boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, September 30, 2012

Uncleseeker - Univercity Of Lives - PAS.

Alhamdulillah,

Lebih kurang jam 10.00 malam aku dah selamat sampai kembali ke rumah, walaupun aku mendapat sumpahan doa dari seorang hamba Allah, moga-moga aku dipertemukan dengan manusia-manusia begini satu hari nanti Insyaallah.

Sebagai memenuhi janji pagi tadi, maka aku sampaikan secara ringkas dahulu, apa yang berlaku,,,,



Semalam sabtu aku ke Janda Baik Pahang, menuju ke Wadi Husein , 


dimana terletaknya Univercity oh Life, bersama team Media Perak, bloger-blogger PR dan mantan blogger APA..

Apa sebagai inti pati apa yang aku dapat dari perjumpaan ini, semalam sempat bersembang dari hati ke hati dengan blogger APA yang kita sedia maklum dia adalah bekas blogger hardcore UMNO.. 
Sempat melontarkan soalan apa pandangan beliau dalam suasana politik melayu sekarang ni,,, apa jawabnya,,, UMNO umpama lanser tahap empat dah tak boleh dibati lagi,, tunggu mati sahaja..., manaka PAS pula kanser tahap dua masih lagi boleh diubati... Jadi sendiri fikirlah,, namun PAS jangan duk perasan sangat...


Taklimat pagi tadi oleh penulis politik ulung dalam negara Tuan Syed Husein yang juga tuan empunya University of Live ada sedikit menyebut dalan isu yang sama,,, UMNO kalah beberapa negeri pada PRU12 2008 yang laku bukan kerana PAS dan kuat,,, tidak,,, tetapi kerana sememangnya UMNO sendiri yang dah lemah,,, 

PAS jangan duk perasan syok sendiri merasakan dah cukup kuat.... preparation masih belum sempurna,,, itu luahan hati dari Pak Habib kepada kami.... Apa nak dikata,, dengar sahaja.... sendiri fikir betul atau tidak,, aku tak mau komen..... 

Apa pun sebagai kesempatan yang ada aku ucapkan jazakallah hu khairan kasira diatas kesudian Uncle Seeker dan ayahnadanya menjemput kami datang ke university of Live,, 
Kami diberi layanan yang cukup-cukup istimewa, disamping ilmu-ilmu yang sebelum ini kami tidak mengetahui,,, hanya Allah S.W.T sahaja yang balas segala budi baik Tuan sekeluarga. 

Tunggu selepas ini kalau ada kelapan masa aku aku cerita lagi kisah disini... Cukup sekadar ini,, aku dah cukup letih dan penat,,, aku nak zzzzz.....


1 comment:

  1. Aku pernah attend pertemuan dgn Tuan Syed Husein pada bulan Julai lepas, masa tu UncleSeekers kena reman.

    Tiada cerita politik tapi lebih kepada kehidupan & matlamat hidup. Ramai yg datang masih dalam pencarian dan kehausan bimbingan. Ramai yg terharu.

    Dia agak neutral - macam Dr Asri, belasah kiri & kanan kalau tak betul - berani menegakkan kebenaran - part ni aku respect.

    MerakLangit

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari