boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 8, 2013

Pasca PRU 13 - PAS tolak jawatan MB Selangor... Tahniah..

Alhamdulillah,,, Inilah baru dikatakan Pakatan Rakyat... Teruskan demi kesejahteraan Rakyat Selangor...





Teruskan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB mentadbir Selangor,, banyak agendanya nak membogelkan Umno masih belum selesai....









48 comments:

  1. pas , we salute u

    ReplyDelete
    Replies
    1. sikap yang amat baik dari Pas,takbirrrr

      Delete
  2. Kalau PAS mahu jawatan MB pun mungkin DAP tidak akan setuju punya. Nampak sangatlah PAS itu parti tamak haloba, sudahlah satu kerusi parlimen di selangor yang ditandingi oleh PSM lebuh (tewas) angkara ketamakkan politik PAS atas arahan pemimpin UG ini. PAS kena ingat, PKR telah lama bersabar juga dengan karenah mereka yang dikatakan lebih Islamik ini, tetapi oleh kerana hormat DSAI kepada Tuan Guru Nik Abd Aziz, maka mereka pendamkan sahaja. Tetapi kini Tuan Guru yang dikasihi oleh segenap rakyat jelata sudah tidak aktif berpolitik lagi. Selama ini ramai dari kalangan pemimpin PAS rasa mereka lebih diterima rakyat berbanding PKR, itu cukup salah. Itu sebabnya mereka hanya mahu bertanding di kawasan yang agak selamat berbanding PKR. Sekiranya Tuan Guru Hadi Awang dan Mustafa Ali masih di kerusi penting PAS, maka nasib PAS kelak akan lebih teruk di PRU akan datang. Pemilihan pemimpin pun perlukan "Hijrah", jika mahu kemenangan kepada Islam. Sama-samalah kita nantikan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh!!!!!xyah nak cakap yg bukan2.bagi idea yg intelek sikit.jgn buat kecoh.biar dia orang selesaikan.kalau dah pas nak bagi kat khalid lu nak spin apa lagi?berentila jadi bangang.

      Delete
    2. 1crony ni aku rasa kau ni mmng bangap@ sekutu Hassan Ali ke?bangang campur bingai!fikirlah bersama fakta bukannya auta!

      Delete
    3. 1crony LU boleh diam ka serlupa taik la punya idea

      Delete
    4. 1Crony....suara suara sumbang

      Delete
    5. Jgn tgk kes kota damansara ja.. Tgk jugak kes dun semenyih.. Pkr vs psm vs bn.. Bn yg menang. Knp bleh jd 3 pnjuru? Sbb pkr yg dipimpin azmin tamak kuasa tu xmau beralah kt psm. Ptut bg psm guna lmbang pkr.. Apa anwar buat? Tgk ja azmin.. Yg macai pkr pn sama bodoh mcm azmin.

      Delete
  3. Alhamdulillah...Insyallah...tindakan PAS ni akan menyebabkan rakyat selangor bertambah sayang PR di selangor.

    ReplyDelete
  4. takut dengan tanggungjawab atau ada tangan ghaib yang mencaturkan? sepatutnya inilah peluang untuk merealisasikan hasrat akar umbi yang impikan pemerintahan berciri islamik.sedih dengan komen 'agenda nak membogelkan umno' adakah itu matlamat perjuangan? jangan berjuang dengan amarah dan kebencian, berjuanglah dengan keikhlasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'hasrat 'akar umbi' yg impikan pemerintahan berciri islamik'?

      Apa the so-called islamik tu tak diamalkan oleh Khalid ke pada penggal lalu? adil, saksama, telus dan mementingkan rakyat jelata tu bercirikan zoroaster atau bahai? hanya kerana Khalid tidak berjubah dan berserban tidak 'islamik'? anda merujuk 'islamik' ini pada pemerintahan Azizan di kedah atau Hadi di Terengganu dahulu? apa yg telah terjadi pada mereka ini?

      dan apa salahnya dengan 'agenda nak membogelkan umno'? bukankah segala kerosakan dalam malaysia sepanjang 56 tahun kemerdekaan dilakukan dan dikepalai oleh umno? pemerasan, pencurian, perampokkan,kronisme, penganiayaan terhadap rakyat jelata ,penipuan oleh SPR semuanya direstui oleh rejim ini.anda redha apa yang telah dilakukan oleh BN selama ini?

      atau pun statement anda di atas bersumberkan Hassan Ali?

      wallahualam.

      Delete
    2. ni lagi sekoq spesis bangang.

      Delete
    3. salam....kepada saudara-saudara sekelian jgnla kita semua cepat melatah dgn setiap pandangan org lain..itu pendapat dia biar laa..tak salah kalo kita dengar apa pendapat org lain...hormat menghormati lah sesama kita...itu kan lebih baik...jgn cepat nak mengata org itu salah org ini salah..adakah pendapat kita saja yg betul...jika berterusan begini rosak la agama kita bangsa kita dan negara kita...

      Delete
  5. dino.yp@gmail.comMay 8, 2013 at 8:38 AM

    PAS memang bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. LU bodoh cakap sama olang Bodoh, kalau lu pandai apa pasai tak jadi PM

      Delete
  6. Dlm pas hanya TGNA saja yg pandai memerintah negeri. yang lain hancur spt tganu dan Kedah yg sekrg ini diperintah oleh wakil san Miguel. dgn pengunduran TGNA, pas Kelantan akan jatuh juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gatai tangan nampak...

      Yang San Miguel tu Abang dia...

      Tu pun ntah ya ntah tidak?

      Delete
  7. Perlu ingat pati PAS berjuang untuk menegatkan hukun Allah adakah org jahil ugama boleh mengakkan ugama berjuanag tetap berjuang jangan terpesong akidah sudahlah. Apakah matlamat sebenar kita org islam untuk dunia saja atau kedua-dua sekali , fikir fikirkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi pas mungkin perlu mempertimbangkan ahli yg lebih profesional selain islamik untuk memimpin parti...Rasulullah pun lantik Khalid al-Walid jadi panglima perang walaupun dia baru memeluk islam walhal ramai para sahabat lain yg dari awal sudah memeluk dan berjuang bersama islam...politik juga adalah peperangan....bukan lawan berpedang je

      Delete
  8. Tahniah dan terima kasih kepada PAS. Bukan jawatan menteri besar itu yang penting untuk PR kerana tetapi kesinambungan kerjabuat yang dulu harus disambung. Rakyat sudah percaya pada pentadbiran TS Khalid. Tapi harus diingat, TS hanya jurucakap pada semua wakil rakyat yang membawa hasrat rakyat.
    Mereka harus belajar, satu kesilapan yang dibuat akan menghakiskan kepercayaan rakyat. Khir Toyo telah membunuh UMNO dengan tindakan-tindakannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tak sokong PAS. Simple macam ABC. Bagi macam macam helah. Tak sedar sedar lagi.

      Delete
  9. i crony ni umno ke ape? igt...kami sebagai wakil PAS seluruh negara banyak membantu calon PKR yg tidak tahu..mana jenteranya...dengar ceramah nak..bertugas xnak?

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah... sesungguhnya Allah S.W.T telah menunjukkan jalan yg benar kepada mereka yg beriman kepadaNya...

    ReplyDelete
  11. saya bersyukur dengan kenyataan yang Pas tidak menuntut jawatan MB Selangor. Bukan menidakkan harapan akar umbi yang mempunyai perasaan begini. Siapa yang tidak mahu Selangor diperintah dari calun parti Islam. Namun kita harus juga memandang keliling sahabat2 lain dalam PR. Keiklasan TS Khalid menerajui Selangor telah dibuktikan dan rakyat menerima konsep yang dijalankannya. Adakah beliau tidak menjalankan pentadbiran Selangor diluar konsep keislaman. Saya kira permaufakatan baru ini akan menambahkan lagi moral dan harapan rakyat Selangor kepada PR. Maaf saya bukan rakyat Selangor, namun bagi saya selangor telah berjaya menjadi negeri contoh terbaik dari negeri yang diperintah Pakatan selain Pulau Pinang. Masa depan PR sangat-sangat bergantung dengan usaha dan permaufakatan yang diredhai Allah. Semoga berjaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tak sokong PAS. Simple macam ABC. Bagi macam macam helah. Tak sedar sedar lagi.

      Delete
  12. ini macam lah kita mau....tapi betul ker comfirm ni?...lepas ni Pas punya tugas yang berat, saki baki UG perlu dibersihkan, PAS perlu menjadi islamik yang lebih dinamik....kalau tgk PAS diperingkat tgh dah cantik sokongan cina dan india jugak bagus, masalahnya diperingkat atasan dan juga bawahan sgt teruk...cthnya yang terjadi di kota damansara dan sungai aceh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak masalah UG tak habis-habis ni...

      Isu UG dah ditamatkan dalam muktamar parti lama dulu...

      Idea UG dulu pun timbul sebab Pakatan Rakyat belum wujud...

      Kerana persetujuan dalam Barisan Alternatif pra PRU12 sebelum tu cuma nak memastikan satu lawan satu dengan BN je...

      Tak de pun janji nak bentuk kerajaan bersama kerana tak de siapa pun jangka BN boleh dikalahkan...

      Jadi UG hanyalah salah satu opsyen yang ada pada masa itu...

      Bukannya satu-satunya opsyen yang ada...

      Bila Pakatan Rakyat ditubuhkan dan muktamar parti menutup pintu UG maka idea UG hanya tinggal sejarah...

      Ada faham ka adeek manees?

      Delete
  13. Pas tak perlu kerusi MB. Apa yang Pas perlu adalah menjadi check and balance kepada kerajaan sendiri. TS Khalid lebih baik didalam urusan pentadbiran dan Pas InsyaAllah lebih baik didalam memandu TS Khalid membawa Selangor sebagai contoh sebuah negeri maju berteraskan Islam.

    ReplyDelete
  14. 1crony.. Takpayahla lebih2 nk komen hal rumahtangga org lain.. Pas dah berapa lama wujud tahulah dia Nk nguruskan cemana, pkr tu kena sedar diri, kalu bukan pas byk tolong pkr, lama dah bungkus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelum anwar dibebaskan,pilihan raya berapa banyak barisan alternatif menang? Harap pas Kelantan di bawah Tok Guru Nik Aziz je...lepas anwar keluar,terus tsunami politik...pas klu nak menyombong diri kata boleh berdiri sendiri, 100 tahun lagi pun belum tentu boleh capai matlamat nak tegakkan undang2 islam...orang islam sendiri berapa ramai yg jahil dan menolak hudud dek kerana umno? blum citer orang bukan islam lg...

      Delete
  15. PAS boleh meluaskan lagi pengaruh di Selangor..tembusi mana mana kubu kuat UMNO seperti di Sabak Bernam dan lain lain tempat..Mantapkan lagi jentera dan pekerja parti... InsaAllah bila dah betul betul mantap dan berpengaruh, PAS akan mudah menang di Selangor dan seterusnya memegang jawatan MB..tapi bukan sekarang.

    ReplyDelete
  16. Pemimpin Pas yang lama tidak berani memimpin Jemaahnya berjuang secara jihad melainkan secara bersabar salama 56 thn.Datuk Sri Najib menggunakan secara samseng(nak kata jihad tak boleh sebab mereka bukan pejuang Islam)untuk menakut kan pejuang Islam yang mempunyai pemimpin Tidak berani Syahid.Pemimpin Pas yang ada hanya berharap kemenangan Demokrasi bolehkah ?Berjuang secara jihad dapat menaikan pemerintahan ISLAM secara Total dan diberkati Allah.Didalam Sirah Islam
    berjuang secara jihad akan menggerunkan musuh musuh kita kerana dibantu Allah dan
    Malaikat.Fikir fikirkan.

    ReplyDelete
  17. pas pis pus semuanya tolak.tak berani menghadapi kenyataan dan sanggup jadi kuda tunggangan dap.org perak kata labun boleh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Misi dan Visi dalam gabungan PR ialah MENEGAKKAN KEADILAN (termasuk menumbangkan BN kerana tidak adil). Seandainya mana2 pihak/tokoh dlm PR sudah berjaya melaksanakannya, itu sudah jauh lebih baik. Tiada timbul kuda tunggangan di sini.

      2. Idea PAS tuntut jawatan MB Selangor adalah perkara terpencil yg dilontarkan mungkin oleh segelintir ahli. Ia perkara biasa dari sesiapa pun. Cuma IDEA. Ia boleh dibahas dan dibincangkan. Keputusan hanya ditangan Pimpinan. Sama seperti sebuah keluarga. Siang bincang nak makan malam di restoran A. Dlm perjalanan, ada sorang anak cadangkan makan di restoran B sebab begini2. Ibu dan Bapalah yg putuskan mana yg terbaik sebab kadang2 anak2 kurang faham beberapa perkara.

      Delete
    2. gua melayu,beb!May 8, 2013 at 9:02 PM

      Anon 10:50,yg menjadi tunggangan ada lh kamu sendiri.Dok mempertahan kn pemimpin UMNO yg dok songlap harta negara.AES,GST,tol,naik harga minyak pun kamu sokong tp kemana wang tu di hala kn kamu pun tk tau sebab kamu bkn jenis yg ambil tahu.Hutang negara dh mencecah lebih 500 billion, saham FGVH yg semakin merudum,belanja kehidupan yg semakin meningkat tk pernah kamu ambil peduli tp teruja sangat mn dpt BR1M.

      Delete
    3. DAP tak sokong PAS. Simple macam ABC. Bagi macam macam helah. Tak sedar sedar lagi.

      Delete
  18. Cakap jr sememangnyr pas kuda tungangan pkr/dap....dgn umno jr ko berani gn dap trkencing tskut ...tuiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno kuda tungangan MCA tak nak kata, apa kata zambli WA mau MCA dlm WA punya EXco ala paham ka bodoh punya gulayu.

      Delete
  19. Sedih sangat Kak Hjh Roha tak jadi YB Pasir Panjang

    ReplyDelete
  20. Yang Penting semuanya pemimpin dari islam yang solat mengadap kiblat yg sama dan semuanya membaca quran yg sama.. tak kira dari PAS..PKR..BN..
    Jangan sampai diperbodohkan dan dipergunakan oleh bangsa lain yg sedang memburu mengejar matlamat mereka..
    Menang dan kalah semuanya ketentuan ilahi.. ada sebab menang dan kalah.. ada hikmahnya..
    Insyaallah kemenangan besar dan digeruni bangsa lain akan tercapai jika umat Islam bersatu.. bukannya berpecah belah macam sekarang. Mereka bersatu didalam perkauman mereka untuk mencapai matlamat mereka tapi sayangnya umat islam....

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua melayu,beb!May 8, 2013 at 9:11 PM

      Memang Islam dlm PAS,PKR dn BN sebahyang dgn kiblat yg sama tp mcm mana pulak Islam yg menolak Rukun Iman yg 6?Tk pernah dgr ke pemimpin UMNO memperlekeh kn hukum HUDUD.Hukum HUDUD tercatit dlm Al Quran.Rukun Iman yg ke 3,percaya kpd para KITAB(Zabur,Taurat,Injil dn Al Quran)Apa tk pernah dngr pemimpin UMNO mempertikai Sunnah Nabi.Percaya kpd Para Nabi ada lh Rukun Iman yg ke 4.

      Delete
  21. Banyak kerje tu kalu PAS jadi MB. Byk umah urut tumbuh bagai cendawan nak kena tutup, kedai nombor dll...

    ReplyDelete
  22. Maaf ya nak komen cni..bukan salah PAS..PAS sebenarnya dah nampak parti komponen lain byk ketepikan wakil PAS..PAS kuat tanpa PKR dan DAP sebelum2 ni tapi goyah kerana kepimpinan PKR seolah mempergunakan PAS untuk undi org pro-Islam..sabarlah wahai Pakatan Rakyat..perpaduan yang diusahakan pasti berjaya..mungkin PRU14 keranamungkin ada kesilapan kita yg Allah masih xizinkan ia berlaku..biarkan org fitnah kita tapi jgn kita fitnah org..maaf andai doa saya sepanjang kempen yg menyebabkan PAKATAN kalah..sebab saya berdoa setiap masa, jika Anwar Ibrahim bukan pemimpin yg baik, tangguhkan kemenangan PAKATAN kerana saya mahukan PAS yg jadi PERDANA MENTERI jika PAKATAN menang...insyaAllah PRU14..percayalah, hanya kepimpinan seperti Rasulullah dapat mengamankan manusia akhir zaman...ALLAHUAKBAR!

    ReplyDelete
  23. assalamualaikum & salamsejahtera. PAS adalah parti yg kuat sbb itu ia bertahan cukup lama. PAS parti dakwah& politik islam.PKR jg kuat dgn pimpinan tertingginya yg sgt berpengaruh. DAP jg Parti yg kuat krn tokoh2 pro yg sgt lantang.kombinasi ketiga komponen ini cukup mengerunkan UMNO BN.UMNO BN dah 56 thn bergabung pun masih bertelingkah, ni kan pula PR.usaha memecah ikatan PR ni mcm2 cara .jadi jngn terikut2 cara permainan UMNO BN ni. teruskan usaha, eratkan kesatuan selagi mana ia tdk menyentuh dasar perlembagaan islam dlm PAS.PAS teruskan agenda menyampaikan dakwah bg memahamkan rakyat ttg tahalluf siasi serta lain2 agenda islam.pedulikan tohmahan/cercaan mrk.

    ReplyDelete
  24. Tolak jawatan MB pun nak ucap tahniah ka?? PAS ptt memerintah kalau nak tegakkan Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ucap Tahniah sebab PAS tak kebulor macam pemimpin umno....

      Delete
  25. Pakailah spenda cap stopa Ali...2 singgit..2singgit

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari