boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, September 12, 2012

Menyedihkan gambar-gambar Abby berceramah di Markas PAS Ampangan Seremban.

Mula-mula Assyaikul Ostad Kazim menghentamnya, katanya baru dua hari joint parti PAS dah melebehi ustazah,,  kemudian Ustaz ASri pun hentamnya juga, kalau tak tahu pasai hukum jangan duk memandai bercakap,,, 
Kemudian yang terkini kena lagi,, dengan Mursyid Ulama Muda UFB pulak...

Apa  pun, selagi duk kena dengan ostad-ostad yang macam jeolous dengannya,, semakin mendapat sambutan... sendiri lihat.... 
















He he, lepas ni ostad-ostad pencacai UMNO mana pulak yang dok nak hentam ko Abby... 

Sumber gambar aku cilok dari jinggo-fotopages.



26 comments:

  1. bila artis-2 memimpin para ulamak... tanda akhir zaman sangat dah.
    pas pewaris kaum khawartj

    ReplyDelete
    Replies
    1. ulaRmak muda umnu kata haram klau pr yg buat tapi nyanyi kat kompeni arak harus krna umnu punya..

      Delete
    2. org yg x pernah dgr kutbah jumaat je yg suka cakap mcm ni...kalo pegi pon...asik tido je...x pon pagi sebab nak makan pisang free...kahkahkah

      lebih teruk lagi pemimpin yg x jaga anak bini dia dulu tapi sebok nak jaga org ramai...pewaris keluarga abu lahab...

      Delete
    3. artis macam awie, amy, fasha yang baik bagi UMNO kerana ada dedah sikit

      Delete
    4. Tolong berikan definisi Khawarij... jangan main ambik cakap ustoad hangpa je.

      Delete
    5. Bila artis bersama ulama dikatakan artis memimpin ulama. Tapi bila tgk drama atau konsep tak pula kata artis memimpin rakyat? Pelik kan.....golongan syaitan ni memang tak senang bila hamba Allah s.w.t bersama menegakkan Islam.

      Delete
    6. tak tahu makna khawarij jgn dok bising2 gelar org khawarij....

      Delete
  2. Selama aku ikut deramah Abby, aku tak pernah dengar dia mengajar seperti mana OSTAZ Umno kecam tu. Saudari Abby cuma mengajak supaya mendekati badan politik yang mahukan islam. Apa yang ada dalam fikiran saya, saudari abby un faham dia bukan ustazah sebab tu dia bukan mengajar agaama dia cuma mengajak orang pada islam ja. Nak mengajar agama dia serahkan pada ustazah2 yang lebih mahir dpd dia. Aku respect saudari
    Abby sebab dia faham di mana kedudukan dirinya. Tidak seperti Ostaz2 Umno terutamanya ostaz Kazim yang seolah2 DENGKI dgn kebolehan Abby mengajak kepada islam. Lain kali Ostaz Kazim dengar dulu apa yang dikatakan oleh Abby. Apakah dia mengajar agama atau dia cuma mengajak pada islam.
    Itupun tak tau bezakah wahai Ostaz Kazim??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustad kazib kut

      Delete
    2. mungkin Ostaz Kazim lupa pasal hadith nabi " Sampaikan dariku walaupon satu ayat".... atau dia buat2 tak igt dengan firman Allah dlm surah Al Asr : .... kecuali orang2 yang beriman yang berpesan2 dengan kebenaran dan berpesan2 dengan kesabaran"... tak kira siapa... kebenaran itu harus disampaikan bukan disembunyikan..... teruskan Abby... kdg2 Ostaz2 mcm inilah melemahkan smgt org yang nak berubah....

      Delete
    3. Ustaz Kazim x pernah lupa hadis tu.. Salahkah dia menegur salah silap orang lain atau parti lain.. Ustaz Kazim x pernah terlepas sebut psl hudud.. Tak pernah berhenti timbul isu minta tegur Najib suh bini pakai tudung.. Takkan nak tegur bergabung dengan parti orang Kafir tu salah pun x bleh.. Takkan nak tegur kita benci saudara seagama Islam yang zalim sampai nak bunuh mereka tu salahh pun x boleh...

      Delete
    4. oo.. baru saya tahu, rupanya mca ngan mic tu islam rupa nya.. berdakwah la jgn sampai mulut mendekatkan kte kepada neraka. kadang berdiam adalah lebih baik. sori to say, pada saya byk sifat riak, takbur dan ingin disanjung pd diri ustaz kazim

      Delete
  3. Ustaz2 yang mengaji dari Azhar atau Madinah atau Makkah, Jordan, Moroko, UIA, UM, UKM atau Pakistan, India yang berlabel DR atau MA dsbnya.... tolong jangan jadi "bodo" bergaduh ber balas2 serangan dengan orang yang tidak lulus apa2 dalam bidang agama, tetapi mereka ada usaha untuk menyedarkan orang lain untuk kembali kepada Islam, sepatunya di sokong dan di motivatekan.

    Kalau mereka ada silap tegurlah dengan baik, sama2 membaiki bukan merosakkan. Ada ustaz2 PHD tetapi masjid atau surau tepi rumah mereka pun mereka tak mengajar atau jadi imam.

    Bila mereka dalam jahil dan bergelamour dengan benda2 maksiat ustaz2 tadi tak ada pun nak tegur atau dakwah, tapi bila mereka sedar dan mahu mencari kebaikan siang malam di serang.

    Berbuatlah kebaikan kerana Allah akan tanya diri kita bukan diri orang lain.

    WA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih WA ! Komen yang cukup baik....

      Delete
  4. Komen tak boleh blah drpd AnonymousSeptember 12, 2012 10:00 AM.. BODOH..!

    ReplyDelete
  5. dia dah buat kerja yang dia mampu. yg dok komen banyak berkaitan abby, yang ada ilmu & pengalaman banyak... buat la kerja utk Islam dgn banyak...sesuai dgn amanah yg Allah bagi bukan dok tunggu RM masuk banyak baru nak sebarkan Islam @ dengki kat org.

    ReplyDelete
  6. Ustazah Abby Abady ni bakal jadi Mursyidul Am PAS selepas Nik Aziz..

    ReplyDelete
  7. Bila golongan syaitan mengasut.....bila artis selak sana selak sini tidak pula dicemuh tapi bila artis mula berjinak dengan Islam mereka pula dituduh bermacam-macam. Golongan munafik pula akan berkata orang-orang yang hampir dengan Islam itu sesat padahal dialah sesat yang nyata.

    ReplyDelete
  8. Saya malu dengan teguran Dr.Asri. Patut ke saorang ulama nenghina orang yang tiada ilmu.

    ReplyDelete
  9. Jangan perasan kita banyak ilmu, Rasul pun Allah perintah pergi belajar lagi inikan kita manusia biasa.Masing-asing gunakan segala kemampuan untuk menegakkan Islam.Pastikan Segala kata-kata tindak tanduk kita akhirnya akan menjuruskan kepada usaha untuk Islam bukan duk hina Islam.
    Allah tak tanya berapa kali menang Allah akan persoal kita nanti ada tak usaha kita di dunia ini untuk Islam.Musuh Islam memang menanti mencari cari peluang untuk perlekeh Islam.AWAS.

    ReplyDelete
  10. Salam Pejuang

    Yong anggap Abby seorang yang berani! terusskan usaha murni kamu.

    ReplyDelete
  11. kamon la geng realistik la sikit..apa yg maza tegur abby tu memang betul,maza kritik enakmen hudud bukannya hudud dari ayat Quran..ada hukum yg Allah highlight kan dalam Quran seperti dipotong tangan pencuri,ia Hudud yg tidak boleh dipertikaikan,jika pertikai maka hukumnya kafir..berbanding enakmen hudud adalah hukuman dan syarat yg dibuat oleh kerajaan negeri yg tidak dihighlightkan dalam Quran/hadith bersandarkan ijtihad para ulama..enakmen hudud dibuat oleh manusia maka ia boleh diritik jika dirasakan berlaku ketidakadilan di dalam enakmen tersebut..maka abby tidak faham perbezaan tersebut dan beliau terus menghentam maza dan mengatakan maza mempertikaikan Quran..kemudian maza membalas orang yang kembali kepada agama dan dijemput berceramah tak beerti dia faham Islam..maza mengatakan dia membuat kenyataan tersebut secara umum tanpa menujukan kepada mana2 pihak..tetapi masyarakat boleh mengagak kenyataan tersebut turut ditujukan kepada abby..kemudian media mengapi apikan isu tersebut seperti harian metro menokok tambah kenyataan maza..lalu maza membidas metro di dalam twitter beliau kerana menjadi batu api..mungin maza sedikit emosi tetapi apa yg dikatakan maza adalah benar,untuk memahami Islam tidak ada jalan pintas,hanya dengan ilmu baru kita mampu memahami Islam..menuntut ilmu memerluan masa,dan tidak semestinya perlu ke universiti baru kita boleh mendapat ilmu..ilmu ada dimana mana,semuanya hanya terserah kepada kita..marilah kita berlapang dada,sama ada niat maza menegur untuk menghina atau tidak itu hanya Allah sahaja yg tahu..yang pasti tindakan maza adalah tepat,jangan terus menghukum ke atas perkara yg kita tidak pasti,bertanyalah terlebih dahulu kerana Rasulullah bersabda bertanya itu adalah penawar kepada kebodohan...Wallah huaklam

    ReplyDelete
  12. Minggu depan aku nak pergi jerman selama 30 hari, perlu ke aku jadi pakar geografi untuk beritahu orang lain mengenai keadaan di Jerman.

    Samalah macam artis yang masuk PAS, mereka bercerita mengenai pengalaman mereka sebelum dan selepas kenal ISLAM, mereka bukan bercerita soal halal haram, atau perkara berkaitan hukum. Bukan ke rasul bersabda "Sampaikan dari aku walaupun satu ayat". Fikirkanlah...

    ReplyDelete
  13. Terlalu ramai org berhijrah, mengapa abby yg diangkat? Org lain yg tak glamor takleh? Mcm nk tumpg glamer je. Cer fikir. Dan mengapa pula mesti di pentas politik? Buatlah ceramah kesedaran secara umum utk semua org Islam. Kesedaran Islam hanya untuk ahli politik tertentu sj ke? Cer fikir lg.

    ReplyDelete
  14. blajar agama pun tak cukup dah gatal nak cakap bab agama... bodo nak cari publisiti tak abis2 dari filem,drama,smpai politik agama..

    ReplyDelete
  15. salam pejuang-pejuang islam sebarkanlah agama islam ini keseluruh dunia bukan hanya di Malaysia sahaja sebab Nabi di hantar untuk rahmat seluruh alam jadi berhentilah kita berbalah.... fikirkanlah telah berjuta manusia mati tanpa iman diseluruh dunia... jangan kita terperangkap dengan politik Islam yang sempit .....cuba kita renungkan dengan akal yang waras wahai saudara-saudara ku

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari