boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, May 27, 2013

Lihat - Duduk sama padan, bila berdiri sontot...Khas buat Kazim.

Tak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang dah pun mati,, tapi ini hanya sekadar hiburan mata semata-mata untuk tatapan Kazim Elias....



PUTRAJAYA, 27 Mei -- Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor (kiri) bersalaman dengan Puteri Mahkota Norway, Mette Marit ketika menerima kunjungan Puteri Mahkota itu di Seri Perdana di sini, hari ini.
-- fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA

18 comments:

  1. Bhai MM...brckp macam muslim sejati yg mncari syurga...ttp dlm masa yg sama mnhina ciptaan Allah kpd umatNya...dan aku prcaya isu ini akan dibuat jenaka oleh followers lu yg nk jd pejuang islam ttp sikap biadap ttp dijunjung...

    Bhai...renungkn lh diri kita,isteri kita dan anak2 kita serta seluruh keturunan kita sblm mmprsndakn org lain...sekurang2nya org lain diberi Allah utk dpt kemuliaan dari kalangan vip dunia...tp kita didunia hnya mncari dosa utk di bawa ke akhirat...lu nk ckp yg lu lbh mncari redha Allah dgn cara mnhina....lu fikirlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sekali. Jangan sesekali menghina ciptaan Allah. Dirilah didepan cermin besar. Adakah kamu sempurna?

      Delete
    2. Saya amat setuju semua ciptan Allah kita tak boleh caci tetapi adakah yang dikata islam sejati sekiranya kita zuk zuk atas kehandak Allah itu sendiri ciptaannya kita boleh caci ok bagaimana dengan ciptaan Allah tentang HUdud Takzir adakah kita turuti janganlah hukum yang kita agak tidak menekan keatas diri kita turuti yang agak remeh dan leceh kita tinggal kerana dunia yang sementara. marila kita banyak beristifar kepada Allah semuga semua kita menjadi hamba yang dikasihi Allah janganlah kita menjadi hamba yang dibenci Nazubbillah.

      Delete
  2. ABCD (ASAL BUKAN CINA DAP)May 28, 2013 at 7:01 AM

    Hmmmmmmmmm....ni la rupa sebenar blogger nie...hanya mengutuk...menghina....mengadu domba...ciri2 manusia akhir zaman...MUNAFIQUN!!!!Kononnya menegakkan Kalimah Allah...menyebarkan kebenaran...Solat itu mencegah dari perbuatan mungkar...maka semak solat anda...muhasabah diri...Istighfar banyak2...!!!!Ada butul ka abg manis??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paras rupa aku setuju jangan di hina itu ciptaan Allah. Tetapi perangai/sikap bolih ditegor. Persoalannya sekarang apa bezanya Rosmah mansor dengan Mette Marit ???. Kedua dua tak menutup aurat.

      Delete
    2. Salam pada pembaca...saya setuju apa yang di karang olih ayam hutan.Kalau lah nama tak tercatat bolih kah kita bezakan di antara mereka yg mama satu ISLAM dan yg bukan islam. Keadan mereka sama saja...Islam dah di beri panduan iaitu al-quran.Memang benar,TIDAK ADA PAKSAAN DALAM AGAMA.Tetapi mesti ingat,apabila dah jadi org islam...maka HUKUM WAJIB DI IKUT.Hukum paling ringan,pakai tudung tutup rambut,Kalau di timbang tudunug tu..entah berapa grm saja.Org islam solat...dlm solat kita surah FATIHAH.Ayat yg ke 5 bermaksud TUNJUK KAN AKU JALAN YG LURUS.Allah dah beri jalan yg lurus pada kita iaitu AL-QURAN.Mengapa org islam tak nak ikut!!!! SESUNGUHNYA MEREKA BANTAH CAKAP ALLAH.Kalau org islam tak nak ikut allah,lebih baik buang saja AL-QURAN dalam longkang je.WASSALAM.

      Delete
    3. Assalam."Wahai orang-orang beriman! "JAGALAH DIRI KAMU DAN AHLI KELUARGA KAMU DARI NERAKA YANG BAHAN BAKARNYA ADALAH MANUSIA DAN BATU" [Surah al-Tahrim, ayat 6]. Di ulangi - JAGALAH DIRI KAMU DAN AHLI KELUARGA KAMU DARI NERAKA"

      Delete
  3. Oooooi geng, tanya pemimpin hangpa yang very islamic tu dulu. Kuasa dah dapat, bila nak tutup kilang-kilang arak tepi federal highway tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooooi lu lagi bodo dari lembu sharizat undang undang pun tak tau ka patut Umno tipu hang pa toke arak dan judi hang pangkah ni suruh orang tutup kilang arak yang hangpa punya pemimpin bina ada sekolah ka.

      Delete
    2. Ceh ada kuasa pun tak boleh guna. Tutup lah. Dah orang undi hangpa tu suruh hangpa implement. Kalau tak boleh buat, baik maintain yang dok ada.

      Delete
  4. blog sampah...

    ReplyDelete
  5. cuba la renungksn tol2 kat mana yg tol2 xkena. menegur mcm la dah alim benor sampai yg nyata melanggar syariat wat xnmpk je. klau wanita yg ngaku islam pun sama je cam bukan islam yg mmg xtau hukum menutup aurat nak ckp camne lg? komen skit bro juragan dlm bab ni. xkn tgk gmbr bca catatan mm nmpk tu je...

    ReplyDelete
  6. Katakanlah kepada wanita yang beriman : Hendaklah mereka menahan pandangan mereka   dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutup kain tudung ke dadanya… (al-nur : 31)

    *komen skit bro pasal ni...

    ReplyDelete
  7. Kira ok kak rosmah kita tu.sikit je tak tu2p.

    ReplyDelete
  8. ha ha ha... semedang ade je modal nk kene kn ostad kazim... memang anti sungguh nih..

    Fatwa drpd Ostad zim zim ala Kazim :

    "yg paling hentam terok saya di Manjung ni manjongmari.blogspot...
    tibai saya rapat... BODO PUNYA MANJUNG MARI..!"

    this comment has been flagged as spam

    ReplyDelete
  9. Kalau tgk dari post MM yg menghina ciptaan Allah ni pun dah tau apa yg Ustaz Kazim tu cakap betul haha

    ReplyDelete
  10. Islamnya seseorang bukan dihujung lidah org lain

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari