boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, May 16, 2013

Ada ker Menteri Besar Umno bergaya macam dalam gambar ni.

Sudah menjadi lumrah,, Umno mengaku dengan megah dan bangganya mereka adalah pejuang melayu nombor wahid... tak ada sapa pun yang nak ambik kisah pun... 

Tetapi kali ni aku nak ambik kisah sikit... 



KLANG, 14 Mei -- Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah pada Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan Menteri Besar Selangor dan Akujanji di Istana Alam Shah di sini, hari ini. 
--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA


Dalam gambar tu MB umno ker,,, siap dengan penuh tradisi melayu, bersampin, bertengkolok,, dan yang paling best siap ada tombak lagi..... 

Ha ha siapa yang lebih melayu sekarang...?



Cer tengok yang ini,, negeri yang mana dikatakan Kubu kuat umno dari dulu kini dan selamanya,,, ada MB nya sama dengan gambar MB diatas,, nama mereka aja yang sama bin lain-lain...





18 comments:

  1. SEBAGAI AHLI PAS AKU RASA INI KALI LAH KITA PALING TEROK .....LANGSUNG HABOK PUN TARAK !

    ~~ Haji Muaalim~~

    ReplyDelete
  2. Haaaaa.... Teman ngundi kat tempat Khalid. Begaye benor teman nengok. Tapi teman macam riso sikit sbb dulu Hishamudin tunjuk kerigh, rame yg cakap bukan bukan. Ini Khalid tunjuk lagi beso. Udah... bedebo teman yeop. Apapun, teman respek le ngan istane punye protokol. 5 taun akan dtg ni, moga Selangor bertambah maju dan bior le tempieh majunya melimpah ke Perak.

    Keroje kereh le Khalid. Mike kene buat Selangor tempat paling selamat, paling kaya, paling muncah le segalenye. Semoge Berjaye.

    ReplyDelete
  3. Nampaknya Selangor, P.Pinang aja yg ada Exco Melayu, Cina, India. Negeri2 lain yg diperintah UMNO camne? Johor sorang dari MCA dengar akan diambil tindakan oleh majli tertinggi MCA. Betul ke atau aku silap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak terima jawatan ada dlm resolusi mca....sultan johor mau wakil dari cina. aku nak tengok samada mca berani menderhaka & sekiranya ini berlaku memamg nak tengok apa reaksi pahlawan, panglima, pangenam, pangtujuh yg dok pertahan raja2 melayu.

      Delete
  4. perbandingan yang menjengkelkan.. ko cari idea yg bernas sket bole tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak menakan hang belah abah hangMay 17, 2013 at 2:51 AM

      pakcik, pakcik.. pakcik jeles ke...

      Delete
  5. hehe.. bangga jugak ada MB PR yg macam dlm gambo atas, walaupun bukan negeri aku.

    ReplyDelete
  6. Tenguk, kasutnya murah sahaja. Tapi bergaya dan ada simpanan RM2.5 billion.

    ReplyDelete
  7. Ikut protokol je sudah kut??? Yg aku nampak, Kedua-duanya pun pakai baju Melayu...ke MB Johor tu pakai baju cine??? Hmm susah gak jd Melayu ni...kena nak bertombak bagai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno selalu berlagak yg mrk terlebih Melayu dari parti2 lain...so, kalau dah terlebih Melayu tp pakai baju Melayu yg simple2 je..apa baranggg!

      Delete
  8. HA HA aku rasa sultan pon dah tak pakai mcm ni...bagus lah orang kata kalau tak jumpa hujung jalan balik kepangkalnya...sekurangkan kurangnya anak cucu akan kenal beza antara tengkolok ngan songkok...mana lah tau dorang ingat hang tuah dulu pakai songkok mcm pejuang UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...pakai lah apa pun asalkan jujur dan ikhlas alam menjalankan amanah dan tanggungjawab sebagai pemimpin..adat pun ikutlah asal tak brtentang dgn syariat..

      Delete
  9. Anon 3:04 ,
    Baju MB Johor tu baju stail Johor la.... aku suka pakai dengan samping kat dalam baju kat luar. Logiknya buat apa buat dua kocek besar kat bawah baju kalau dah terlindung di bawah samping. Pasal ketaatan kepada kesultanan tu apa yang aku belajar tertakluk selagi tidak bertentangan ajaran agama Islam.

    ReplyDelete
  10. Itulah kali pertama mengikut jurucakap istana MB mengangkat sumpah dengan memegang SANG BUANA Tombak simbol kuasa raja. Entah kenapa TS Khalid di mintak berbuat demikian .. WA...

    ReplyDelete
  11. Biasala...time PR banyak la cekadaknya nak tambahx2 protokol..jgn sampai langgar syariat udahler..lagi satu...jgn dalam istana jer beradat melayu tp waktu birthday party atau function oversea kaum kerabat diraja ni mengalahkan omputeh lg...dunia tanpa sempadan...orang keje cleaner pun leh tahu apa orangx2 atas ni buat

    ReplyDelete
  12. Biasala PR ..depan raja sopan kemain..dibelakang abis sembah derhaka...politik 2 alam...pun mcm bos dorang jugak

    ReplyDelete
  13. Sbb sultan mintak khalid pegang tombak sang buana? Fyi...khalid ni suka membelakangi sultan...thats y sultan nk khalid baca aku janji...nk xnk kenala buat...walaupun dlm hati khalid byk sumpah seranahnya....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari