahu menuruntaraf aset shj bagi mengelabukan mata kerajaan dan rakyat. Zaman PTL yg lepas beliau bertungkuslumus melakukan yg terbaik bagi mempastikan kesiagaan armada TLDM berada di tahap yg tinggi. Selepas 6 thn beliau meninggalkan TLDM segala usaha gigih beliau punah dgn kepimpinan yg ada skrg. Tanyalah Panglima sekarang berapa kali beliau belayar memeriksa kesiagaan kapal-kapal TLDM sejak jadi boss selama 6 thn,. Jawabannya TIADA!! Yang ada hanya pelayaran mengiringi lawatan kenamaan dan rakan bekas putera beliau.. Yg beliau ada masa ialah utk majlis kebudayaan, keseronokan dan sukan.. armada kapal tiada langsung kepentingan dan keutamaan buat dia.. sebab itu ramai yg terpaksa dedahkan kepincangan TLDM di blog-blog terutamanya Manjung mari ni. Kami sayangkan negara kami dan perlu memperbetulakn kepincangan ini dgn apa cara sekalipun.. Tan sri Aziz hanya membuang masa dan mengaut keuntungan.. Keupayaan kapal diturun taraf namun peruntukkan perbelanjaan senggaraan, wang rakyat yg dibelanjakan terus meningkat. Dimana hasil pulangannya.. Ramai dikalangan pegawai-pegawai kanan yg berkaliber, bertanggungjawab dan amanah serta cuba melakukan perubahan telah pun meninggalkan perkhidmatan kerana kecewa dgn keadaan TLDM skrg ini. Mereka juga ditekan dan dimalukan. Ramai yg di masukkan dlm peti sejuk hanya kerana mempertikaikan kepimpinan atau enggan bekerjasama dengan perompak dan pengkhianat ini. Yg terus naik pangkat ialah kroni dan kaki bodek serta dikalangan mereka yg tidak amanah dan pengecut.. sampai bila TLDM akan terus dirosakkan begini. Maka perlu ada sebahagian dari kita yg berani menyatakan kebenaran dan menentang penjahanam TLDM oleh pemimpin yg tak bertanggungjawab dan korup ini..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari