boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, January 29, 2012

Wahabi lebih berbahaya dari Syiah - Fatwa Ostad Abu Syafiq..

Habis sahaja kuliah Ustaz Sidik Nur malam tadi, SU surau mengumumkan kuliah subuh pagi ini (Ahad) digantikan oleh seorang Ostad yang sebelum ini aku tak pernah dengar namanya,, dari pencegahan ilmu sesat Jakim Melaka,, begitu lebih kurang...


Pagi ini macam biasa aku terus ke destinasi tersebut,,, dan terpandang bakal penceramab dah sedia menunggu, di samping kamera digital pun dah terpasang... Ostadnya sama dalam gambar diatas, cuma pagi tadi siap berserban kemas dan kain selepang atas bahu....

Selesai solat subuh, selesai wirid dan doa yang dimamkan oleh ostad tersebut, kulian pun bermula, siapa pasang wall (white board) untuk tayangan LCD... Biasalah ceramahnya... tak tunggu lama,, kemudian buka laptop tunjuk utube mengenai Syiah dan satu ajaran kristian...

Selesai habis tu,,, beliau terus mengatakan yang semua orang dah tau Syiah ni sesat, tetapi ada lagi yang lebih sesat, lebih merbahaya, iaitu Wahabi.... tudia,, mulah ceita asal usul wahabi bla....bla...bla....bla ,,, apa katanya,, : tuan-tuan harus berhati-nati,,, di Perak ni Wahabi dah berkembang pesat, berselindung dengan menerangkan keburukan Syiah, tetapi dalam masa yang sama memasukkan jarum-jarum wahabi....

Dan yang aku tak tahan,, sempat lagi ia mengatakan ada pemimpin PAS yang sama-sama mengamalkan wahabi,,, amboi-amboi... terbukti sudah,, aku dah nampak,, ini kerja sapa,,

Dalam kita dok sibuk menghadapu UMNO Laknatullah,, tup-tup ada orang mai membantai pemimpin PAS terlibat dengan wahabi.... aku tak tahan nak dengar, angkat pungkoq lebih baik aku pi Pasar Tani lagi baguih,,,

Rupa-rupanya anak bongsu aku pun ada sama dalam program tu, mengikut anak aku, ia sempat hanya soal satu soalan,,, pusing mai pusing jawapannya mengelirukan,,, kemudian lepas tu dengan alasan faktor masa soalan ditutup,,, aku pegi semula ke surau tu tengok dah habis,,, ish-ish dok sembang dengan seorang Ustaz yang dilabelkan Wahabi oleh ostad-ostad Manjung rupanya,,,, tak kesuntukkan masa pulak....

Kesimpulannya,,, bagi aku,, wahabi ka, Ustaz Kitab Kuning ka, semua aku ikut, aku hormati,, Ustaz Sidik Nur ajar kitab kuning Min haj abidin, setiap bulan aku ikut, tak pernah miss, Dan apa yang Ustaz Sidik sampaikan ia tak pernah dok kondem Ustaz Wahabi atau salaf... masing-masing ajar ilmu Allah untuk kita semua dapat mengamalkannya....

Ini ada dua tiga orang ostad-ostad, bila mengajar wahabi bla...bla...bla... marilah 40 orang PHD Wahabi,, saya sedia bersemuka... tudia..... cakap depan makmun surau ajalah,,, yang dia berani hasut ajk surau suruh potong nama Ustaz yang dilabelkan Wahabi jangan bagi mengajar lagi kat surau.... itu saja keberaniannya....

Macam inilah, aku nak cadangkan,, kalau ostad-ostad yang rasa tahlil, talkin ni perlu diteruskan, diamalkan,, OKlah,,,silakan,, apakata ostad-ostad ni duduk berdailog, berdiskusi dengan Ustaz yang dilabelkan wahabi tadi,, kita cari titik pertemuan dimana kebenaran berpandukan kitab-kitab hadis.... jangan pakai tok guru saya kata.... kalau nak ikut tok guru saya kata,,, standard ostad-ostad ni sama dengan pengikut arqam sajalah..

Janganlah rasa usaha nak menyingkir Ustaz yang dilabelkan wahabi ni tak berjaya, panggil pulak ostad Abu Syafiq.... jemaah surau pagi tadi pakat-pakat senyum pi seyum mai aja....masing-masing dok tanya,,, budak yang soal tadi anak hang ka....!!!!! ..

Ingatlahlah,, kita umat Islam nak menjalankan amal ibadat kepada Allah sayarat utamanya ialah mengkut sunnah,,, bukan mengikut saranan tok guru saya dulu.... yang keduanya ikhlas..... tak tahulah kut-kut ada cara lain,,, cara yang aku dok belajar itulah...

Baru terjumpa kisah-kisah mengenai ostad cap ayam sekoq ni....





......,

17 comments:

  1. Ustaz pagi tadi lebih kepada tuduhan dan menuding jari...sapa pulak pi panggil ustaz jakim ni.....lemas!!! Teman memang tak suka diskusi begitu....

    ReplyDelete
  2. Tok Guru dulu tu Ostaz Kazim ka? Hahaha...

    ReplyDelete
  3. ustaz wahabi kondem imam nawawi kat tempat aku..dia kata boleh nikah dgn yahudi dan nasrani(kristian la ni) yang ada pada masa kini. katanya mereka itulah ahli kitab walaupun tak ikut kitab taurat dan injil yg asal. masa sahur sehingga solat sunat subuh baru habis. bayar fidiyah untuk org yg tak ganti posa sehingga tahun depan membebankan umat islam, hukum yg dikeluarkan imam nawawi membeban umat islam . Ramai ulama tak setuju...(ulama mana ye?????)Mungkin saudara belum jumpa ustaz wahabi yg keras sifatnya menentang mazhab.Mungkin juga saudara bukan lah org kedah yg dah lama kenal wahabi,salafi Perlis..

    ReplyDelete
  4. Kalau hang pergi surau yang banyak ustad wahabi atau salafi naik pening depa dok hentam semua orang sana-sini buat bidaah. Naik penin...last-last aku tengok EPL lagi sedap.

    ReplyDelete
  5. abu syafiq tu ganag zamihan mat zain..tok guru nik azizi dan tuan guru abdul hadi dll...pun dia kata wahabi..apa pasal lah hangpa jemput dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun ahli pas.....tp saya xmarah depa kta nik aziz wahabi dah sungguh...pasai wahawi lebih bahaya dari umno....umno ni malaysia saja wahabi di serata pelusuk dunia....umno baru berapa puluh tahun saja.....wahabi sudah ratusan tahun membuat kerosakan di atas muka bumi...membunuh alim ulama...mengkafirkan umat islam sewenang2nya..habis kesemua amalan yg di lakukan umat islam dikata bidaah sesat masuk neraka....memperlekeh imam 4 mazhab...semua ulamak silam dikatakan sesat..belajar sifar 20 pun sesat...dan yg paling bahaya dari segi akidah menyamakan allah taala dgn makhluk iaitu salah satunya allah taala bertempat...banyak lagi kejahatan yg dilakukan wahabi berbanding umno...walaupun umno parti yg karut lagi mengarut tapi wahabi jauh lebih karut dari umno ibarat langit dan bumi....kejatuhan kerajaan usmaniah turki berpunca dari wahabi....termasuk arab saudi...............

      Delete
    2. Kejatuhan Kerajaan Uthmaniyyah Turki sebenarnya adalah disebabkan oleh pengkhianatan oleh golongan Syiah

      Delete
  6. -Antara berlaku pkr mcam ni :
    1- Tak dapat menerima sesuatu yang baru walaupun dalilnya lebih kuat kerana dah lama percaya dan amal.
    2- Tak dapat beza masalah khilafiah- kadang=kadang masalah khilafiah pun ada salah satu yang dalilnya kuat.
    3- Tidak rasional dan berpegang kepada ajaran tok guru semata-mata (kdg2 pandangan tok guru pun disalahfahami seadangkan tok guru tak maksud begitu)
    4- Banyak maklumat tapi tak berupaya menilai.
    - kadang2 rasa boring dengan label wahabi ni...sikit sikit wahabi dengar hukum.lain sikit pun terus kata wahabi. Kadang2 diaorang ni kata mazhab syafie tapi banyak pendapat2 yang dibuat oleh Syafie tak tahupun : cth bab solat aje lah cuba kita kaji apa pendapat syafi tentang tatacara solat dengan tatacara solat orang yang mengaku bermazhab syafii..berapa banyak beza daaaa.

    ReplyDelete
  7. Apa bezanya antara 'Wahabi Saudi' dan 'Sekular Satu Malaysia'. Fikirkanlah !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahabi saudi ade hulum hudud..sekular malaysia tgh bengong baru nak kaji akta murtad

      Delete
  8. Abu Syafiq ni bukan anti dakwah sunnah ker..? Yang mana iklankan sunnah dia akan label wahabbi...

    ReplyDelete
  9. Tahniah ustaz. Mereka sedang berselindung d sebalik m.shafie. serupa amreka yg menuduh islam ganas walhal mereka yg pengganas

    ReplyDelete
  10. Salam, mmg dlm PAS ada juga wahabi...contoh Dr Maza..dan UMNO pun ada..iaitu geng geng dlm youtube iaitu abuafiqstudio...semua wahabi tu....

    Kini dlm PAS dan UMNO dah ada Wahabi...but Syiah lebih kat PAS...ini bukti saya sendiri lihat di page fb rakan2 saya...siap org tua PAS pun syiah...cam 50 ++ cam tu..selawat dorang lain skit...tu yg saya tahu syiah...

    ReplyDelete
  11. ostad macai ni sama bahaya dgn syiah...... memasukan jarum penyelewengan akidah

    ReplyDelete
  12. apa pasai nak marahkan UMNO....deme dulu belajaq sekolah mane?????

    ReplyDelete
  13. Sekolah tu sume duit UMNO ke? Duit rakyat. UMNO yg patut jaga amanah bangsa sapu duit rakyat smpi hutang negara dah boleh jadi muflis.

    ReplyDelete
  14. abu syafiq...khahahahahhahahaha
    khaktuuiihh..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari