boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, June 17, 2012

Isu Fardhu Haji semasa PRU13 - Fikrah Mufti Wahabi VS Fikrah Mufti Sufi...

Sebelum ini aku dah pernah posting isu yang lebih kurang juga, pada penghujung tahun 2010 yang lalu,,, 

Hangpa kalau rajin nak baca balik boleh klik wahabi-ulama-mana-yang-dok-menentang. 

Rasa-rasanya beginilah situasi yang akan berlanjutan seterus nya, yang mana akan merugikan perjuangan untuk menegakkan agama Allah di muka bumi Malaysia...

Lihatlah bagaimana fikrah yang datang dari golongan sufi ini....





Berbanding dengan golongan yang dilabelkan Wahabi,, paling tidak pun ada sedikit neutralnya dalam hukum agama, tidak memihak kepada mana-mana parti...  


Mungkin ada di antara hangpa akan kata, ini khilaf atau perbezaan pendapat, betui,,, aku tak nafikan,,, tetapi aku nak tanya,,  dimana suara dari mufti-mufti fikrah sufi untuk menegur kesilapan pemerintah..dan dalam isu haji ni yang rugi kita yang dok berjuang dan menunggu masa 5 tahun untuk menjatuhkan UMNO laknatullah ni... 

Rasa-rasanya memang Najib akan mengadakan PRU13 pada musim haji, jika kita perhalusi apa tindakan najib pada waktu ini.... 

Tunggu,, Insyaallah,, aku akan tulis lagi, jika ada ilham dan kekuatan minda yang diberi oleh Allah..... 


5 comments:

  1. "UMNO laknatullah"

    Who are you to judge UMNO laknatullah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang berbahasa melayu, konongnya aku dah maju dengan penjajah.

      Delete
  2. Bila umngok ni ta laksana dan hukum Allah swt depa wat main..maka layaklah umngok ni mendapat laknat...takan tu pun hang ta bole pikiaq....

    ReplyDelete
  3. Aku menangguhkan haji kerana PMku najib mengasakan pilihanraya pada musim haji. Aku telah bernazar dengan nama Allah bahawa aku akan mengundi kali pertama pada PRU13 ini. Jadi apakah hukum: 1. Jika aku tidak mengerjakan haji tahun ini sedangkan aku belum berniat mengerjakan haji. 2. Apakah hukum aku tidak mengundi sedangkan aku telah bernazar?

    ReplyDelete
  4. June 17, 2012 10:40 AM Ni lagi bangang, depan mata pun nak menipu.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari