boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, June 18, 2012

Tawaran kepada Ustaz-Ustaz PAS - Ingat balik kisah penyanyi Sahara Yaakob.

Bila terbaca kisah artis wanita Abby Abadi harap-temu-jodoh-dengan-ustaz Terasa kesian pula bila dia sanggup buat pengakuan sedemikian dengan penuh keikhlasan, dan terasa bangga pun ada, kerana ustaz-ustaz di kalangan PAS yang menjadi kepercayaannya... 


Cuma buat ustaz-ustaz PAS, janganlah dok perasan dan nak pasang angan-angan kalau yang dah berkahwin tu,,,,  kalau yang bujang atau duda silakanlah,, tawaran dah terbuka luas... 


Aku bukan apa, teringat balik kisah peristiwa yang berlaku keatas jemaah Al-Arqam di sekitar tahun 84 ke 85 yang lalu,, bagaimana artis penyanyi rock waktu tu Sahara Yaakob,, ada siapa yang ingat...



Mengikut ceritanya Sahara bernikah dengan seorang Doktor AlArqam, Dr Nordin Ahmad (Homeopathy), jadi isteri no 2, sekadar dapat bertahan 8 bulan sahaja.... Aku tak tau siapa yang salah, Sahara atau Dr Nordin, 


Selepas kisah tu berlaku, tak lama selepas tu aku pernah bertanyakan kepada seorang Ustaz dari Pusat Islam, Ustaz Mohamad Abdullah sewaktu dalam perjalanan membawa Ustaz tu berceramah ke Masjid Taiping, Isterinya berceramah dalam pengkalan TLDM (Khemah Ibadat muslimat), 


Komen Ustaz Mohamad, salahnya di pihak Arqam, sebabnya Sahara sepatutnya diberi tarbiah ilmu Islam dahulu, tak sepatutnya, sehari tinggal dunia artis, terus sambar buat bini, lepas tu jadi pula bini no 2,,, kalau bukan bermadu lainlah... aku setuju dengan pendapat tersebut.... 


Namun pihak Arqam ada membuat jawapan balas,,, dalam Buku Darul Arqam Sasaran Siapa?.....kecoh dan panas cerita dalam buku ni,, sasarannya ialah Utusan Malaysia..... Buku ini telah pun diharamkan oleh KDN, Klik http://jheatweb.terengganu.gov.my/...



Apa yang dok berlaku dalam pimpinan PAS yang lepas-lepas tu cukuplah,, kecohnya yang dan mendapat bahana parti turut terlibat sekali.... Jadi berpada-padalah,,, Lainlah kalau muslimat PAS ni sama dengan muslimat Al-AlArqam, yang kita sedia maklum mereka sedia menerima payung emas di syurga,


Dan ada juga Ustaz-ustaz haraki yang berjaya dan bahagia dalam isu poligami ni, bukan dua,, tetapi tiga pun ada, ketua cawangan aku yang sekarang ni pun dua juga, OK,settle...,,,, tetapi kena ingat, itu bukan artis, tapi itu kecoh tetap kecoh sebelum nak bahagia,,,,,, 


Tetapi yang ini artis, ada nama, dikenali di seluruh negara.... lain dia punya bahana,,, jadi ambillah iktibar kisah Sahara Yaakob tu, ada lagi ke tak sekarang aku pun tak pasti..., 







sempat

7 comments:

  1. Hahaha.. bai, bab tambah cawangan ni ada sedikit perbedaan antara perangai ustaz al arqam dengan ustaz bulan purnama.
    Ustaz2 al arqam (bukan semua namun majoriti), di mana2 jer mereka pantang nampak pompuan cantik. Memang gila. Mak sedara teman pun mereka mintak terang2 pada tuan badan, tanpa segan silu dan tanpa adab untuk buat cawangan.

    Namun semua kisah pernah berlaku baik buat contoh pengalaman. Teman sokong tuan manjung punya pandangan.

    ReplyDelete
  2. Ustaz-ustaz yang berminat tu pergilah berguru dengan suami Noor Kumalasari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stujussss....

      Dia bukan ustaz. Tapi seluruh wanita muslim memerlukan suami seperti suami Noor kumalasari.

      Jadi para ustaz di luar sana khusunya dlm PAS kena redakan dulu debaran kalbu. PRU makin hampir. Napelah buat tawaran di saat2 PRU hampir. Huru hara jadinya semata2 kerana si putih gebu.

      Hati2 juga takut umpan yg di pasang secara halus. Perang saraf terancang.

      Delete
    2. Satu cadangan yang benar InsyaAllah. Tapi saya pikir Abby tidak pernah liar walaupun hidup sebagai artis dan dunia artisnya W.A. Abby bukan jenis selak sana sini buka sana sini berjantan kesana kemari. Dia berpisah pun kerana "ketidaksetiaan" kehormatan dan maruah diri. Saya doakankan semoga Allah mengantikan Abby dengan pengganti yang membawa ke fardausi Insya Allah.

      Barakallahu fi'.

      Delete
  3. satu pandangan dan nasihat yg bernas dalam kehidupan ....jika tersilap langkah akan memalukan jemaah...

    ReplyDelete
  4. Setuju sangat Tuan. Bagi tau kat Ustaz Pas, jangan la berebut. Bagi kat aku dah la.ha.ha

    ReplyDelete
  5. ada ka dia kata ostad pas???aku pun kesian kat dia. pasal statement tu dia disamakan ngan sahara yaakob. lebih aku kesian yg bg nasehat bernas tu pulak org dr kumpulan yg dia becakap hr tu. kat public portal plak. bganda2 kesian aku. awat tak bg nasehat jgn jd mcm bini ayah pin?? mngaji sampai al-azhar, last2 mngaku murtad

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari