boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, January 15, 2012

Navy The Best - Siapa Laksdya yang bersara itu....FOC orangnya.. Betulkah?

Siang tadi aku terbaca didalam beberapa blog kisah pegawai kanan TLDM mohon bersara secara mengejut atau tiba-tiba,,, baca SINI

Aku sms Laksma(B) Haji Imran, tak sampai seminit teruh Hj Imran jawab dot dot dot....., betui ka... macam tak berapa nak percaya lag1, petang tadi pi pasar malam kat Giant, dah selesai beli apa yang perlu, waktu nak balik bertemu seorang anggota TLDM, senior se intake, nasib dia baik, ada saudara sangkut paut dengan seorang mantan PTL, dia dapat masuk RSD dan jadi pegawai, aku tanya dia minta pengesahan apa yang Haji Imran cerita kat aku,, betui katanya....

Jadi yang bersara secara tiba-tiba ialah Dato FOC Laksdya Dato Jamil Osman...


Secara berseloroh aku sambung pertanyaan, sebab apa bersara,, kapal terbakar ka,,, bukan jawabnya.... dot..dot..dot... ah lantak ke hangpa lah.....

Cuma timbul persoalan, seorang pengkomen dalam blog aku .Navy The Best selalu mempertahankan dasar atau polisi TLDM, selalu mengatakan Navy Malaysia yang terbaik,,,
Betul Navy memang terbaik,,,, pelaksana-pelaksana dalm Navy tu yang melantung hangit.... kalau tak melantung masakan Vice Admiral yang masih muda, ada harapan nak jadi Chief Of Navy boleh minta bersara......apa sebabnya ia bersara aku tak payah cerita,,, harap-harap pengkomen-pengkomen dalam blog nanti akan tolong cerita... baru ada ummmhp....

Jadi buat Navy the best... udahlah..... Selagi UMNO yang memegang teraju pemerintahan negara... selagi itulah organisasi-organisasi keselamtan akan punah ranah....lingkup.. tak percaya tunggulah hari-hari yang mendatang...


Jawapannya mungkin ada di umno-reform2. ..






3 comments:

  1. Jamil sama main rugby dgn den dulu ni ,, waktu tu dio pilot .....

    ReplyDelete
  2. alamak......Bakal CN nak berenti pulak?????kenapa.....???dulu pernah jadi Boss teman di KD Rajawali....Pilot yang berwibawa, terampil dan mesra dengan anggota bawahan. ada tak puahati kot? Atau mungkin Najib pelawa dan bagi peluang baik punya.

    ReplyDelete
  3. If he is permitted to quit, the nation is going to lose an officer and a gentleman.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari