boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 15, 2013

Tolonglah.. Ko Orang nak boikot, nak racist, janganlah guna atas nama Islam.

Aku duk sangka kan bila habis PRU13, maka selesailah isu-isu sentimen perkauman, sebabnya Brahim Ali selaku tokoh racist malayu no 1 dah kiuwk.. 
Namun sangkaan ku meleset.. phuuii..


KUALA LUMPUR, 14 Mei -- Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan (tengah) menunjukkan risalah boikot yang didakwa barangan DAP pada sidang media di sini, hari ini.
Turut sama Ahli Jawatankuasa Tindakan Tertinggi Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Islam 1Malaysia, Datuk Farid Hassan (kanan) dan Presiden Kelab Suara Anak Muda 1Malaysia, Armand Azha Abu Hanifah (kiri).
--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA


Kenapa nak boikot barangan yang ada kaitan dengan parti DAP...

Kematian Ibrahim Libya dgn anak muridnya di Kpg Memali adakah atas arahan Pemimpin DAP...

Tangkapan ke atas tahanan ISA adakah atas arahan Pemimpin DAP...

Runtuhnya rumah-rumah setinggan orang Melayu di pinggir bandar Kuala Lumpur, Johor adakah atas arahan Pemimpin DAP...

PTPTN yang mengcengkam pelajar melayu dengan hutang bunga 4% tu adakah atas arahan Pemimpin DAP...

Tindakan saman ekor, AES keatas pengguna jalanraya adakah atas arahan Pemimpin DAP...

Islam tak suruh buat kerja bangang ,, janganlah nak membusukkan nama Islam,, patutnya,, budak muda yang dalam gambar tu kena ludah,, sebab ia adalah panglima ludah..


Layan video dibawah.. phuii..


24 comments:

  1. umpama meludah ke langit...secara x langsung...rakyat terfikir..."boikot barangan cina DAP? maksudnya selama 56 tahun umno memerintah, UMNO la yg bertanggungjawab bagi cina DAP kuasa ekonomi mcm tu?" takashima makcik felda bila baru tahu umno yg bagi cina DAP kuasa ekonomi. kan dah kantoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu fikir? Just to add, biler lu ckap cina, jgn DAP jer..tambah MCA dan Gerakan skali ler..

      Delete
  2. usaha boikot ni usaha yg sia sia. tgk masa raya cina je dah cukup. 2 hari cina cuti. melayu x makan woi. ni opah aku sendiri yg cakap. org kuat umno tu.

    sapa yg bagi permit kedai pada cina MCA ni? UMNO!!! bila melayu nak buka kene bagi duit kopi. padan muka UMNO. sudahnya melayu sendiri benci UMNO.

    ReplyDelete
  3. Betul tu semua nya serupa. Inikalilah boleh tukar tunggulah. Lagi 5 tahun pru 14. Sabarlah. Aoa nak heboh?.

    ReplyDelete
  4. Itu ghopenye panglima Melayu.....buat malukan org MELAYU JE .....takde sape yg takut hoi....

    ReplyDelete
  5. 1. K/t gomen yang sokong PR-jangan amek gaji.
    2. YB PR yang menang, jangan angkat sumpah.
    3. DSAI-lucut kerakyatan
    4. Pembangunan yilek kat kawasan PR-mat said bodo
    5. boikot barang DAP...
    6......
    7.....
    AKU TENGOK MAKIN HARI MAKIN BODO PUAK2 SPESIS UMNGOK NI....abisla puak2 PR....TAK DAK APA YANG TINGGAI DAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalui batu gajahMay 15, 2013 at 3:55 PM

      org yg sokong pr tak payah bayor cukai

      Delete
    2. sokong sesangat. Ini tak rakyat tak kira parti semua kena bayo cukai gst, cukai jalan, cukai tanah, cukai pintu, cukai pendapatan, cukai 6% barangan harian dan banyak lg cukai tapi hanya negeri yang menang BN yer pulak yang dapat peruntukan utk pembangunan rakyat. aper cerita....

      Delete
    3. Sokong sesgt. Ini tak rakyat tak kira parti ape wajib kena bayo cukai pintu, cukai tanah, cukai pendapatan, cukai jalan, cukai gst, cukai 6% barangan harian n berbagai lg cukai tp hanya negeri yg menang BN jer dpt peruntukan bg negeri yg kalah BN di anak tirikan, peruntukan dibekukan, ape cerita...

      Delete
  6. mm satu lagi yang depa lupa nak bagitau bukan setakat salah DAP tetapi orang utamanya ialah Anwar Ibrahim. Ptuih aku pun nak ludah gak.

    ReplyDelete
  7. Banyak puak-puak Pakatan Haramjadah yg parti mereka kalah PRU13..masih bersedih....... marilah bersatu org melayu..

    Memanglah UMNO memerintah mcmx berlaku.. Mungkin kalau DAP memerintah lagi teruk. tak boleh nak bayangkan. Mungkin jadi Bosnia. Penghapusan bangsa, mcmx lagi yg tak terfikir jika cilaka mata sepet ini diberi kuasa utk memerintah Malaysia.

    Mereka belum memerintah Malaysia pun kita orang Melayu pun susah. Ikut sedap hati mereka nak naik atau turun harga barang. Itu baru sikit kuasa yg ada pd mereka. Kalau mereka dapat kuasa, Puakx Haramjadah pun habis ditebas...renungxlah dan kembali bersatu wahai orang-orang Melayu yg mudah lupa pada sejarah...

    wasallam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ingat orang melayu macam aku dah cerdik rupanya ada lagi yg bangang nak mampus.itula banyak sangat makan taik lembu laki shahrizat.weeeh bodo dgn 51 kerusi boleh ka cina dap tu nak memerintah malaysia.lu ada otak taruk kat kepala lutut.macam sial punya bodo......

      Delete
    2. podah..konon simpati kat bangsa melayu la tu...mentaliti org UMNGOK"BIAR RASUAH ASALKAN MELAYU" KWAKKKK TUIH...

      Delete
    3. Saya sokong Anon 3:07PM...org Umno yg GILA TALAK sebenarnya...dh kata kt PR teruk2..ajak bersatu pula...skrg ni yg tak boleh terima kenyataan lps PRU 13 ialah UMNO NGOOOOOK...

      Delete
    4. berat mu ni dok kata org haramjadah.....jenis spesis memde mu nih

      Delete
    5. bodo punye malaun.....DAP berape kerat jer....askar bangsa mende? polis bangsa mende? Takkan x leh pikir.....otak gi mane? Mu ni jenis tak reti nak baca statistics...check ur facts and honestly be smart

      Delete
    6. Ada lagi orang jenis ini. Berfikir Cara Zaman Batu... Ngaku aje Islam, tak faham dan tak patuh pun... Jadi spisis ikan pelaga...

      Delete
    7. Ya inilah mentaliti umat islam sekarang. Allah suruh bersatu atas nama islam. Bukan atas nama umno atau pas. Nak undi lu punya pasal. Tapi lepas tu bersatu kembali. Bukan buat fitnah atau kutukan . Ini dilaknat Allah.

      Delete
    8. Wahai orang2 Islam PAS. Kenapa nak memecahkan kuasa orang2 Melayu Islam. Kenapa nak buang kuasa begitu saja....?. Sanggup berkongsi kuasa dengan pihak bukan ISlam. Tak belajar ke dpd sejarah bagaimana pemusuhan sesama Islam jugalah yang menjatuhkan Islam. MEmang dengan 51 kerusi DAP tak boleh berkuasa tapi itu sekarang ....janganlah berfikiran cetek. Kalau dicampurkan kerusia DAP dengan kerusi2 sosialis dalam PKR dah kalah dah PAS. Karpal adalah mastermindnya. Dia dah tetapkan dah yang Anwar akan jadi PM, DPM satu utk DAP dan satu lg utk PAS. PKR bukan mewakili Islam. Anwar bukan boleh hidup selama2nya. Lambat laun DAP akan menguasai negara ni. Wahai orang2 PAS bertaubatlah dan bersatulah sesama Islam.

      Delete
    9. Mat Salleh dah kata...org melayu mana layak jadi Boss, jadi kuli mmg layak....tak caya baca hikayat Luncai, Abu Nawas & Mat Jenin.Bersatu cam mana pun melayu takkan maju sbb masih dok caya kat HANTU.Tapi kalau bersatu atas DASAR ISLAM aku garenti boleh berjaya...cubala.

      Delete
  8. Boikot takkan kemana.
    Semuanya akan berubah bila tiba masa.
    Contoh. Dulu aishah dan dayang ku intan pun ada banyak masalah. La ni telah berubah kearah kebaikan. Kita jangan boikot sesiapa. Berbuat baiklah dengan semua orang.
    Bila tiba masa semua akan berubah kearah kebaikan.
    Kalau pas masih boikot orang umno pastilah sekarang pas takkan mendapat undi orang umno..
    Kalau umno masih nak boikot pembangunan kawasan pas , pastinya umno akan terus dibenci.

    ReplyDelete
  9. Boikot produk Yahudi Zionis lg bgus...APCO Worldwide...Mac Donald...KFC..Maggi...Nestle..smua keuntungan syarikat tu sah2 digunakan utk memusnahkan Islam..setakat DAP...kt Penang peruntukan MAIPP lg banyak dr ng UMNO...malulah UMNO woii...dah tak boleh nk tlg Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana boleh boikot barangan israel nanti apco marah tak nak kawan dengan umno nanti najib tak popular kat dunia kalau tak da apco. apa la korang ni kesian kat kak mah kalau bini dia tak popular macam mana dia nak dapat hadiah yang mahal-mahal

      Delete
  10. Umno dan Bongok berpisah tiada... usahawan & pelabur yg menyokong DAP juga membayar cukai, turut sama2 menyumbang kpd pmbangunan ekonomi negara... mereka juga ada staff org bawahan yg dilantik trdiri drpd melayu yg kuat brkarat mnyokong UMNO.. contoh pekerja operator kilang makcik2 yg kuat melayunya dr ceruk kmpung.. kalo ikut formula boikot nih kerajaan Umno yg perasan ni boikot la cukai yg dibayar oleh pnyokong DAP, makcik2 & pakcik2 Umno pulak boikot jngan dtg keje kt kilang org DAP... pegi cari keje kt kilang UMNO... ehh, UMNO ade kilang ke???

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari