boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, May 13, 2013

Sebarkan - Ahli dan penyokong PAS wajib kena lihat video ni..

Ramai lagi ahli dan penyokong Pas meminati mangkok hayun ni... Aku dah banyak kali pun duk tulis isu mangkok ni,, 
Tetapi kali ini mangkok ni betui-betui kurang ajar....


Ko orang nilai sendiri apa yang ia sebutkan.. ia cuba nak memperbodohkan penonton,, dan akhirnya ia hentam Pas.. 


Pas Perak dah lama dah pecat dia ni,, tapi ramai lagi orang-orang Pas yang masih meminati mangkok hayon ni... cukuplah.. rentikan dari menjemput dia ni bagi ceramah.... tak payah layan lagi dia ni..




34 comments:

  1. mangkok jamban ni serope le dgn mufti pekak harumharamjadah berniaga agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la. Engkau punya ilmu lebih tinggi dari harussani. Patutlah engkau kutuk dua.

      Delete
    2. Allah melarang kita mengutuk sesama manusia.Apatah ahli agama. Ahli agama yang ikhlas tidak akan mengutuk ahli agama yang kain.
      Mungkin kita alim sebab itu kita kutuk dia. Tapi mungkin dia ada kelebihan yang lain.
      Allah menilai keikhlasan seseorang itu secara batin dan zahir. Bukan hanya zahir..
      Sebanyak mana pun amalnya tidak akan dikira Allah jika hatinya tak ikhlas.

      Delete
    3. sayang beribu2 kali sayang.utz kazim byk ilmu.satu quran dia hafal....dia hya pandai buat lawak.suruh dia kupas surah al maidah ayat 45 yg bermaksud[BARANG SIAPA TIDAK BERHUKUM DG HUKUM AKU...MEREKA ADALAH KAFIR]Ini allah yang bagitau...bagi saya IKUT CAKAP ALLAH.Wahai kazim ingat ALLAH.

      Delete
  2. kah kah kah kah ..... sian tengok kazim ni ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cari makan beb............kalau tidak mana nak pakai kemas2, dok dalam TV hari2 dapat glamour, mangkok hayon ini bercakap ikut sedap mulut.

      Delete
  3. Emmmmm..... ada betulnya juga fakta yang disampaikan oleh penceramah ini. HUDUD di rendahkan seperti lagu raya oleh PAS ada betul nya. itulah tanda kebenggapan ahli ahli PAS dan sewaktu dengan nya.

    Yang sedihnya lagi, Presiden PAS lagi bahalol kencing kawanan dalam PAS dengan pil kuda dan Karl Marx. Apa toye ke dia...

    PAS perlu UBAH!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada Anonymous May 13, at 9:01.
      Cetek tahap pemikiran kamu. Setahu aku PAS memperjuangkan cara kehidupan sebenar mengikut Islam termasuk perlaksanaan Hudud at all time bukan macam dengar lagu raya seperti yg disebut oeh ustaz Kazim bengong tu.
      Kalau betul umno yg kamu dan ustaz bengong ni sokong , kenapa umno yg dah begitu lama memerintah tak laksana cara kehidupan Islam yg sebenar termasuk laksanakan Hudud di Msia??

      Delete
    2. Hadi dah cakap. Kami tak paksa

      Delete
    3. Pas memang bagus. Tapi masalahnya dia hanya berjanji.
      Laksana hukum islam atau dakwah tak perlu tunggu kuasa. Setiap umat kena melakukannya. Tapi kalau asyik pointing finger kat orang, ini namanya cari alasan.
      Saya pasti kalau pas parti yang ikhlas tentu Allah tunai kan hajatnya.

      Delete
  4. terus menyokong parti yang penipu.

    seluruh dunia dah tau, umno parti penipu.

    semua pernah tonton movie tamil dan hindi.

    mereka menang dulu ... tapi tunggulah hukuman Allah..

    rasanya dah tak lama...in sya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahasan orang tak lulus sekolah ke ni?

      Delete
  5. ustaz beruk ni pun dah bangang.memangla pas bertanding berapa kerusi saja,pas mengharapkan bantuan orang umno yg mengaku islam tapi macam sial lagi.keseluruhannya depa tolak islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaun jangan perasan nak jadi tuhan! sejak bila pulak UMNO tolak Islam? Si murtad-murtad dalam geng PR kau tu yang kau sanjung!

      Delete
    2. sajak tunku lg dh x mau islam...bangang.

      Delete
    3. Kalau sesuatu tuduhan itu tak betul, maka Allah akan balikkan tuduhan itu kepadanya.

      Delete
    4. Anonymous dari mula2 atas sampai ke bwh nih semua org yg sama ke???
      aku bosan dngan munafiq Umno...

      Delete
  6. sedarlah diri wahai manusia umno
    Hidup ini tiadalah lama
    oleh itu janganlah sombong dan menipu
    ALLAH melihat dan mengetahui semuanya
    apa yang kamu buat
    wahai saudara semua
    Buat apa kita mempertahankan orang yang mempersenda Hukum Hudud
    Insaflah sebelum pintu taubat tertutup
    Kerana kita tidak mampu menahan siksaan api neraka
    yang sakitnya tidak terperi....

    ReplyDelete
  7. Dah dapat duit la tu mudahnya memperdagangkan agama Islam

    ReplyDelete
  8. kalau pas bertanding dlm pru dan jika menang semua kerusi yg di pertandingkan tak akan mampu untuk mengadakan hudud...begitulah juga dgn DAP...jika DAP menang semua kerusi yg dipertandingkan mereka tak akan dapat perintah negara ini...tapi hang dok jaja tipu org kampung kata dap akan perintah negara ini jika mng....sekurang-kurangnya ada juga niat untuk nak laksanakan hukum allah...tapi umno satu deraf untuk hudud...tak ada...jgn tengok hukum itu...tapi yg kena tengok kesan dari perlaksanaan hukum itu....

    ReplyDelete
  9. Ustaz ini nak jaga periuk nasi. Ustaz seperti ini tiada tulang belakang, lebih kepada jenis cari makan. Habis kalau pemerintah itu melarang dan menyekat hak rakyat, ISLAM KAH DIA? jawab Kazim, Jawab. mangkok betui hang ni. Aku dah lama dah tidak ikuti program mangkok ini. Semua ustaz nak tiru ala Ust. Azhar Idrus tapi mereka semua ini tiada teloq. Kalau salah cakap salah. Tipu SPR, Islam kah ajar itu. Buat Pilihanraya tidak amalkan demokrasi, Islam kah tu?? BN kulom semua termasuk media utama, langsung tidak beri ruang kepada PR, Islam kah itu?? Belah lah lu Kazim? No respect 4U.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak Tanya ustaz, kalau kerajaan tak buat jln raya, tak ada masalah la.. tak berdosa pun bukannya wajib pun buat jalan raya...kalau tak buat hudud berdosa tak wahai ustaz. hudud tu wajib ke tak.. aku yg bukan ustaz ni nk Tanya la..kau ustaz mesti pandai bab agama ni...

      Delete
  10. Itulah melayu bengap! Ceramah sebegitu baik dan jelas dan patut difikirkan kamu tak mampu lakukan lantas marah pada ustaz ini. Jelas orang PR kebanyakannya otak sengkek tak berjaya dalam hidup salahkan UMNO dan bangga bersekongkol dengan kafir harbi sedangkan sauara dalam Islamnya dibuang! Melayu bengap fikir nasib mereka kafir harbi akan tolong ? dasar tak mampu fikir jauh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak menakan hangMay 14, 2013 at 12:19 AM

      sekongkol ngan mca.. mic takpa kan pakcik? depa kategori islam ka kapiaq pakcik?

      Delete
  11. Bila ada org menghentam kaedah pas berjuang cuba kita semak balik adakah benar dakwaan mrk ini.. Dimana silapnya kita sehingga tdk mempersonakan pihak2 yg cuba kita pengaruhi.. Perbaiki kaedah kita.. Permudahkan urusannya.. Taut mrk dgn akhlak kita.. Sungguh aku x kata pas itu maksum.. Jika begini berterusan cara dakwah org2 pas maka dimana islam 20-30thn nnt.. Klu sungguh bagai dikata kita raikn ustaz kazim dgn mana2 wacana ilmu atau jemput beliau berhujjah atau sbgnya.. PAS aku melihat seolah2 tumpul dlm usaha dakwahnya.. Perhebatkan lagi institusi ulamak dgn menghimpun sbyk ulamak ddlmnya spy ia berada dlm kelasnya yg tersendiri.. Jika presiden pas skarang gagl dlm usaha beliua maka beliau wajar diganti spy gerakkan islam lebih dinamik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dengan hang, Dewan Ulamak PAS perlu lebih kreatif mempengaruhi masyarakat Melayu pendalaman terutamanya dengan hujah yang mudah dan pendekatan yang mesra. Hujah Ust Kazim sangat realistik bagi masyarakat Melayu pendalaman. Tapi seperti kata Tn Ibrahim, Ust ni mungkin jenis tersalah pilih kapal. Doakan beliau sedar kesilapannya.

      Delete
  12. Boikot jgn tgk ceramah dia di Astro

    ReplyDelete
  13. Jangan dilayanlah ostat cari makan ni.Dia popular dengan orang pompuan yang jarang dengar kuliah atau ceramah agama.Aku dulu pon kagum juga dng kuliahnya.Tapi......akhirnya ku tinggalkan juga dan tidak lagi berada dlm kuliahnya.

    ReplyDelete
  14. mangkok jamban ni pandai. dia nak ganti mufti la tu. mufti haru sana sini ni bukannye lama sgt lagi dah. 2 3 kali jumaat belum tentu hidup lagi.tu yg jamban ni duk mengayat tu sungguh2

    ReplyDelete
  15. salam... amatlah malang seorang ustaz yang begini popular di TV mengatakan hudud hanya dendangan pas apabila tiba pilihanraya.... saya rasa ustaz tersasul dengan minda yang sudah "terpele'ot'" kepada pas. Pas setiap detik dan ketika menyatakan tentang wajibnya melaksanakan hudud kerana ia adalah perintah Allah s.w.t. kerana apabila hukum tersebut dilaksanakan, pasti orang-orang bukan Islam turut menyokongnya kerana keadilan dan kesan yang akan ditinggalkan oleh hokum tersebut....Apakah ustaz tidak yakin??? Malang sekali ustaz mendendangkan lagu yang sama dengan mereka yang tidak bersungguh-sungguh untuk melaksanakannya. Jika maahad tahfiz, system bank tanpa riba, system jalanraya .... saya rasa dinegara-negara yang diperintah oleh orang bukan Islampun ada semua itu... Ini adalah hujjah biasa...usah kelirukan orang. UMNO Terengganu yang roboh masjid kamu tak cerita... masjid masih elok dan boleh digunakan.... roboh kerana projek, roboh kerana dengki hati (masjid bujal, di kemaman)... tapi DAP tak pulak aku dengar diorang ni roboh masjid kat P.Pinang...

    Untuk puak-puak pas pulak, biarlah cerdik sikit bila masuk pilihanraya.... ini semua keluar calon edar pil kuda lrr... lenin dan karl marx lrrr.... kalau ianya benar kenapa tak repot polis.... KAN SEKARANG DAH JADI MODAL USTAZ UNTUK HENTAM KAMU........Padahal kita dok ajar orang..... kalau terima berita daripada orang fasik.... selidik dulu...

    ReplyDelete
  16. Hadi pun tak ikhlas. Kejap kata esok aksn laksana hudud. Lepas tu kata hudud hanya 0.0001%
    Kejap nak negara islam lepas tu kata negara islam tak ada dslam Quran.
    Macam ni ke nak respek?

    ReplyDelete
  17. Oklah kalau pas tak ikhlas, kalau pas guna hudud untuk dapat sokongan bila tiba pilihanraya, habis kamu yang punya ruang bersyarah di TV, ada ke kamu perjelaskan kepada masyarakat tentang hokum hudud tu... orang lain semua tak ikhlas... maka menjadi tanggungjawab kamu lah untuk menyeru masyarakat dan kerajaan kepada pelaksanaan Islam sepenuhnya... sebab kalau orang lain seru, kamu kata macam lagu hari raya... jadi serulah kerajaan suruh buat Islam kerana mufti2 yang ada dan jabatan hal ehwal agama islam yang ada sudah lebih daripada cukup untuk kerajaan melaksanakan Islam seutuhnya....

    Yang orang berdua kat atas pentas tu pun... bukan calang-calang orang... bercakap pasal Islam berdegar-degar, tapi kutuk orangpun berdegar-degar juga, cakap fasal akhlak bukan main lagi, tapi time kutuk orang seolah-olah macam tak ada akhlak..... huuuhuuuuu

    ReplyDelete
  18. Ini lah yang dinamakan 'establishment ulama'...termasuk Prof (Kangkong) Sidek Baba yang berada di majlis yang sama turut berkempen untuk UMNO. Wahai ustaz Kazim, Islam memerlurkan 100 % compliance. Awak fikir Malaysia ini 100% tanpa riba. Sistem perbangkan kita riba, wang kertas kita juga riba...Perlu belajar lebih mendalam lagi lah pasal riba dan sistem keewangan islam sebelum berterusan memperbodohkan 'orang yang jahil'

    ReplyDelete
  19. Bodohnya Oztaz ini. Apa bezanya gomen yang sekular berbanding liberalism dan pluralism. Orang yang jahil bolehlah kamu perbodohkan!!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari