boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, June 30, 2012

Pembayar Road Tax mengemis di jalan raya...

Apa rasa apa yang aku alami pada hari sabtu lepas 23 Jun, jam kurang lebih 1145 pagi di jalan Segari Lumut ke Taiping...  


Aku dalam perjalanan nak ke Taiping ziarah abang sepupu yang koma di hospital,, (dah pun kembali ke rahmatullah rbu lepas), dalam sibuk nak mengejar waktu, daripada hadapan pandangan aku nampak lampu-lampu gerombolan motor-motor berkuasa besar,,, datang sebiji motor yang agak laju (tak pasti polis trafic atau bukan) mengarah dengan mengunjukan tangan kanan menyuruh semua kereta ke pinggir jalan...

Oii.. kereta aku hari itu pulak air cond dah bocor,, tak rasa sejuk,, cuma rasa angin sahaja.., bila kena halau macam tu,, lagi la bertambah panas.... tetapi aku tak ikut ketepi macam kereta di hadapan aku,, lantak pi lah,, cuma aku nak jalan dah tak boleh,,, tak lepas nak potong kereta hadapan aku...terpaksa berhenti... 

Datang lagi lima enam biji motor yang berpakaian jaket MARSHAL menghala ke arah aku,, nak marah konon, pi mampos dengan ko punya marah,, aku pun marah juga.... bangsat punya punya manusia... ingat jalan raya tu atuk tiri dia yang kut..., 

Fikirlah sendiri oii, jalan tu di bahagi dua,,, ada penanda jalan ditengah-tengah jalan tu gunalah,, kenapa nak dihalau pengguna jalan disebelah lagi,, aku bayar road tax,, tak pernah engkar lagi,, dah lah tu, nak bayar road tax dimestikan beli insuran,,, jadi aku peduli apa,, saja hari tu aku nak test,, pandai pulak guna separuh jalan yang sepatutnya digunakan,,, 

Kenderaan ambulan, bomba, polis peronda yang sentiasa dalam kecemasan pun tak halau pengguna diselahnya,,, tup-tup puak-puak motor besar ni senang-senang halau pengguna jalan,, apa cerita ni,,, 

Nasib baiklah aku bawa kereta,,, kalau aku bawa lori ketika tu,, baru  syok sikit... ,,itu jam kalau apa-apa jadi kita boleh chalenge kat mahkamah bagaimana undang-undang jalan raya... 




5 comments:

  1. Umno bayar roadtax dengan duit HARAM, tentulah diorang besar.Jenis haram jadah ini, ingat jalan raya duit Mak Bapak dia yang punya buat jalan raya.

    ReplyDelete
  2. Aku pun macam kau juga hari tu, puak motor beruk kera besar tahun lepas dia boleh halang lampu isyarat yang merah pun dia belah, sebenarnya mereka ni orang berduit dan berotak tapi tak dak akal, belajar je tinggi tapi tak dak nilai, bukannya ada kecemasan pun. Hari tu dia dia minta pengguna jalan raya bagi laluan, aku dgn pajero tak hirau pun kalu berlanggar kau yang mampus dulu, aku tetap dengan jalan laluan ku, geng motor besar roadtax aku dekat seribu setahun...

    ReplyDelete
  3. Pengguna bayar cukaiJuly 1, 2012 at 8:27 AM

    Salam,

    Saya sokong tuan, selalu sangat dah benda ni berlaku, konvoi motor besar le, konvoi motor kecil le, konvoi kereta le. Dimana hak golongan ni nak tahan pengguna jalan raya lain, semata-mata nak bagi jalan konvoi ni. Cuba tuan terjah kat yang tahu pasal undang-undang ni.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari