boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, June 10, 2012

Pandai Ostad Pencen ni berlakon....

Penduduk umat Melayu islam yang selalu ke Masjid di disekitar Stiawan dan Manjung rasanya kenal dengan sorang ostad ni.... 


Aku kenal dia ni sejak dari tahun 86 lagi, waktu tu beliau mengajar di SK Teluk Murok, bersama dengan Haji Jauhari sebagai Guru Besar,,, memang apa yang aku dapat tahu, Ostad ni orang UMNO.... 

Lepas tu lama tak dengar berita, sehinggalah tahun 2006 bila aku mula pi kursus haji bersiri di Masjid Stiawan, terpampang namanya sebagai agen wakil dengan sebuah syarikat travel haji swasta.... Kemudia dalam 2-3 tahun terkini beliau menjadi penceramah haji di sebuah masjid di manjung dan juga surau taman aku.... 

Ingat kut bila dah jadi penceramah haji, dah tak berpolitik lagi lah... rupanya tidak ..... masih lagi...... baca sendiri 

"Sementara itu, bagi Sayed Abdul Rani Sayed Alang Sareh, 71, sejak mendiami kawasan tersebut di sekitar tahun 70-an, beliau sama sekali tidak pernah diberitahu mengenai kehadiran Nizar melawat kampung tersebut.
“Saya tidak berjumpa dengan dia (Nizar) dan tidak diberitahu jika beliau pernah datang ke sini,” katanya.
Katanya, terlalu banyak permohonan bantuan penduduk tidak diendahkan malah pihak pembangkang hanya pandai menabur janji kosong,” katanya.
“Apabila masalah penduduk tidak dihiraukan pihak pembangkang sewaktu memerintah Perak selama 11 bulan,  penduduk hanya berserah kepada takdir begitu sahaja,” ujarnya.
Menurut beliau, kerajaan Barisan Nasional yang diterajui oleh Dr. Zambry kini adalah lebih baik kerana ianya mengutamakan kebajikan rakyat  melalui bantuan yang diberikan.
Baca sepenuhnya di SINI

Atau kalau nak tengok cara dan gaya mimik lakonannya boleh layan videonya di http://www.youtube.com/ 

Kesian kat bakal-bakal jemaah haji yang pi belajar haji dengan beliau.... 








11 comments:

  1. kalau aku bljr haji dgn dia, aku akan gi bljr semula dgn ustaz lain..yg fikrah betul2 kepada Islam...Rasa tak sempurna haji aku camni!

    ReplyDelete
  2. Salam...
    Patut la ada masjid kenakan syarat jika nak bertazkirah, berkhutbah dll, cuma 2 pekara ja dikenakan:
    1 - ABU
    2 - khilaf perlu dielakkan...

    ReplyDelete
  3. ostad ni org kg aku,dulu ngajo sek ghandi...murid2 pompuan cukup takut ngan bila dia ngajo...jeng..jeng...ostad ni kalo ngajo kt sorau kg serdang..fuiyoooo tak muat sorau,kalo disi ngan bangku la....kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ust ni memang kaki ampu 1 Malaya....dia asal dari Bote....

      Delete
  4. Adeh.. Tuan Syed ni pak sedara aku. memang UMNO tegar dulu, kini, dan selamanya. Tapi aku dgn dia tak bermusuh, cuma berbeza. Sedara tetap sedara. Adik mak aku tu. Dia mungkin clueless sebab tak dapat informasi penuh senario sebenar politik di Malaysia.

    Pasal kursus haji tu, cerita lain le. Kerja baik tetap kerja baik.

    ReplyDelete
  5. tu dia anak sedara dah mai maknanya pachat ni lain ideologi la ngan paksedara dia ni.,lepas ni blk kg cer ceritala kat ustaz tu pasal senario politik skrg..mudahan dia dapat hidayah xdalah asyik duduk bawah tempurung

    ReplyDelete
  6. ce tanya dia uztad dunia camne ustad akhirat camne teman ngaji dgn aruah hj aziz pendang kalau tak ngaji tak ade ayor sembahyang memang kena tegor

    ReplyDelete
  7. en pachat blk kg tarbiyah le pak sedara ko tu

    ReplyDelete
  8. aritu YB Nizar ada dtg berjumaat di masjid kg srdang.mustahil sangat dia x kenal.Dia duk belakang YB ja.Dl dia Offer diri nakjadi imam masjid kg serdang tapi ditolak AJK Masjid yang rata2nya orang Ummmmno.Org Umno pun tak terima orang yang bakal memecahbelahkan perpaduan masjid.

    ReplyDelete
  9. hrm, tetiba plak aku termasuk ke blog yng tak popular ni.

    ReplyDelete
  10. kenal sngt...muke slalu ada kt msjd annasriyah sitiawan..dlu la.skrg x tau.dulu mdjid tu meriah dgn kuliah agama tp bile panas telinga abis sume ustaz yg taruh geng2 ni kena "banned".hasilnya msjid x jd lg tmn2 syurga tp dh jd tanah prkuburan..sunyi.dulu dia ni pngerusi PIBG SMKAB..awat tak kenal lg..
    ps: aritu nmpk geng songkok tinggi 2C lepak dgn Us FathulBari kt kdai mamak biriani..yg xtau status halalnye.sangka baik depa minum je.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari